Novice

BMW in Toyota skupaj na področje vodikovih gorivnih celic

Nemška in japonska znamka naj bi združili moči še pri zasnovi in proizvodnji avtomobilov s pogonom na vodikove gorivne celice.

BMW še naprej išče partnerje s ciljem čim hitrejšega preboja na področje vozil s pogonom na vodikove gorivne celice, saj želijo več tovrstnih modelov ponuditi kupcem že v letu 2025. Da so na dobri poti, so pri bavarski znamki že dokazali s predstavitvijo konceptnega X5, pričetek proizvodnje njegove produkcijske različice pa, sicer le v manjših serijah, načrtujejo že za konec letošnjega leta.

V okviru novega sodelovanja s Toyoto, s katero so sicer v zadnjem času že sodelovali na skupnem razvoju modelov BMW Z4 in Toyota Supra, naj bi združili moči še na področju tehnologije vodikovih gorivnih celic, kjer ima Toyota bogate izkušnje. Po besedah vodilnih pri obeh podjetjih naj bi sodelovanje potekalo na različnih projektih, zato lahko najverjetneje pričakujemo, da se bodo konceptnemu X5 pridružili modeli različnih segmentov.

Kot je znano naj bi pri znamki BMW načrtovali elektrifikacijo ponudbe, električni modeli pa naj bi do leta 2030 predstavljali vsaj polovico njihove globalne prodaje. Glede na trenutne kazalnike bi se to lahko zgodilo celo kakšno leto prej, pri čemer bi lahko eno od pomembnejših vlog odigrali tudi električni modeli s pogonom na vodikove gorivne celice. Po mnenju predstavnikov nemškega avtomobilskega proizvajalca imajo tovrstna vozila določene prednosti v primerjavi z baterijsko gnanimi modeli, saj polnjenje vodikovih rezervoarjev traja občutno manj časa kot polnjenje baterij.

Se pa seveda s tem ponovno odpira vprašanje ustrezne polnilne infrastrukture, saj trenutno postaje za polnjenje vodika predstavljajo prej izjemo kot pravilo. Še največ vodikovih polnilnih postaje se trenutno nahaja v Kaliforniji, pomanjkanje ustrezne infrastrukture pa predstavlja občutne omejitve pri uporabi tovrstnih vozil v drugih državah.

Avtomobilizem.com (Vir: Autoblog. Foto: BMW.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Hyundai naj bi evropskim kupcem ponudil dva manjša električna modela
Mahindra v električno prihodnost