Avto > Testi
7001 ogledov

Espace s tehnologije iz formule 1

Renault Espace
1/43
Anže Petkovšek
Renault espace že dolgo ni več enoprostorec, je velik SUV, v katerem se lahko prevaža tudi sedem potnikov. Je napreden, ponuja odličen hibridni pogonski sklop, ki je edina opcija, a na račun kakovosti in opremljenosti ni za vsakega, saj že začetna cena presega 40 tisočakov.

Renaultu espacu pogosto pripisujejo vlogo prvega enoprostornika in vsekakor mu lahko priznamo, da je bil prvi avtomobil z vsestransko prilagodljivo notranjostjo in oblikovanjem, ki je značilno za sodobne enoprostornike. Zato je za takšno vrsto avtomobilov navdušil Evropejce.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Espace je eden od tistih modelov, ki jih lahko poimenujemo legenda. Na trgu je že več kot štiri desetletja. Renault je prvo generacijo predstavil leta 1983. Renault je z espacom prepoznal, da večina ljudi ne potrebuje avtomobila le za prevoz v službo, ampak za različne dejavnosti, od prevoza materiala za urejanja vrta ali kmetije, ali pa zato, da tri otroke s tremi kolesi odpeljejo na dopust.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kupci so hitro odkrili njegove prednosti, ki so jih pri Renaultu združili v besedah udobje, prostornost, prilagodljivost pri prevozu ljudi in avtomobilski slog vožnje. Priljubljenost mu je kmalu in zelo hitro tako zelo narasla, da se je francoski izraz "monospace", sprva ekvivalent ameriškega "Multi Purpose Vehicle" oziroma "MPV", v Evropi kmalu uveljavil kot splošni izraz za limuzinske kombije. Navsezadnje espacov avtomobilski razred tudi pri nas imenujemo "enoprostornik", kar je prevedena izpeljanka iz francoskega izraza.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

SUV za sedem potnikov

Ampak za enoprostornike v času križancev in športnih terencev ni bilo več prostora. Tudi pri Renaultu. Espacu je grozilo, da ga bodo ukinili, vendar pa je espace v svetu avtomobilizma tako uveljavljeno ime, da so Francozi na koncu popustili in ime ohranili med živimi. In pri zadnji generaciji še najbolj na originalnega espaca spominja ime in možnost prevoza do sedmih potnikov. To ni več v prvi vrsti enoprostorec, čeprav vsaj sedenje spredaj omogoča obilo razkošja. To je zdaj velik SUV oziroma večji brat renaulta australa, ki pa lahko ponudi le pet sedežev. Dodatna dva sedeža v prtljažniku sta torej glavni razlog, zakaj izbrati dražjega espaca in ne australa, s katerim si deli arhitekturo.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Espace se je z nekaterimi križanskimi potezami že v prejšnji generaciji oddaljil od enoprostorskega vzornika. Že na prvi pogled šesta generacija temelji na modelu austral. Nasprotno pa je daljši za 212 mm (4722 mm), medosni razdalji pa je dodanih 71 mm (2738 mm). Zahvaljujoč temu se lahko pohvali z največjo vrednostjo vzdolžnega prostora med vsemi generacijami. Hkrati je osnova v obstoječem modelu, ki stoji na platformi CMF-CD, omogočila, da je avtomobil od predhodnika lažji za do 215 kg. Do 43 kg je prihranila platforma, 50 kg pogonska enota in preostalih 122 kg struktura in karoserija. Novi espace tako tehta od 1587 do 1663 kg, odvisno od izvedbe. In to je ob tem, da je nabit s tehnologijo, spremenilo njegov karakter in vozne občutke.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Moderna in prilagodljiva kabina

Ko smo že pri notranjosti, je tudi ta v veliki meri prevzeta iz australa, kar je samo dobro. Polna je prepleta kakovostnih materialov, izdelava je na vrhunski ravni, za zabavo in informacije skrbi sistem openR s parom zaslonov v obliki črke L, digitalna instrumentna plošča ima 12,3-palčni multimedijski zaslon na dotik. Palec gor za Googlov operacijski sistem, ki skupaj z zmogljivo strojno opremo zagotavlja pretočnost funkcij, primerljivo s pametnim telefonom. Multimedija, z izjemo manjših ikon na ogromnem zaslonu, je med boljšimi ta hip na trgu. Med minuse štejemo le to, da je osrednji zaslon precej oddaljen od voznikovih rok, dotikanje zaslona pa pomeni manj osredotočenosti na dogajanje na cesti.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kar zadeva realno prostornost, je pri espaceu nekoliko bolj zapleteno. Seveda imajo potniki v drugi vrsti rekordnih 321 mm prostora za kolena, pri čemer se srednja klop lahko vzdolžno pomika za 220 mm. Vstopanje v tretjo vrsto sedežev bi lahko bilo udobnejše, kljub daljši medosni razdalji je par zadnjih sedežev bolj zasilen kot udoben, sploh za odrasle. Mlajši otroci pa se ne bi smeli pritoževati. K občutku prostornosti in zračnosti je med testom veliko pripomogla tudi sončna streha, ki je s površino več kot enega kvadratnega metra med največjimi na trgu.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Prostornina prtljažnika se ob podrtih sedežih skrči na 159 litrov, a pod tlemi ostane tudi odlagalni prostor za rolo prtljažnika. In ne le to, pod zadnjim sedežem se skriva tudi rezervno kolo. V sedemsedežni konfiguraciji z zloženo tretjo vrsto ponuja espace do 677 litrov prostornine, v petsedežni pa 777 litrov. V obeh primerih je to zelo uporaben družinski avto.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Espace kot Formula 1 

