Slovenija

'V Evropi blagovne znamke ostajajo zaradi nacionalnega ponosa'

Ljubljana, 03. 04. 2024 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
24UR ZVEČER, Luka Černe, N.L.
Komentarji
54

Skoraj pet let po propadu nacionalnega ponosa Adrie Airways, ki je Slovenijo 58 let povezovala s svetom in je v svoji zgodovini na destinacije prepeljala na milijone potnikov, se je le začela obravnava tožbe proti nekdanjemu vodstvu, ki je ob zaposlitev spravilo skoraj 600 zaposlenih, na bančnih računih pa izkopalo skoraj 90 milijonov evrov globoko luknjo. Nekdanji predsednik uprave Adrie Airways meni, da bi se bridkemu koncu družbe lahko izognili, korporativno upravljanje družbe pa da je odpovedalo, še preden so v posel vstopili Nemci.

Peter Grašek, nekdanji predsednik uprave Adrie Airways, ki je Adrio vodil od leta 1993 do aprila 2001, se strinja, da je javnost upravičeno besna. Po njegovih besedah do takega scenarija ne bi smelo priti: "Osebe, ki so bile pooblaščene za ustrezno upravljanje družbe, niso opravile svojega posla. V prvi vrsti je to lastnik, nato nadzorni svet in uprava." Dodaja, da je korporativno upravljanje odpovedalo že pred prihodom nemških lastnikov. Ti so, tako meni Grašek, uničili firmo z izčrpavanjem ob popolni pasivnosti vseh deležnikov. 

Po njegovi oceni je bila odločitev vlade, da družbo proda, logična, bi pa takrat po mnenju Graška z dodatnim posojilom, ko je bil še čas, lahko podaljšali življenjsko dobo podjetja in nato določili, kako naprej.

Adria je propadla. Ministrica za infrastrukturo Alenko Bratušek pa je navdušeno na spletu objavila zapis, da vladne subvencije za nove letalske povezave dajejo rezultate in da se povezljivost povečuje. "To je eden od možnih pristopov, res pa je, da bi prevozniki z ali brez te subvencije leteli v Slovenijo, morda v manjšem obsegu, vendar oni ocenijo potencial trga, ob tem pa se potencialnemu denarju ne bodo odrekli. Gre za problem kakovosti teh komercialnih letov in njihov urnik, ki posledično lahko ni najboljši za slovenske potnike."

Za razumevanje situacije je potrebno tudi poznavanje letalskega trga. "V Evropi imamo 195 letalskih prevoznikov, v ZDA 65 in to ob približno enakem številu potnikov. Pri tem 80 odstotkov potnikov v ZDA prepelje sedem prevoznikov, v Evropi pa 27," pojasnjuje nekdanji predsednik uprave Adrie Airways, ki poudarja še eno razliko med Evropo in ZDA. "V Evropi blagovne znamke ostajajo zaradi nacionalnega ponosa. Marsikdo ne ve, da ima Lufthansa v lasti švicarskega in avstrijskega prevoznika."

Grašek ob tem priznava, da je letalska industrija tudi velik onesnaževalec, zato nekateri letalski prevozniki lete, ki so krajši od 500 ali 600 kilometrov, ukinjajo. Nadomestili pa bi jih lahko železniški prevozi, še ocenjuje. 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

