Tujina

'Napad na Natovo oskrbo z energijo bi izzval enoten in odločen odgovor'

Bruselj, 12. 10. 2022 06.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Generalni sekretar zveze Nato Jens Stoltenberg se je zavezal, da bo kot odziv na nastalo škodo na plinovodih Severni tok okrepil zaščito kritične infrastrukture. Ob tem pa je opozoril tudi, da bi namerni napad na oskrbo z energijo zavezništva izzval enoten in odločen odgovor. EU namreč meni, da sta bila plinovoda Severni tok 1 in 2 v Baltskem morju prejšnji mesec tarča sabotaže. Zahodne zaveznice so pripravljene na dolgoročno obrambno podporo Ukrajine. Predstavniki več kot 50 zahodnih držav, ki sestavljajo kontaktno skupino za obrambo Ukrajine, so se sestali v Bruslju in izrazili pripravljenost za nadaljnjo krepitev najnujnejših in dolgoročnih obrambnih zmogljivosti te države.

"Namerni napad na Natovo oskrbo z energijo bo naletel na enoten in odločen odgovor," je obljubil generalni sekretar zveze Nato Jens Stoltenberg. Njegova izjava sledi domnevni sabotaži plinovodov Severni tok prejšnji mesec. Čeprav še ni bilo ugotovljeno, kako je do poškodbe na plinovodu prišlo in kdo je zanjo odgovoren, pa Evropska unija meni, da je za sabotažo odgovorna Rusija, poroča Sky News.

Zavezal se je, da bo kot odziv na nastalo škodo na plinovodih okrepil zaščito kritične infrastrukture, in dejal, da je Nato že podvojil svojo prisotnost v Baltiku in Severnem morju. Ob podpori letal in podvodnih dejavnosti naj bi bilo tam po Stoltenbergovih besedah tudi več kot 30 njihovih ladij.

Nato sicer pozorno spremlja ruske jedrske sile, Moskva pa je medtem Zahodu izdala novo opozorilo zaradi vpletenosti v vojno v Ukrajini.

Nato in Ukrajina
Nato in Ukrajina FOTO: Shutterstock

Medtem se bo dogajanje v Bruslju danes začelo s srečanjem kontaktne skupine za podporo obrambi Ukrajine pod vodstvom ZDA, v kateri sodeluje okoli 40 držav. Osrednja tema bo srednjeročna podpora Ukrajini z vojaško pomočjo, napovedujejo na obrambnem ministrstvu.

Podpora Ukrajini pa bo tudi tema delovne večerje ministrov članic Nata, s čimer bodo začeli dvodnevno zasedanje. Razpravljali bodo o nadaljnji podpori Ukrajini v okviru Nata s poudarkom na izgradnji zmogljivosti ukrajinskih oboroženih sil.

Obeh srečanj se bo udeležil tudi ukrajinski obrambni minister Oleksij Reznikov, ki bo kolegom predstavil trenutne razmere na bojišču in kakšne so ukrajinske potrebe po orožju.

Drugi dan bodo ministri začeli z zasedanjem skupine za jedrsko načrtovanje, sledila bo razprava o odvračanju in obrambi, kjer bo v ospredju razprava o zalogah vojaške opreme in povečevanju zmogljivosti obrambne industrije. Zasedanje se bo sklenilo z razpravo o Natovih operacijah in misijah, na kateri bo sodeloval tudi visoki predstavnik Evropske unije za zunanjo in varnostno politiko Josep Borrell.

Generalni sekretar zavezništva Jens Stoltenberg je že dan pred zasedanjem poudaril pomen nadaljnje podpore Ukrajini. Če bo zmagala Rusija, bo namreč to predstavljalo grožnjo za vse nas, je dejal.

Stoltenberg: Zračna obramba Ukrajine je prednostna naloga zavezništva

Predstavniki več kot 50 zahodnih držav, ki sestavljajo kontaktno skupino za obrambo Ukrajine, so se danes sestali v Bruslju in izrazili pripravljenost za nadaljnjo krepitev najnujnejših in dolgoročnih obrambnih zmogljivosti te države, je povedal ameriški obrambni minister Lloyd Austin.