Pričakovana novost za espace je uveljavljen hibridni sistem E-Tech full hybrid 200 - torej polni samopolnilni hibrid z močjo 200 KM (147 kW), ki ima tudi majhno litij-ionsko baterijo s kapaciteto 1,7 kWh, ki pa na račun polnjenja med vožnjo vseeno omogoča veliko elektirčnih kilometrov. Hibrid pa je tudi edina izbira.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Renault je svoj inovativen hibridni pogonski sklop E-Tech razvil na podlagi strokovnega znanja s področja električnih vozil in izkušenj iz Formule 1. Renault je prvo generacijo tega hibridnega pogonskega sklopa z močjo 104 kW (140 KM) uvedel leta 2020, druga, z močjo 147 kW (200 KM), pa je na trg prišla leta 2022 oziroma 2023 v modelih austral in espace. Ta nadgradnja vključuje številne optimizacije in predvsem uporabo povsem novega ultra učinkovitega trivaljnega motorja z notranjim zgorevanjem. Trivaljnik z neposrednim vbrizgom in turbopolnilnikom je usklajen s parom elektromotorjev – starter-generatorjem s 25 kW in vlečnim motorjem z močjo 50 kW. Največjih 96 kW iz motorja z notranjim zgorevanjem je na voljo pri 4500 vrtljajih na minuto, navor 205 Nm pa je pripravljen že pri 1750 vrtljajih na minuto. Elektromotor zagotavlja dodatnih 205 Nm, zaganjalnik-generator pa dodatnih 50 Nm. Za prenos moči na kolesa skrbi menjalnik s štirimi stopnjami za motor z notranjim zgorevanjem in dvema stopnjama za elektromotor. 
Espace se je z omenjenim pogonom izkazal za odličnega na cesti. Je hkrati dinamičen avto, kar dokazuje pospešek (8,8 sekunde od 0 do 100 km/h), manj pa največja hitrost, ki je 175 km/h.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Občutek kot v električnem avtomobilu

V praksi prepriča predvsem delovanje hibridnega sistema, saj je menjalnik zelo natančen in ob kombinaciji z veliko navora ima voznik pogosto občutek zveznega pospeševanja, kot ga poznamo pri povsem električnih vozilih. Tudi vmesni pospeški so odlični, kar pomeni hitro prehitevanje in dobro odzivnost ob pritisku stopalke za plin. Se pa predvsem, ko je baterija bolj izpraznjena, pogosto občuti preklop med električnim načinom delovanja in delovanja zgolj na bencinski motor. Ta zmogljivi hibridni sistem je brez težav zamenjava za zmogljiv dizelski motor, saj je bilo povprečje na testu, tudi med daljšo vožnjo po avtocesti, sedem litrov na 100 kilometrov. Ob športni vožnji poraba poskoči nad mejo osmih litrov, na relacijski vožnji pa lahko v miru križarite tudi pod mejo petih litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Hibridni sistem je presenetil z zelo visoko stopnjo uporabe električnega načina v mestu, v zimskem času smo do 60 % časa v mestu vozili le na elektriko.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na izbiro so različni režimi vožnje, tudi udobni, a zaradi velikih koles in zimskih pnevmatik, vsaj pri vožnji čez večje luknje ali visoke ovire, ni med najbolj udobnimi. Zato pa pri hitro vožnji lepo gladi neravnine. Čeprav se moč na cesto prenaša le preko sprednjih koles, imajo tudi zadnja kolesa nekaj dela zahvaljujoč sistemu krmiljenja zadnje osi 4Control advanced, ki je prevzet iz modela austral. Gre za izboljšano različico obstoječega sistema, ki zdaj omogoča do 13 stopenj nastavitve krmiljenja zadnje preme v ali proti smeri vožnje. Zasuka zmore do 5° (pri predhodniku 3,5) in omogoča obračalni polmer avtomobila znotraj 10,4 metra, kar je enako vrednosti clia.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Odličen tudi na mestnih ulicah

Izboljšan 4Control smo pozdravili že med začetnimi manevri v garažni hiši pod redakcijo, ko se moramo oviti okoli stebra, da speljemo iz garaže. Če moramo s kakšnim večjim avtomobilom še popravljati smer in voziti vzvratno, smo se z velikim espacom počutili "kot riba v vodi." Sistem resnično deluje odlično in bistveno pomaga pri vodljivosti vozila pri nizkih hitrostih. Kljub velikim zunanjim meram se odlično znajde na mestnih ulicah.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri vožnji po zavitih cestah, ko se je treba tudi vzpenjati, espace ponuja boljše vozne lastnosti, kot smo jih bili vajeni pri predhodniku, a z njim v pravi športnosti vseeno ne boste uživali. Podvozje je bolj umirjeno kot športno.

Renault Espace | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Espace je avto za kupce, ki želijo nekaj več. Moderen in tehnološki pogon, napredno multimedijo in kakovostne materiale, pa tudi celoten nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki ga je ponujal testni primerek z najbogatejšo stopnjo opreme Icon. Za sicer bogato opremljeni osnovni model je treba odšteti 41.600 evrov, preizkušani espace pa ponuja prav vse, kar si lahko omislite pri Renaultu, tudi zato je cena presegla 50 tisočakov.

dezurni@styria-media.si