Vse, kar voznik potrebuje na enem mestu

Na daljšem nekaj tedenskem preskusu smo imeli hibridno gnanega peugeota 308, ki s sabo prinaša tudi novo generacijo infozabavnega vmesnika s popolno digitalizacijo, prav tako pa so tu za voznikove oči tudi 3D merilniki.

Pri celotnem sistemu velja izpostaviti “vadnice”. Gre za sklop 
kratkih videoposnetkov v slovenskem jeziku z navodili za različne 
sisteme in orodja.

 Foto: Artur Švarc
Pri celotnem sistemu velja izpostaviti “vadnice”. Gre za sklop kratkih videoposnetkov v slovenskem jeziku z navodili za različne sisteme in orodja.  Foto: Artur Švarc

Začnimo kar pri slavnem 3D zaslonu, ki si ga novi peugeot 308 deli še z nekaterimi malce starejšimi modeli. Kot sestavni del peugeotovega i-cockpita bi lahko bil za današnje čase čisto vsakdanji digitalni zaslon z grafiko, ki jo pač pripravijo umetniki uporabniškega vmesnika pri PSA. Projiciranih virtualnih merilnikov še nekaj časa ne bo, če sploh kdaj, je pa v svetu informatike od nekdaj prisotna vreča s triki. In tako je 3D efekt dosežen s še enim prosojnim zaslonom, postavljenim nekaj centimetrov pred glavnega, ki tistemu glavnemu zadaj pobere nekaj grafike in prav zaradi razdalje obeh zaslonov kakšen podatek, del grafike ali mini podatkovno polje delujejo s 3D efektom. Koliko in kako videti na digitalnih merilnikih je stvar nastavitev sedeža in volana, je pa znano, da bodo višji vozniki ta zaslon vsaj delno imeli prekrit z volanom. Na volanu lahko izberemo nekaj grafičnih načinov, odvisno od režima vožnje se spremeni tudi konfiguracija merilnikov.

Kljub obilni grafiki s 3D efektom je na merilnikih točno to, kar voznik potrebuje s pritiskom na obvolansko ročico in stikala na gumbih.

Kljub obilni grafiki s 3D efektom je na merilnikih točno to, kar voznik potrebuje s pritiskom na obvolansko ročico in stikala na gumbih.

Osrednji zaslon

Sredinski zaslon v novi izdaji peugeota 308 je povsem nov. 10-palčni zaslon na dotik je rahlo obrnjen proti vozniku, klasične fizične gumbe po sklopih (klima, radio, navigacija …) je zamenjal še en horizontalni zaslon visoke ločljivosti, kjer so gumbi narisani. In kar je najbolje: lahko si jih - seveda, ko se s sistemom spoprijateljite in ste z nastavitvami domači - prilagodite tudi po svoje, s svojimi funkcijami. Zaslon je kljub svetlečemu premazu dobro viden tudi v sončni svetlobi, hkrati je tudi lepo odziven, precej bolj kot v nemški konkurenci. Za marsikoga zna biti spoznavanje z osrednjim zaslonom morda nekoliko težko, sploh ker so navodila na voljo le v digitalni obliki in zapakirana v sam razvedrilni sistem. A ko se enkrat privadite na logiko in si na hitre tipke na spodnjem zaslonu nastavite za vas najbolj pomembne funkcije, gre vse skupaj lažje. Pri P308 lahko tako preberete klasično knjigo z navodili na zaslonu, hkrati pa obstaja še druga alternativa, “vadnice”, kjer se najdejo razlage nekaterih sistemov, pospremljene z videom zapisom v slovenskem jeziku. Globoko smo namreč zakoračili v svet pametnih naprav in informacijske tehnologije in ko upravljanje sistemov dojamete kot upravljanje pametnega mobilnika, nastopi kvantni preskok v dojemanju avtomobilov v 21. stoletju.

Navigacija, USB, režimi vožnje

Ker je celoten sistem zasnovan na osnovi sistema android, bodo nekatere reči uporabnikom tega operacijskega sistema samoumevne, sploh pa tipkovnica, za katero se boste spomnili, da jo od nekje poznate. Velikost zemljevida lahko spreminjamo z večprstno tehniko, tako kot na telefonu - z 2D do 3D in raztegujemo in povečujemo. Ker je vse skupaj vezano v veliki “oblak”, se sproti dopolnjujejo tudi podatki o zaporah in pretočnosti prometa. Tako lahko v 3D pogledu sredi velikega mesta ob konicah preverjate tudi, katere ulice so bolj “zabite” od drugih ali pravi čas opazite delo na cesti in se izognete zastojem. In še to. Navigacijske funkcije so pričakovane in jasne, le pri cilju včasih preverite, da si avto ne bo izbral nepotrebnih bližnjic.

CD-predvajalniki so že davno izginili iz avtomobilov, tudi USB ključek (v P308 je tu novi USB-C) je že precejšnja redkost, mladež pa bo glasbo predvajala kar neposredno iz svojega pametnega telefona, ki se v sistem poveže kot eden od virov. Drugi so klasični USB priključki ali analogne in digitalne radijske postaje. Testni peugeot 308 je bil priključni hibrid. Osnovni način delovanja lahko nastavimo že z gumbom ob prestavni ročici, za to, kako pobira elektriko iz zaviranja, pa je treba malce globlje v nastavitve. V osnovi 308 vse, kar pridela, takoj da nazaj na kolesa in s tem zmanjšuje porabo, lahko pa uporabnik izbere, da se elektrika hrani tudi za pozneje, ali pa baterijo polni celo motor. Celoten sistem si lahko prilagajamo glede na svoje potrebe in želje. Resda potrebujemo nekaj učenja, potem pa si lahko omislimo več zaslonov, med katerimi drsamo s prstom. Na eni strani so na primer navigacija, klimatska naprava in radio, potem pa na naslednjem funkcije, ki jih uporabljamo manj pogosto, kot je zrcaljenje vsebine telefona ali vremenska napoved.


Najbolj brano