Specializirani tehniki izvajajo posege v namenskih delavnicah za montažo baterij v petih tovarnah skupine Stellantis: Vigo in Saragosse (Španija), Trnava (Slovaška), Sochaux in Mulhouse (Francija) in v kratkem še Hordain (Francija). V teh proizvodnih obratih na eni sami liniji sestavljajo tako elektrificirane modele kot tudi vozila z motorjem na notranje zgorevanje. Foto: Peugeot
Specializirani tehniki izvajajo posege v namenskih delavnicah za montažo baterij v petih tovarnah skupine Stellantis: Vigo in Saragosse (Španija), Trnava (Slovaška), Sochaux in Mulhouse (Francija) in v kratkem še Hordain (Francija). V teh proizvodnih obratih na eni sami liniji sestavljajo tako elektrificirane modele kot tudi vozila z motorjem na notranje zgorevanje. Foto: Peugeot

Pri Peugeotu predvidevajo, da bodo njegove ekipe letos mesečno sestavile do 10.000 baterij za izbor osebnih vozil in do 7000 baterij mesečno za izbor lahkih gospodarskih vozil.

Za sestavo vsakega 50 kWh baterijskega modula (predhodno sestavljene celice in sestavni deli) usposobljeni tehniki porabijo približno 60 minut. Baterijske module s 75 kWh pa sestavijo v 90 minutah. Pred vgradnjo v elektrificirano vozilo ekipa z baterijami opravi stroge teste kakovosti. S tem baterijam zagotovijo najmanj 70 odstotkov kapacitete polnjenja po preteku osmih let ali 160.000 prevoženih kilometrih.

Zaradi energetskega prehoda in vse večjega števila elektrificiranih modelov se bo razmerje tehnikov, ki so usposobljeni za sestavljanje vozil nove generacije, občutno povečalo, napovedujejo tako pri Peugeotu kot koncernu Stellantis. Foto: Peugeot
Zaradi energetskega prehoda in vse večjega števila elektrificiranih modelov se bo razmerje tehnikov, ki so usposobljeni za sestavljanje vozil nove generacije, občutno povečalo, napovedujejo tako pri Peugeotu kot koncernu Stellantis. Foto: Peugeot

Odobritveni test pred vgradnjo

Celoten postopek testiranja, ki traja 15 minut, je nujno potreben za odobritev vgradnje baterije v vozilo. S prvim testom preverijo ustreznost delovanja po sestavi baterije. Zatem s testom zmogljivosti simulirajo uporabo baterije pri polni obremenitvi. Z zadnjim testom pa potrdijo tesnjenje baterije. Baterijo napolnijo s plinom, da preverijo morebitna uhajanja zaradi znižanja tlaka. Z ustreznim tesnjenjem se prepreči vdor vlage ali umazanije v baterijske celice, kar bi lahko ogrozilo njene zmogljivosti in življenjsko dobo.

Peugeot želi v letu 2022 okrepiti svoj izbor elektrificiranih vozil. Prihaja novi peugeot 408, ki bo že ob lansiranju na voljo z dvema priključnima hibridnima pogonoma (180 in 225 KM), enako kot novi 308, ki enaka motorja ponuja za petvratno limuzino in SW. Oba modela sta zasnovana na nadgrajeni verziji konstrukcijske osnove EMP2, ki omogoča vgradnjo 100-odstotno električnega motorja. Izboru lahkih gospodarskih vozil pa se je ob koncu leta 2021 pridružil še He-expert, ki združuje električno tehnologijo in gorivne celice.