marker1
03. 04. 2024 12.45
+1
Nacionalni ponos, pa naj stane kolikor hoče, a ne Alenka? Alenka bi imela rada prevoznika od doma.
Vselepo
03. 04. 2024 12.41
+1
Imamo dva na najvisjih položajih, Goloba, Musercko, ter se Jankovica, kateri vse delajo na meji, oziroma kradejo in se bogatijo legalno, Golob je preprodajal elektriko z zulji vseh Slovencer zgrajenih elektrarn, Musarcka legalno izplacevala najnizje mozne place, kot odvetnica, Jankovic celo odpis vec kot 30 milijonov dolgov, a je to normalno, pol jih pa se narod voli in jim verjame na izrecene besede, tu moras biti res zelo nizko....... ter lega
Vselepo
03. 04. 2024 12.34
+2
A ni bil tu zraven, sedanji financni minister, ali se motim.....
FIRBCA
03. 04. 2024 12.29
+1
veste koliksni bi bil znesek da bi takrat obdrzali Adrijo 10% tega denarja ko ga namenijo za javni promet kaj da ne govorimo o zelezniskem prometu. Kaplica v morje bi bilo takrat recit Adrijo pa so bili drugi interesi.
Davidoff297
03. 04. 2024 11.45
+4
Imamo letalsko družbo, ki jo vodi Slovenec. To je Amelia, ki ima letala registrirana v Franciji. Človek je pripravljen, ampak država mora vedeti kaj hoče. Za minus gotovo ne bo šel v posel... veliko sem že letel in ni lepšega, ko te pozdravijo na letalu v Slovenščini.
Andree
03. 04. 2024 11.55
+9
bazilika555
03. 04. 2024 11.26
-1
ČE neka firma nacionalni ponos naroda, potem se nam res slabo piše...
kokicas
03. 04. 2024 11.25
+1
In če bi imeli danes svojega prevoznika kaj bi bilo na katere destinacije bi bilo smiselno leteti in kalsna bi bila cena kart če se niskocevniki ne pridejo v slovenijo to kar leti pa s subcencijami države za kakšen mesec ali dva.
NeXadileC
03. 04. 2024 11.09
+0
Eto, zdaj bi nekateri vse valili na Nemce. Dobro, da jasno piše, da so problemi obstajali že prej.
Jimi1
03. 04. 2024 10.31
+7
V drzavo mora priti pošteni okupator in narediti red. Sami tega žal nismo sposobni z to vodečo garnituro lopovov ki postavljajo lopove na položaje odločanja...
HeavyDxxx
03. 04. 2024 10.29
+9
V Sloveniji blagovne znamke ostajajo zaradi nacionalnega ponosa. Hrvaškega in Srbskega.
oježeš
03. 04. 2024 10.12
+6
Zapravili in prodali so ogromno državnega imetja, odgovarjal ni nihče, čeprav se ve, da je šel denar v privatne žepe. Zato rajši napadajo eden drugega, da se ne bi slučajno kdo spomnil, da mora kdo za kakšno kriminalno lumparijo odgovarjati in biti kaznovan.
St. Gallen
03. 04. 2024 09.59
+9
ze pod Avstrijo bi bila kvaliteta zivljenja na visjem nivoju...napromer zdravstvo, pokojnine....
bazilika555
03. 04. 2024 11.28
+1
Pozabljaš, a da ima aAvatrija skoraj dvojni BDP našega...In pozabljaš, da mi nismo Avstrici in nikoli ne bomo. Tak je to.
ButaleLand
03. 04. 2024 09.15
+17
Stari politiki so skorumpirani zapravli državo, za katero so nam obljubljali, da bo kot druga Švica. Mladi pa se od njih učijo in delajo ista nečedna posla. Začaran krog v katerem se nahaja slovenski delavski razred, ki vse to financira, da lahko peščica bogati in se nam smeji. Imamo državo, ki pa si je žal ne zaslužimo oz. ne znamo z njo delat, da bi bila res uspešna za VSE.
oježeš
03. 04. 2024 10.15
+5
