Tujina

Komšić prekinil intervju, ker novinar ni priznaval genocida v Srebrenici

Sarajevo, 09. 11. 2021 18.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
93

Hrvaški član in predsedujoči predsedstvu BiH Željko Komšić je prekinil intervju za srbsko agencijo Tanjug, ker novinar, s katerim se je pogovarjal, ni priznaval genocida v Srebrenici. "Potem si boste morali najti drugega sogovornika," mu je dejal, si snel mikrofon in odkorakal iz kadra.

Tema pogovora med Željkom Komšićem in novinarjem agencije Tanjug je bila trenutna politična situacija v BiH in blokada Milorada Dodika

Incident se je zgodil po novinarjevem vprašanju glede Dodikove namere za formiranje vojske Republike Srbske in vračanja pristojnosti. Komšić je dejal, da to ne gre tako. "Sprejeli bomo zakon, nato pa bomo rekli, da nam ni več všeč. V kateri državi to funkcionira? Če je treba zakon spremeniti, tega ne more storiti Dodik, to lahko stori samo parlamentarna skupščina BiH, v kateri sodeluje tudi on s svojo stranko. O čem se potem pogovarjamo? Da bo še enkrat oblikoval vojsko Republike Srbske, ki bo nadaljevala svojo tradicijo? Vojsko, ki je storila genocid v Srebrenici? Naj rečemo, da je s tem vse v redu?" 

Željko Komšić je odkorakal z intervjuja, ker novinar ni priznaval genocida v Srebrenici.
Željko Komšić je odkorakal z intervjuja, ker novinar ni priznaval genocida v Srebrenici. FOTO: AP

Novinar je na to dejal, da so bili zločini storjeni na obeh straneh. Komšič se je s tem strinjal, a je poudaril, da je bilo presojeno, da je genocid storila vojska Republike Srbske. "To je bil genocid. In to ni moje stališče, to piše v razsodbi mednarodnega sodišča. Genocid je genocid, o tem se ne da debatirati. Se strinjate s tem?"

Novinar mu je odgovoril, da se s tem ne strinja. "Ampak moje mnenje ni pomembno."

"Seveda je pomembno. Zelo je pomembno. Zakaj se ne strinjate s tem?" je vztrajal Komšić. 

Novinar mu je odvrnil: "Da se je v Srebrenici zgodil strašen zločin ..." 

Genocid, ne strašen zločin, ga je popravil Komšić. "Tako piše v odločitvi sodišča. Strašni so bili neki drugi zločini, to je bil genocid."

"To je vaše mnenje," mu je odvrnil novinar. Komšić pa: "To ni moje mnenje, tako je odločilo sodišče."

"In vi se s tem strinjate?" ga je vprašal novinar. "Vi pa se ne?" mu je Komšić vrnil vprašanje.

"S to razsodbo se ne strinjam," je naposled dejal novinar. Komšić pa je vstal, si snel mikrofon in rekel: "Potem boste morali ta intervju narediti s kom drugim. Uživajte v Sarajevu!" Zahvalil se mu je in odkorakal ven.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kot je znano, se najnovejša kriza v BiH zaostruje že nekaj mesecev, odkar je začel Dodik postopoma uresničevati načrt o de facto neodvisnosti Republike Srbske z razglašanjem nekaterih osrednjih državnih institucij, kot so vojska, pravosodni organi in carinska uprava, za nezakonite in nepristojne. Obenem je sicer večkrat poudaril, da Republika Srbska ostaja zavezana ustavni ureditvi BiH, ki jo sestavljata dve entiteti in trije suvereni narodi, in da nima namena destabilizirati države.

Visoki predstavnik mednarodne skupnosti za BiH Christian Schmidt je v nedavnem poročilu ocenil, da je grožnja daytonskemu mirovnemu sporazumu in celovitosti BiH velika, kot še ni bila. Kot posebej nevarno je izpostavil grožnjo Dodika o umiku srbskih enot iz bosanske vojske in vzpostavitve posebne srbske vojske. To je opredelil kot odcepitev brez uradne razglasitve odcepitve.

