Gospodarstvo

Pri Peklu prerezali trak nadgrajene proge do avstrijske meje

Maribor, 13. 05. 2024 15.56 | Posodobljeno pred 15 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Pri novozgrajenem predoru Pekel so uradno predali namenu posodobljeno železniško progo med Mariborom in Šentiljem. Projekt, ki je poleg nadgradnje 18 kilometrov obstoječega tira in zgraditve slabih štirih kilometrov nove proge vključeval še vrsto drugih posegov, je po vložku največji slovenski kohezijski projekt v pretekli perspektivi EU. Del proge, ki po nadgradnji ni več v uporabi za vlake, bo namenjen za kolesarsko stezo. Tečejo pa že tudi aktivnosti za pohitritev železniške povezave med Mariborom in Ljubljano.

"Posodobitev te proge je odličen primer spodbujanja potnikov, da za svoje poti izbirajo vlak. Postaje so obnovljene in nadgrajene, na voljo so parkirišča, vožnja po novih tirih je udobnejša in hitrejša," je v nagovoru na prireditvi ob prerezu traku povedala vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše.

Posodobljeno železniško progo med Mariborom in Šentiljem so predali namenu.
Posodobljeno železniško progo med Mariborom in Šentiljem so predali namenu. FOTO: Vlada RS

Premier Robert Golob je dejal, da je železnica od nekdaj simbol napredka in da vlada namenja vlaganjem v železniško infrastrukturo posebno pozornost. "Sredstva, ki bodo potrebna za to, so milijardna. Govorimo o vlaganjih, za katera bo morala prispevati celotna generacija. A to je edina pot naprej, če želimo izkoristiti naš geografski položaj. Logistika je eno od gospodarskih področij, kjer ima Slovenija največje naravne prednosti," je dejal.

Spomnil je, da so nadgradnjo železniške proge Maribor–Šentilj projektirali slovenski strokovnjaki, gradbena dela pa izvedla slovenska podjetja. "To je dokaz ne samo, da znamo, ampak da tudi zmoremo," je zatrdil.

Svečano odprtje posodobljene železniške proge med Mariborom in Šentiljem.
Svečano odprtje posodobljene železniške proge med Mariborom in Šentiljem. FOTO: Vlada RS

Po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek se je z nadgradnjo proge bistveno povečala varnost, omogočila večja hitrost vlakov ter zmanjšal hrup. "Dobivamo železnico, kot mora biti takšno, kot jo narekujejo zahteve t. i. zelenega prehoda, s katerim želimo čim več tovora spraviti s cest na tire in čim več ljudi privabiti k uporabi javnega potniškega prometa," je menila.

Poldrugi kilometer predora, 896 metrov novega železniškega viadukta

Nadgradnja železniške proge od Maribora do avstrijske meje je potekala od avgusta 2018 do konca marca letos in je med drugim obsegala nadgradnjo 18 kilometrov obstoječega tira ter gradnjo 3,7 kilometra nove proge, ki je vključevala zgraditev novega 1530 metrov dolgega predora in novega 896 metrov dolgega železniškega viadukta. Oba sta pripravljena za prihodnjo dvotirnost, uporabljata pa se že od avgusta lani.

V okviru projekta je bila izvedena tudi nadgradnja železniških postaj Maribor Tezno, Maribor, Pesnica in Šentilj, nadgradnja postajališča Cirknica, ukinitev postajališča Košaki in rekonstrukcija predora Šentilj. Ukinili so sedem nivojskih prehodov z ureditvijo navezav na obstoječo infrastrukturo ter zavarovali tri nivojske prehode z avtomatsko napravo za zavarovanje.

Prav tako so zgradili dva nova nadvoza in nadhod za pešce, rekonstruirali most in tri podhode, zgradili 9,5 kilometra novih cest, postavili 12,8 kilometra protihrupnih ograj, nadgradili signalnovarnostne naprave in vozno mrežo na obstoječi progi ter izvedli pasivno zaščito na 75 zgradbah.

Celoten projekt, vreden 314 milijonov evrov, je bil podprt z evropskimi sredstvi v višini skoraj 129 milijonov evrov. Prav tako je sofinanciran iz Sklada za podnebne spremembe v višini 13 milijonov evrov.