Prepričan sem, da si državo zaslužimo, nikakor si pa ne zaslužimo politikov, ki ne gledajo na državljane ampak le na svoj žep in povzročajo medsebojne prepire. Sodstvo pa ni vredno besed, ker ni nihče nevtralen, da bi naredil kar mora, ampak vedno nekdo drži z nekom pa, če je še večji lopov.
bazilika555
03. 04. 2024 11.36
+1
Povej, kako naj bomo druga yŠvica, če pa nismo Švicarji in nikoli ne bomo!!!
NERGAČ
03. 04. 2024 09.11
+15
Stare ''fore'' - nekdo nekaj proda nekomu, ta zadevo finančno izčrpa, nato pa si lepo pod mizo '' odplavljeni denar'' razdelijo. V Sloveniji je kar nekaj takih ''strokovnjakov'' - ne bom jih našteval, da ne bo potem moj komentar ''neprimeren''.
medŠihtom
03. 04. 2024 09.05
+3
hahahaha, pokradejo 5000 firm in desetine milarjd evrov letno ponikne v milanovi rdeči hobotnici, potem pa okoli ene samcate firme, že tako trhle in nestabilne zavožene nevzdrževane firme, ki so jo itak prodali in je bila tako al pa tako obsojena na propad, čistunijo kot da so neki pošteni skrbni gospodarji. a ostalih 4999 pa ko da ni blo nič, začenži z letališčem. komedija na komedijo. a cel svet ve da je korupcija, slovenski ponos. korupcija, slovenska vrednota, korupcija slovenska druga švica, korupcija je doma v sloveniji, tu se počuti domače in zaželjeno. hahahahahahah. ovčke pa spet verjele. ahahahahahahahahahahaha. kje je ostalih 4999 kazenskih postopkov in preiskave vseh poniknjenih miljard ? spomenik milanu, spomenik korupciji, spomenik kratkemu dometu hlapčka. hahahahahhaha.
oježeš
03. 04. 2024 10.23
+4
Problem se je začel takoj po osamosvojitvi. Vse kar je bilo je bilo zanič in niso znali ločiti dobro od slabega, dobro bi lahko še malo izboljšali. Začele so se kraje družbenega premoženja zaradi katerih ni nihče po zakonih odgovarjal in to se je razpaslo na družbeno vrednoto, ki še vedno traja. Kar bi morali narediti so pa odlašali in se s takimi zadevami niso ukvarjali, danes pa vsi krivci kažejo s prstom na današnjo vlado, da nič ne naredi in zahtevajo da reši vse probleme, katere sami niso hoteli reševati ali rešiti v vseh 30 letih. Potem so še medsebojne bitke politikov, katerih državljani sploh ne zanimamo, čeprav bi morali skrbeti za naše dobro in za dobro ime države. Pa nimajo časa, ker so kot otroci v vrtcih ko se skregajo, ni pa vzgojiteljic, ki bi jim preprečile tako delovanje. Vsi odgovorni vedo, da nimamo pravih zakonov, sodniki, ki imajo največ izkušenj kako nadgraditi zakonodajo, pa raje stavkajo, kot da bi pomagali prenoviti zakonodajo. In spet isti kažejo s prstom na druge, da nič ne naredijo.
Natoforever
03. 04. 2024 09.03
+4
Nacionalno ponos Adria 😀😄😄😄😄..letala na lizing..palce pilotov po vezah vecje od premooceaskih pilotov tujih družb, stevardese pa preko študenta..da ne govorim kako so politiki svoje familije vozili zastonj po svetu. Prevc vem..to je problem.
bazilika555
03. 04. 2024 11.30
+1
Točno tako. Nas je za en Munchen, pa ne vem, ce imajo letalsko družbi, ki je zanje "nacionalni ponos..".ja, pač nismo Nemci...
Infiltrator
03. 04. 2024 08.50
+18
krivce bi morali iskati tudi med našimi pametnjakoviči, takrat je bila celo zraven Bratuškova
Banion
03. 04. 2024 08.45
+7
