Toyota je že ob predstavitvi modela prius, ki je prvi velikoserijski hibridni avtomobil na svetu, pokazala izjemno inženirsko genialnost, saj so na zelo inovativen način v praktično eni točki združili delovanje dveh zelo različnih mehanskih svetov. Gre za kompleksno tehnološko rešitev, ki pa svojo izjemnost kaže tudi v tem, da omogoča neprestano izboljševanje, kar pa je seveda v skladu s Toyotino temeljno filozofijo “Kaizen”, kar v prevodu pomeni težnjo po stalnem izboljšanju in napredovanju. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Toyota je že ob predstavitvi modela prius, ki je prvi velikoserijski hibridni avtomobil na svetu, pokazala izjemno inženirsko genialnost, saj so na zelo inovativen način v praktično eni točki združili delovanje dveh zelo različnih mehanskih svetov. Gre za kompleksno tehnološko rešitev, ki pa svojo izjemnost kaže tudi v tem, da omogoča neprestano izboljševanje, kar pa je seveda v skladu s Toyotino temeljno filozofijo “Kaizen”, kar v prevodu pomeni težnjo po stalnem izboljšanju in napredovanju. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Riddle: ID: yDPFKR8i

Pred vami je najbolj avtomobilnostni kviz v Sloveniji! Vsak teden bomo za vas pripravili eno zanimivo vprašanje, s katerim bomo na preizkus postavili vaše znanje o avtomobilih, prometu in mobilnosti na splošno. Namen kviza je razkrivati številne neznane zgodbe, ki so zaznamovale avtomobilsko zgodovino in prometno mobilnost. Na zastavljeno vprašanje vam ponujamo tri rešitve, vi pa izberite pravo. Čez teden dni bomo razkrili pravilni odgovor in osvetlili ozadje zgodbe.

Namig k vprašanju

Ključni gradnik Toyotinih menjalnikov v hibridnih vozilih je sistem, imenovan Hybrid Synergy Drive (HSD), ki je osrednji del Toyotinih hibridnih vozil. Izjemna tehnološka vizionarnost tega sistema je tudi v tem, da omogoča stalno nadgrajevanje in s tem na eni strani nižanje porabe energije, tako bencina kot elektrike in na drugi strani sočasno povečevanje moči in vozne dinamike. Zaradi kompleksnosti mehanskega sklopa je za brezhibno delovanje ključnega pomena tudi natančen elektronski nadzor.

Elektronski nadzorni sistem spremlja različne dejavnike, kot so hitrost vozila, obremenitev motorja, raven napolnjenosti baterije in še veliko drugih, na podlagi teh informacij pa se na to prilagaja delovanje planetarnega sistema ter delovanje bencinskega motorja in električnih motorjev. Vse skupaj pa omogoča optimizacijo učinkovitosti moči in zmogljivosti glede na vozne razmere. Tudi za to je podatek, ki ga navajajo pri Toyoti, da lahko njihova najnovejša flota hibridno-električnih vozil prevozi več kot 50 odstotkov električnih kilometrov, resnično velik in pomemben tehnološki dosežek.