Celoten projekt posodobitve proge je bil vreden 314 milijonov evrov.
Celoten projekt posodobitve proge je bil vreden 314 milijonov evrov. FOTO: Ministrstvo za infrastrukturo

Novi železniški viadukt je z dolžino 896 metrov najdaljši železniški viadukt v Sloveniji. Po navedbah Direkcije RS za infrastrukturo je tudi prvi viadukt v Sloveniji, ki je bil grajen po konceptu integralnih železniških viaduktov brez ležišč. V viadukt je bilo skupaj vgrajenih približno 20.000 kubičnih metrov oz. za osem olimpijskih bazenov betona.

Izkopna dela v predoru Pekel so potekala po novi avstrijski metodi izkopa (metoda NATM), ki je zasnovana tako, da hribino okrog območja izkopa obravnava kot breme in hkrati kot nosilni obroč, ki to breme prevzame. Pri gradnji je bil prvič v Sloveniji za podpiranje izkopa uporabljen tudi mikroarmirani brizgani beton, ki omogoča hitrejšo gradnjo brez uporabe armature. Pri predoru dolžine 1530 metrov je bilo izkopanega 195.000 kubičnih metrov materiala. Za podpiranje so uporabili 30.000 kubičnih metrov brizganega betona in vgradili več kot 7000 sider.

Glavnina del na odprti, 11 kilometrov dolgi progi med Pesnico in Šentiljem je bila izvedena v okviru 50-dnevne popolne zapore železniške proge.

Od Maribora do Ljubljane nekoč v 55 minutah?

Ministrica Alenka Bratušek je na današnji prireditvi spomnila, da bo del proge, ki po nadgradnji ni več v uporabi za vlake, namenjen za kolesarsko stezo. 

Povedala je tudi, da tečejo aktivnosti za pohitritev železniške povezave med Mariborom in Ljubljano. "Kratkoročni cilj je, da obstoječo progo čim prej nadgradimo tako, da bo omogočala skrajšanje potovalnega časa na 90 minut. V srednjeročnem obdobju je z dodatnimi posegi predvideno skrajšanje na 75 minut, kar je že konkurenčno cestnemu prometu," je dejala.

Po njenih besedah je končni cilj, da obstoječa proga na 75 odstotkih dolžine omogoča vožnjo vlakov do hitrosti 160 kilometrov na uro. "Ker pa napovedi kažejo, da bosta v prihodnosti dva tira med Mariborom in Ljubljano premalo, smo že začeli aktivnosti za načrtovanje nove, dodatne proge za hitrosti do 250 kilometrov na uro. Ta proga je predvidena kot del hitrih prog evropskega omrežja z nekaj postanki v Sloveniji in bo omogočala potovanje od Maribora do Ljubljane v 55 minutah," je pojasnila.

Poudarila je, da uresničitve teh načrtov zaradi zahtevnosti umeščanja v prostor in visokih finančnih vložkov ni mogoče pričakovati že kmalu, bodo pa zelo resno pristopili k njihovemu udejanjanju.