Austin je uvodoma obsodil nedavne ruske raketne napade na mestna središča in civilno infrastrukturo v Ukrajini in dodal, da so napadi razgalili rusko zlobo in krutost. Po njegovih besedah je Ukrajina od septembra z izjemnimi dosežki spremenila dinamiko vojne, a bo vseeno potrebovala nadaljnjo pomoč, poroča španska tiskovna agencija EFE.

Tudi generalni sekretar zveze Nato Jens Stoltenberg je obsodil ruske zračne napade in jih označil za znak šibkosti, saj Rusija po njegovih ocenah trenutno izgublja na bojišču, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Te zmage pripadajo pogumnim ukrajinskim vojakom. Vendar so bila prizadevanja kontaktne skupine za varnostno pomoč, usposabljanje in vzdrževanje ključnega pomena. Zato bomo še naprej krepili obrambne zmogljivosti Ukrajine za današnje in dolgoročne potrebe te države" je dodal Austin.

Pojasnil je, da so članice kontaktne skupine Ukrajini namenile za več milijard dolarjev vojaške, humanitarne in finančne pomoči, poleg tega pa si prizadevajo za nove naložbe v industrijo, da bi izpolnile obrambne zahteve Kijeva.

"Vse bolj se pripravljamo na dodatno podporo potrebam Ukrajine v prihodnjih zahtevnih mesecih in letih," je dejal ameriški obrambni minister, ki je imel pri tem v mislih tudi nedavno napoved ZDA o novi vojaški pomoči Ukrajini.

S to napovedjo so se ZDA zavezale, da bodo Ukrajini poslale nov paket vojaške pomoči v vrednosti 1,1 milijarde dolarjev, ki vsebuje orožje in vojaško opremo, vključno z 18 raketnimi sistemi Himars ter več sto oklepnimi vozili, radarji in protiletalskimi baterijami.

Kot je še dodal Austin, bo dolgoročna podpora Ukrajini pomenila zlasti okrepitev prizadevanj za usposabljanje "ukrajinskih obrambnih sil, da bi kar najbolje izkoristile svoje nove zmogljivosti", in "spodbujanje k inovacijam".

Dodatno finančno podporo Ukrajini so danes po srečanju ob robu jesenskega zasedanja Mednarodnega denarnega sklada (IMF) v Washingtonu napovedali tudi finančni ministri držav članic skupine G7, med drugim za zagotavljanje osnovnih storitev in odpravljanje kritičnih infrastrukturnih pomanjkljivosti.

Zahodni zavezniki si bodo prizadevali Ukrajini zagotoviti več sistemov zračne obrambe, da bi se ta lahko zaščitila pred neselektivnimi ruskimi napadi, je Stoltenberg napovedal ob prihodu na srečanje kontaktne skupine za podporo obrambe Ukrajine. "Obravnavali bomo, kako povečati podporo Ukrajini, pri čemer bo glavna prednostna naloga več zračne obrambe za Ukrajino," je pred začetkom srečanja kontaktne skupine dejal prvi mož Nata in pozdravil novico, da je Ukrajina od Nemčije prejela prvega od obljubljenih štirih sistemov zračne obrambe Iris-T.

Po Stoltenbergovi oceni Ukrajina namreč potrebuje zelo različne sisteme zračne obrambe, na primer proti balističnim raketam, manevrirnim raketam in brezpilotnim letalom.