sodno se preganjajo nemci oziroma zadnji lastiki. Malo bi se morali poprašati za kaj smo adrijo prodali, se pravi malo poprašati tudi prejšnjo upravo in nadzorni svet. Kakšne linile in kaj so bile, ustvarjale so zgubo a so vseno leteli da so prevažai nekatere vplivneže
wsharky
03. 04. 2024 08.37
+15
dokler imamo v vladi našo mag. Alenko bo vse lepo in prav
ummax
03. 04. 2024 08.31
+1
Raje tržimo letališče kar se da dobro. Za svojo floto smo premajhni, da bi bili konkurenčni nizkocenovnikom ki nam letijo takorekoč izpred praga...
omega32
03. 04. 2024 08.40
-3
Kaj potem praviš na Luxair? Ni problem, ko se družina 1-2x na leto odpravi do Zagreba/Trsta/Benetk in izkoristi ugodnejše lete na Ryanair/Easyjet ipd. Problem je, ko zaradi slabe povezljivosti trpi gospodarstvo. Ti potniki, se ne bodo vozili 2-3 ure do najbljižjega letališča.
Andree
03. 04. 2024 09.24
+5
Omega saj vemo, da ne moreš preboleti, da si za skoraj nič dela vlekel/vlekla lepo plačo v Adriji
omega32
03. 04. 2024 10.44
-1
Ne vem sicer kaksne place so imeli, izgleda ti to bolje ves. Je pa zalostno, da se prodajajo podjetja, ki so stratesko pomembna za razvoj Slovenije. Da ne bos mislil, da trobim samo o aviaciji, enako se dogaja v zelezniskem prometu, kjer smo prodali najbolj dobickonosno panogo tujcem (tovorni promet).
bazilika555
03. 04. 2024 11.32
-6
Andree
03. 04. 2024 11.58
+8
Omega ne nabijaj samo teme o Adriji komentiraš kar da jasno vedeti da si bil bila tam. Enega takšnega ki objokuje Adrio imam v sorodstvu ker mora pri zračnem hansu zdaj delati.
Andree
03. 04. 2024 12.00
+7
SŽ TP ni bil prodan ampak dokapitaliziran.
Andree
03. 04. 2024 12.03
+7
Zakaj je SŽ omogočil vstop tujcem v SŽ Tovorni promet? EP Logistics International Holding ni odkupil našega deleža, ampak je podjetje dokapitaliziral. Za 49-odstotni delež družbe so vložili 60 milijonov evrov. Mislim, da se posel obema splača, ker je Tovorni promet razmeroma uspešna družba. Do leta 2027 načrtujemo za 300 milijonov evrov za nakup lokomotiv in vagonov. Hkrati bomo prevzeli tudi nekaj družb v regiji, tudi v Italiji, Avstriji, Srbiji, na Madžarskem in Hrvaškem. Prevzeli bomo operaterje, ki se ukvarjajo s prevozi po železnici.
omega32
03. 04. 2024 15.39
-7
Sam sebe blamiraš! Praviš, da nismo prodali ampak tujci so odkupili 49% odstotni delež podjetja, ki je skozi vsa leta posloval pozitivno. In kdo bo sedaj pobiral dobiček!?! Res si biser ni kaj .
Andree
03. 04. 2024 16.29
+7
Če se kdo blamira si ti to ti, ki si leta cuzal Adrio zdaj pa te boli, da moraš svojo rit pretegniti
omega32
04. 04. 2024 09.06
-6
Res se je potrebno pretegniti, komentiram od 8-16, se pravi na delu. Ti pa vidim, da komentiras non stop. Doma visis na racunalniku in verjetno pametujes o vsaki mozni temi, ki se objavlja na 24 ur (iskreno se mi ne, da niti preverjati), obenem pa verjetno vleces socialo saj nekega zivljenja izgleda nimas.
Andree
04. 04. 2024 09.28
+3
Vabim te v München,da se mi pridružiš na mojem DB delovnem mestu in da ne pozabim jaz sem bil eden prvih, ki sem svaril pred k4 pa ste me napadali, da nimam pojma
AirSlo
04. 04. 2024 16.06
-3
jaz te sigurno nisem napadal, to da se stratesko pomembna podjetja prodajo tujcem je velika napaka.