Slovenija

Dars pojasnjuje financiranje avtocestne policije

Uredništvo , 01.08.22 ob 22:01

Dars se je oglasil glede notranje reviziji na upravi avtocestne policije.

Dars pojasnjuje financiranje avtocestne policije

Notranje ministrstvo meni, da je sporazum med policijo in Darsom glede avtocestne policije sklenjen na način, da dejavnost obeh institucij prepleta in zato meče sum na neodvisnost in kakovost pristojnosti policije v razmerju do Darsa. Dars obžaluje začasno ukinitev avtocestne policije, saj je pomembno prispevala k boljši pretočnosti prometa.

Ministrstvo za notranje zadeve (MNZ) je danes sporočilo, da je notranja revizija na upravi avtocestne policije pokazala na sume kaznivih dejanj in hude pomanjkljivosti sporazuma med policijo in Družbo za avtoceste v RS (Dars).

Dars je v odgovoru za STA pojasnil, da s samo vsebino revizije niso seznanjeni, zato je ne morejo komentirati. So pa dejali, da v skladu z omenjenim sporazumom sofinancirajo opremo, ki jo avtocestna policija potrebuje za nadzor prometa na avtocesti. V sklopu tega so našteli vozila, opremo za nadzor hitrosti in opremo za nadzor preobremenjenih vozil. Policiji za najemnino zagotavljajo še souporabo prostorov na območju nekdanjih cestninskih postaj oz. avtocestnih vzdrževalnih baz.

Sofinanciranje avtocestne policije namreč Darsu na dolgi rok prinaša večje finančne učinke od njihovega vložka. Na ljubljanskem avtocestnem obroču in na vseh štirih vpadnih krakih, ki skupaj tvorijo najbolj prometno obremenjen del avtocestnega omrežja, se je v letu delovanja avtocestne policije zgodilo skoraj za tretjino manj prometnih nesreč kot v primerljivem predkoronskem obdobju. To posledično pomeni manj zastojev, pojasnjujejo v Darsu.

To pomembno pripomore k večji varnosti in pretočnosti prometa. V tem času se je pomembno zmanjšalo tudi število pretežkih tovornih vozil, ki uničujejo vozišče. To pomeni manjše stroške vzdrževanja, manj del in zaradi tega tudi večjo pretočnost prometa. Dars torej avtocestno policijo sofinancira zato, ker to zanj pomeni manj stroškov z vzdrževanjem vozišč.

Pripravljeni so na sporazume

Ministrstvo za notranje zadeve pa je v odgovoru za STA ocenilo, da takšno “tesno in prepleteno razmerje” med avtocestno policijo in Darsom lahko povzroči dvom v korektnost policijskega nadzora nad Darsom kot upravljalcem avtocest. Sporazum je zato v postopku spremembe, na način, da bo odpravljen vsak sum v zakonitost razmerja med Darsom in policijo, so dodali.

Glede na težo očitkov je ministrstvo že zaustavilo financiranje sporazuma iz proračunskih virov, policija pa je svoje delo že reorganizirala. Z današnjim dnem so bile namreč začasno ukinjene tri od štirih enot avtocestne policije, z delom nadaljuje le ljubljanska, ki je bila tudi prva ustanovljena.

V Darsu to odločitev obžalujejo. V najkrajšem času pričakujejo sestanek z ministrstvoma za notranje zadeve in infrastrukturo ter z policijo.