Ukrajinski obrambni minister Oleksij Reznikov je potrdil navedbe Stoltenberga, saj je na vprašanje, kaj si obeta od srečanja, odgovoril s tremi besedami. "Sisteme zračne obrambe," je dejal.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (346)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Navideznademokracija
13. 10. 2022 21.50
Ja,namesto da se ukvarjajo z severnim tokom 1 in 2,ter iščejo kdo je sabotiral,oni se ukvarjajo z pretnjami z odgovorimi na morebitne,teorijske napade na NATO izvore energije. Očitno zato,ker že znajo kdo je sabotiral NS1 in NS2,in zdaj morajo raji metati pesek v oči.,tak kot po navadi...
Boskica
12. 10. 2022 16.01
+5
Pa Rusom zasedejo energente.Saj za to se gre v vsaki vojni.Vsaj Amerikanci tako prakticirajo.Mira z Rusi ne bo.Politika pa hoče totalno vojno drugače ne bi nihče pošiljal orožja .Tako da je samo vpr.časa.
Boskica
12. 10. 2022 15.57
-5
Ne vem zakaj Nato ne napade Rusije. Spopad je itak neizbežen.
gr?arica
12. 10. 2022 14.46
+5
Kaj bo torej NATO branil plinovod pred americani al kako. Sicer pa....ze nekaj let nazaj se je nasel " izgubljeni" ameriski podvodni dron tik ob ruskem plinovodu.
Šekularac
12. 10. 2022 14.17
+1
Diktatorji ne raziskujejo, oni le odločajo na osnovi svojega znanja in določijo krivce za neka, njim nevarna dejanja. Ni jim treba zbirati dokazov za svoje trditve in tudi nikomur ne polagajo računov. Ozemlja, bogata s surovinami želijo okupirati, pod pretvezo, da tam, v sosednji državi živijo naciji, katere je po njihovo potrebno likvidirati.
4556
12. 10. 2022 20.20
+0
tisti ki dajete minuse ŠEkularcu niste na pravi strani zgodovine ste fašisti -nacisti in komunisti v enem zlu
Navideznademokracija
13. 10. 2022 21.52
Dej no,pa ne moreš ZDA zmerjati z "diktator".
c-2040
12. 10. 2022 13.57
+2
Ameriška mornarica je zanikala vpletenost v sabotažo plinovodov. Naslednji kandidat je (seveda) Ukrajina(potapljači so se urili v Združenem kraljestvu). Torej lahko pričakujemo, da bo NATO odločno ukrepal? Mogoče dostavil še kako podmornico(Ukrajini namreč)? ))
Posteni
12. 10. 2022 12.56
+1
Zivljenje v rusiji je idealno.. Sploh za njihovo politicno elito.. 20 let vsakogar ki si ti upa kontrirat obtozis sodelovanja z ameriko in cio in provlem se resi sam po sebi.. Opozicijo, novinarje..... Seveda tega ne rabis dokazat dovolj da ga ocrnis, ce ne zadostuje ga zapres in ce je res tecnoba izvedes atentat.. Tako to gre.... In tko bo tud pri porusebem mostu.. Tistih 5 rusov( pretepenih ) bo pred kamero izjavilo da so dobili denar od agentov CIE in posel zakljucen.. Seveda brez dokazov in argumentacije...
User768643
12. 10. 2022 14.03
+0
User587124
12. 10. 2022 12.46
+1
Torej samo hipoteticno razmisljam. Ce bi NATO zelel (v katerem so tudi americani), da pride do enotnega in odlocnega odgovora je vse kar mora naresti, da oni izvedejo napad, okrivijo pa Ruse. Samo to se ne bo nikoli zgodilo, zakaj pa bi ane? Zakaj bi sami sebi podrazili energent? Tako kot americani niso svoj WTC porusili. Mislim halo, kako lahko nekdo sploh pomisli kaj takega, to so teorije zarote.
Posteni
12. 10. 2022 12.52
+2
Seveda so... Kaj od tega kar pravis dokazano ?
User587124
12. 10. 2022 13.01
+2
Wolfman