KOMENTARJI (86)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ajdanakolesu
14. 05. 2024 15.23
Pa kaj samo kritizirate ? Vožnja je super z vlakom, posebno za tiste ki se vsak dan vozijo na delo do Graza iz Maribora !
ROMELS
14. 05. 2024 12.02
+2
To striženje bi morali opraviti tisti, ki so najbolj garali, in si na ta način okusili slast enostavnega dela. Tole cirkus s striženjem in potem zabava je le dokaz, kako ponižati delovne ljudi.
zoran pušenjak
14. 05. 2024 11.01
+1
In imamo ljudi v vladi, ki ne poznajo niti svoje države Slovenije. Ko ti sekretarka ne ve kje je Šentilj. In taki vodijo državo. Verjetno nobeden v vladi na globusu ne bi znal pokazati, kje je Slovenija
4556
13. 05. 2024 21.34
+1
Maša Kociper -Svoboda je twitnila ,da bomo zaradi te posodobitve hitreje potovali na relaciji Maribor Ljubljana .bravo pamet.
Sulica 81
13. 05. 2024 20.24
+2
to tko kot so pacali progo kranj jesenice in lapali da se bomo vozili 140 Do 160 ampak se smeri se vozimo 50 pa je sedaj nadgrajena ubistvu nova proga.
biggbrader
13. 05. 2024 19.13
+2
Ali je preCednica spet noseča ?
123soba
13. 05. 2024 18.57
+5
8 metrov na dan
123soba
13. 05. 2024 18.55
+2
8m na dan. Ha, ha...
biggbrader
13. 05. 2024 19.14
+2
123soba
13. 05. 2024 18.52
+6
6 let ste gradil tole. Sramota, nesposobneži do konca in pol se pridete še slikat in v gostilno proslavljat...
tbmb
14. 05. 2024 21.37
ti si 6 let lol 2,5 leti od kot ti podatki tebi!!!
ROMELS
13. 05. 2024 18.52
+5
Gradi se despotizem, ki mu ni para.
biggbrader
13. 05. 2024 18.47
+4
Mi ne jamramo, mi zmoremo, je imel napisano na tablici dr. Miroslav Cerar, preden je bil odstopljen.
Podlesničar
13. 05. 2024 19.09
-2
Minovak
13. 05. 2024 18.45
+6
Ploskati politiku ob odpiranju nove šole, bolnišnice, ceste, itd..., zgrajenih z javnimi sredstvi, je kot, da bi ploskali bankomatu, ki vam je dal vaš denar.
Podlesničar
13. 05. 2024 19.09
+0
Včasih se ni zgradilo nič. primanjkljaj v proračunu pa enak...
Kviz
13. 05. 2024 18.30
+2
Ta proga bo rentabilna edino za delavce migrante. Šivilji pa gre od rok škarje in platno, še dobro da nima kakega bolj pomembnega dela.
paru
13. 05. 2024 18.10
+5
G. Alenka govori o milijardnih investicijah...Je to z DDV ali brez? G. Alenka , kdaj boste izpolnili obljubo , ki ste jo dali kot predsednica vlade, da je dvig DDV zgolj za čas krize? Kriza še traja? Pri milijardnih investicijah se pa razlika 2% pri DDV že krepko pozna, kajne ministrica? Ste torej z obljubo pri DDV, GA. MINISTRICA NAMERNO ZAVAJALI OZ. LAGALI? IN POSLEDIC ZAVAJANJA OZ. LAGANJA NE NOSITE NA SVOJIH PLEČIH? Vidite, dragi Slovenci, splača se biti politik...malega lopova se pa, kao v pravni državi, obsodi v imenu ljudstva, tistega , ki je poneveril 200,300 €...milijonske goljufije se pa obravnavajo v smislu...karavana gre dalje...
Crotop
13. 05. 2024 18.07
+4
Avstrici so svoje proge prevsmerili po drugi poti..
XVXC
13. 05. 2024 17.56
+10
Pod Bratovškovo je bila Fotona prodana za 18 mio. Sedaj jo prodajajo za milijardo.. In nesposobnica je še v politiki, namesto na Dobu doživljenjsko. Obup !!! Medtem je Alenkica vrednost projekta železniška postaja Jesenice iz 81 milijonov, dvignila na 170 milijonov… pa že v 81 milijonov je bilo verjetno 30 mio zaslužka predvidenega… tak da cca 120 mio pri enem projektu…
Slovener
13. 05. 2024 17.51
+6
Od Maribora do Ljubljane nekoč v 55 minutah. Nekoč, morda, čez zlo zlo dolgo časa, .... . 314 milijonov evrov, + 248 milijonov evrov,+ 435 milijonov evrov, 144 milijonov evrov, 223 milijonov evrov, ....
pekoči paradižnik
13. 05. 2024 17.51
-3
velika večina Slovencev je srečna, ker se je znebila pacienta na oblasti,... in to je nekaj, kar se ne da izmeriti z denarjem, to je neprecenljivo. Sedaj imamo S(s)vovodo in normalnega predsednika vlade, ki ne trguje z orožjem in pošilja policijo nad ljudi, ki berejo ustavo.
pekoči paradižnik
13. 05. 2024 17.47
-6
Bolezni, kuge, lakote in povratka janšizma na oblast si pa res ne gre želeti zato bodimo potrpežljivi z našim Golobom, kajti on je edina garancija, da se janšizem ne vrne na oblast .
kuncci1
13. 05. 2024 17.41
+12
Vedno več prometa, tudi železniškega, oni pa gradijo enotirne objekte! Kdo je tukaj nor?
Podlesničar
13. 05. 2024 17.42
-5
Najprej zgradiš en tir, potem še drugega... Nismo novega tira postavili 100 let, ti bi pa zdaj kar dvojne tire gradil..
kuncci1
13. 05. 2024 17.43
+10
AC A1 obnavljajo, zapravljajo za protihrupne ograje, namesto, da bi po hitrem postopku sprejemali projekte, gradbena dovoljenja in dogradili nov pas v vsako smer!
Podlesničar
13. 05. 2024 17.45
-5
AC so ok, itak bo treba zmanjšat promet na cestah, drugače nam ni pomoči...