Športni terenec, ki v marsičem odstopa od tekmecev

Največji in najmočnejši Mazdin model bo poleg priključno hibridnega pogona kmalu dobil tudi zmogljiv in varčen dizelski in nato še bencinski šestvaljnik.

Kljub vsem težavam, ki v zadnjih dveh letih pestijo avtomobilsko industrijo, je bila japonska Mazda na evropskem trgu lani razmeroma uspešna. Prodali so 150.000 avtomobilov, letos jih bodo 190.000 in tako bodo že povsem blizu ciljne številke 200.000. V Sloveniji sta prodajni krivulji nekoliko drugačni, 800 avtomobilov v lanskem in načrtovanih približno 700 v letošnjem letu, pri čemer je zdrs posledica omejenih dobav.

Mazdino družino je konec septembra okrepil novi največji, 4,75 metra dolgi športni terenec CX-60, avtomobil, ki ima za zdajšnje energetsko neprijazne čase kar nekaj  posebnosti. Med njimi je vsekakor. 3,3-litrski vrstni, vzdolžno nameščeni turbodizelski šestvaljnik z 48-voltnim mehkim hibridnim sistemom, in sicer v izvedbi s 187 kW/254 KM (štirikolesni pogon) in s 147 kW/200 KM (zadnji pogon). Ta pogonski stroj se bo v CX-60 zavrtel februarja prihodnje leto, pozno jeseni pa mu bo sledil še 3,0-litrski bencinski vrstni šestvaljnik. Kot obljubljajo pri Mazdi,  bosta oba motorja uglajena, varčna in okoljsko sprejemljiva.

V začetku prodaje je na voljo samo ena pogonska možnost, priključno hibridna kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika s 141 kilovati (192 KM) in elektromotorja s 129 kilovati, ki skupaj ustvarita 241 kilovatov (327 KM) sistemske moči. Do hitrosti 100 kilometrov na uro se največji Mazdin športni terenec podviza v 5,8 sekunde in doseže največjo hitrost 200 kilometrov.

Motor poganja predvsem zadnji kolesi, odvisno od vozne situacije in načina vožnje pa tudi prednji. Električni in bencinski motor prenašata svojo moč na vsa štiri kolesa prek gladko delujočega osemstopenjskega samodejnega menjalnika brez pretvornika navora. V hibridnem načinu naj bi avtomobil za sto kilometrov vožnje zahteval le poldrugi liter bencina in 23 kilovatnih ur elektrike.

Samo z elektriko lahko CX-60 prevozi do 63 kilometrov s hitrostjo do 100 kilometrov na uro. V športnem voznem režimu se pogon odziva bolj neposredno in podpira bolj aktiven slog vožnje, v terenskem načinu so v pogonu vsa kolesa, nadzor oprijema in drugi sistemi vozne dinamike podrejeni oprijemu, v vlečnem je lahko zadaj pripeta do dve toni in pol težka prikolica.

Zunanjost Mazde CX-60 odraža nov oblikovalski pristop z mišičastimi karoserijskimi linijami brez izumetničenih poudarkov, ostrih robov ali odvečnih okrasnih elementov. Potniška kabina je prostorna. Izbor kakovostnih materialov in natančnost pri izdelavi ustvarjata vtis prestiža, medtem ko je upravljanju naklonjen pravšnji odmerek digitalizacije z 12,3-palčnim barvnim osrednjim komunikacijskim zaslonom in pod njim z vrsto mehanskih bližnjičnih stikal.

Na slovenskem trgu, ki bo letos sprejel 20, prihodnje leto pa okoli 60 primerkov, bo najcenejša izvedba s šibkejšim dizelskim motorjem, za katero bo treba odšteti 48.490 evrov, medtem ko je avtomobil s priključno hibridnim pogonom naprodaj za 54.290 evrov, oziroma za dva tisočaka več, kot je bila prvotno obljubljena cena.

 

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"