12. 10. 2022 12.44
+8
Vojna v Ukrajini le ni takšna, kot si na zahodu želijo da jo poznamo. Ste pisalI, da Ukrajinska vojska osvobaja ozemlja, ampak verjetno ne drži, saj Zelenski na kolenih na kolenih moleduje za orožje zahodnih sil.,, Rusi bombardirajo tako silovito, da Ukrajinski vojaki redko ubežijo, potem pa da bi lahko napadali. ZF
c-2040
12. 10. 2022 14.01
+5
@Wolfman: Ukrajinska (proti) ofenziva je več ali manj uspešna. Rusi so se marsikje umaknili in ozemlje prepustili Ukrajincem iz enostavnega razloga, da so imeli čimmanjše izgube. Ukrajinskega političnega vrha pa izgube lastnih vojakov ne skrbijo...samo naprej pred topovsko cev.
User768643
12. 10. 2022 14.05
+2
Wolfman. Hvala za konstruktivno analizo s prve bojne črte. Ali od kod analiziraš? S kavča? Na podlagi katerih podatkov?
Omas1313
12. 10. 2022 12.38
+9
Potem pa kar sankcije kavbojem saj je bajden pred meseci napovedal da bo plinovod onemogočen… kako je to vedel ?
emilzapata
12. 10. 2022 12.30
+11
Na vseh novicarskih portalih, kjer je mozno komentirati, so dezurni placani troli, ki delajo propagando za imperialiste, kajti still pisanja je enak in brez slovnicnih napak
c-2040
12. 10. 2022 14.09
+4
@emilzapata: Pod imperialiste misliš NATO(ki se ve čas širi), Ameriko(ki sankcijonira vse na svetu, ki ji niso pogodu) ali kaj drugega? ))
DR. RNR
12. 10. 2022 12.13
-1
Nato peskovnik. Ubistvu pa vsi sodelujejo. Rusi sto tisoc vojakov cepili proti kovidu. Pa razumi?
User300173
12. 10. 2022 11.57
+8
So se vzhodne članice "spravile" nad Nemčiji in mislijo spraviti na kolena "možno kravo"? Vse je možno. Kaj so kavboji z Bidnom na čelu obljubili?
User300173
12. 10. 2022 11.53
+5
Kaj bi se zgodilo. Če NATO članica aneksira ozemlje ne članice NATA? Poljska Ukrajini ali kaj podobnega na vzhodu?
zelo star kavkaški ov?ar
12. 10. 2022 11.49
+11
NATO bo napadel sam sebe?
Posteni
12. 10. 2022 11.42
+8
Hm.. ."rusija prijela osumljence za napad na most. 5 od njih je rusov" ...
Aristotle
12. 10. 2022 11.49
+0
Preber si delovanje cie…. Z denarjam lahko vse kupis…
bimbambom
12. 10. 2022 11.56
+1
User300173
12. 10. 2022 12.23
+1
Posteni
12. 10. 2022 12.43
-2
Torej trdis da jh podkupila cia.. Kako prirocno.. In verjetno bodo to rusi ugotovili.. Predvidljivo.. Zdej morjo sam se dokazat da cia podkupuje ruse da bezijo iz rusije...
c-2040
12. 10. 2022 14.13
@Posteni: Ta del novice je enak kot pri ruskih virih... kaj misliš, kaj pa piše v ostalem delu novice pri tistih, ki so vir te novice? ))
gr?arica
12. 10. 2022 14.48
+1
Nikjer ni bilo receno da so rusi, temvec drzavljani rusije
Nanuk
12. 10. 2022 11.39
+9
ne izzivaj me, ker te bom mahnil ! ne odrivaj me, ker te bom mahnil ! spet izzivaš ! res te bom mahnil, tako da prenehaj ! pa ti res ne znaš nehat, tako da zdaj te bom pa mahnil ! no in sedaj sem jaz kriv, da sem prvi začel in te mahnil
Rains
12. 10. 2022 12.01
-1
Ja, si. Če ne verjameš sprobaj to teorijo zunaj v parku.
Zmaga Ukrajini ...
12. 10. 2022 12.15
-1
Nanuk,... očitno si boš tokrat polomil zobe. Pravzaprav putler. Ker počasi bo treba dojeti, kaj ti je dovoljeno in kaj ne. Ja, lahko ti groziš kolikor hočeš, komurkoli hočeš,... ko boš naletel na "ta pravega", ti bo on razbil zobe, pa lahko ti groziš kolikor hočeš. Zato bi bilo dobro, da se spraviš k pameti, in spoštuješ mednarodno pravo, svoje interese pa uveljavljaš na splošno sprejemljiv način. Capisci?
