Foto: Reuters
Foto: Reuters

Pogovori v Kijevu med hrvaškim in ukrajinskim zunanjim ministrom Gordanom Grlićem Radmanom in Dmitrom Kulebo so se po trditvah obeh držav končali z dogovorom, da bo Ukrajina v prihodnje uporabljala hrvaška pristanišča za izvoz svojega žita, je za Radio Slovenija poročala Tanja Borčić Bernard.

Hrvaška je Ukrajini za izvoz žita ponudila svoja pristanišča na jadranski obali, kot tudi pristanišče Vukovar na Donavi, je po srečanju dejal zunanji minister Grlić Radman.

Žito naj bi se prevažalo iz ukrajinskih pristanišč čez Romunijo in Srbijo do Vukovarja, potem pa po železnici do hrvaških pristanišč na Jadranu.

Postavlja pa se vprašanje, ali je ta dogovor sploh izvedljiv. Iz združenja mednarodne logistike pri Hrvaški gospodarski zbornici opozarjajo, da je hrvaška železniška infrastruktura slaba ter da je železniški transport precej manj učinkovit od pomorskega. Poleg tega lahko Luka Reka na leto prenese le okrog 450.000 ton tovora, ukrajinske potrebe za izvoz pa so najmanj 20 milijonov ton.

Zato nekdanji gospodarski minister Ljubo Jurčić meni, da je Hrvaška s to gesto želela bolj pokazati sočutje z Ukrajino, kot pa resno sodelovati pri alternativnih smereh izvoza ukrajinskega žita.