Nanuk
12. 10. 2022 12.19
+1
potem so tvoji demokrati itak krivi vsega ! oni v prvo mahnejo in se sploh ne pogovarjajo !
Nanuk
12. 10. 2022 12.42
+3
Zmaga...no in točno tako razmišlja Putin ! ko boš ti ( ZDA ) naletel na "ta pravega" boš si polomil zobe ! in temu ne bo nikoli konca, ker je ena in druga stran enaka
komarec
12. 10. 2022 12.59
+3
Zmaga zobe si že lomijo ZDA, EU in Nato. Razen sestankovanja, obsojanja in sprejemanja sankcij, ki bolj škodujejo nam kot njim ni nič od niča in tako bo tudi v bodoče. Rusi bojo svoj cilj dosegli in na koncu se bojo morali nekateri hudo potruditi, da se sploh začnejo s kom pogajati.
Zmaga Ukrajini ...
12. 10. 2022 13.07
+2
Nanuk,... saj zdaj je postalo že vsem jasno, da puto razume le jezik batin in nasilja. To ni več nič novega. Ne vem kakšno zvezo ima tu ZDA,... vztrajno pozabljate, da je putler napadel Ukrajino v stilu "lako ćemo", ker je mislil, da jo bodo hitro "pomalicali". In zdaj si že več kot pol leta lomi zobe v Ukrajini.
Zmaga Ukrajini ...
12. 10. 2022 13.12
+0
pipaneleze,... to je pač zahod. Malce manj poslušaj, pa raje pozorno opazuj kaj v resnici počnejo. Motovilijo in leporečijo pa itak stalno, pa naj bo vojna ali mir. Ta hip je skoncentriranih polno NATOvih sil vsepovsod po EU. Kaj misliš zakaj? Tudi sankcij očitno ne razumeš. Seveda bomo plačali tudi mi ceno zanje. Ampak govoriti, da škodijo "bolj nam kot njim", je pa popolno nepoznavanje tega. Sploh ne veš kako zdaj zgleda v rusiji. Gospodarstvo je v prostem padu, pa če razumeš ali ne. Tudi "močan" rubelj jim čisto nič ne pomaga - proizvodi se dražijo, brezposelnost raste, inflacija raste, ... po kakšni logiki, če je rubelj tako "močan"?
User768643
12. 10. 2022 14.11
+0
Nanuk. Uporabljaš filozofijo rusofilčkov.
gr?arica
12. 10. 2022 14.50
+0
Daj Banderovec....prvo naj bi ukrajina spostovala tako mednarodno pravo kot podpisane sporazume. In ce bi to naredila prej se amerika potem do vsega tega sploh ne bi prisli. Tako pa.....
gr?arica
12. 10. 2022 14.52
+1
Ja ta tvoj jezik batine je edino iar razume glumac Zelenski. In sedaj se mu tudi ni potrebno.slikati pred panojem gorecega Krimskega mostu. Ima naravno kuliso v Kijevem 😁
Skadi
12. 10. 2022 11.37
+7
To, da je bil Severni tok 2 predmet sabotaže, Nato zagotov ve najbolje. Razprava o tem na zasedanju je čista izguba časa. Sam pa že veš, če si bil ti, ali nisi bil.
User300173
12. 10. 2022 11.30
+16
Predsednik ZAE Združenih arabskih emiratov v St.Peterburgu na obisku pri Putinu. Verjetno se ne pogovarjata o suši, ampak Nafti in Ukrajini, ter posledicami, Kate re prinašajo finančna sredstva nad pričakovanji. Komu je sploh interes, da se spopad v Ukrajini sploh konca? Državljanom in nobenemu drugemu
Bolfenk2
12. 10. 2022 11.27
+14
Bravo Nato. Sedaj pa izstrelite rakete na Kijev, da Zelenski nikoli več nd bo pomislil, da ruši naše plinovode.
Rob123
12. 10. 2022 11.36
+8
Sej si ne upajo to ne spada v njihovo scenarije Zelenski je že prižgal Fotoshop. Bo mel govor v svojem skrivališču.