Spričo svaril se je v zadnjem času v BiH znova bolj angažirala mednarodna skupnost. Vsi trije člani predsedstva BiH so se tako v ponedeljek ločeno sestali s posebnim odposlancem ZDA za Zahodni Balkan Gabrielom Escobarjem, ki je predvsem poudaril, da je treba daytonski sporazum, pa tudi vse zakone, ki jih je parlament BiH sprejel po letu 1995, spoštovati.

Poleg tega se je Dodik v nedeljo zvečer v Sloveniji, ki predseduje Svetu EU, srečal s premierjem Janezom Janšo. Slednji je glede pogovora tvitnil, da je šlo za vsebinski pogovor o situaciji v BiH. "Ozemeljska celovitost ter spoštovanje obstoječe ustavne ureditve z upoštevanjem enakih vatlov za vse temelj za sožitje njenih narodov in razrešitev aktualnih dilem. Prihodnost v polni suverenosti BiH in članstvu v EU," je zapisal.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (93)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Burtonnn
10. 11. 2021 17.57
+1
Ni hrvaški član predsedstva.
User300173
10. 11. 2021 15.52
+0
Spet bo Pacient zakuhal mednarodni škandal.
Uporabnik1816146
10. 11. 2021 12.08
+0
Uporabnik1816146 09.11.2021, 8:32:39 +1 Tisti ki vam je to normalno ste bogi. Nisem ne za leve ne za desne. Dejstvo pa je da kradejo nas denar. Z nasim denarjem si polnijo račune v davčnih oazah, hodijo na luksuzne počitnice. Se zadolzujejo odplačujemo pa mi navadni ljudje+se nasi otroci!! Mi ki smo navadni ki delamo pošteno pa si ne moremo privoscit normalnega stanovanja ali avta. Če je vam to normalno pa se enkrat levi desni nima veze!! Pa too ni samo en primer kradli so tudi pri ventilatorjih koliko jih imamo neuporabnih🙉, kradli so pri maskah! Vam je vse to normalno samo da se kregate kdo je levi kdo je desni a ne vidite resnice pred očmi. Bogi je Slovenski narod, sicer si pa boljsega tudi ne zasluzi ker nič ne vidi!!!!
Uporabnik1816146
10. 11. 2021 12.04
+3
Ma srbi so najbolj podmukel narod. Komšič se je boril za Bosno ne glede na veroizpoved. Branil je Sarajevo. Samo v 4letih so srbski snajperisti pobili v Sarajevu 10.000civilistov!!! V srebrenici skor 9000 vse načrtno samo moške!! Genocid ki se nikoli ne bo pozabil niti nikoli odpustil. Koliko mam se danes išče svoje otroke, može da jih vsaj dostojno pokopljejo. Srbi vejo kje so se mnozicna gobisca pa nocejo povedat. Tolk o tem srbu nikoli ne verjamite niso vsi taki samo 99%
DuskoDugousko1
10. 11. 2021 08.28
-1
Osebe, ki zanikajo genocid, so hujši od tistih, ki so ga storili. Sicer pa nisem vedel, da je bila JNA muslimanska ko je je Slovenijo napadla leta 1991. Sem mislil da je bila večinoma srbska. Nisem vedel da vas je napadlo Sarajevo in ne Beograd. Blatite državo in njene narode kljub temu, da ste v 90-ih delili z njimi isto usodo, vendar ste doživeli neprimerno manj hudega kakor BIH. Genocid presojen s strani mednarodnega sodišča, katere je podpisnica tudi Slovenija, in pika. S podporo zla ste s svojimi neustreznimi komentarji prav tako zli kakor takratni krvoločneži.
graf
10. 11. 2021 08.18
+1
vsaka čast Komšiču ! Kakšno bedno sprenevedanje glupega novinarja ki se ne bi čudil če bi bil na dodikovi plačilni listi , on verjetno misli da tut holokavsta med drugo vojno ni bilo !
silvo.uzmah
10. 11. 2021 08.13
+0
Očitno je da hočejo zanikat genocid ki so ga storili v Srebrenici pod poveljstvom Mladiča.
User2003936
10. 11. 2021 08.04
-1
Genocid so zagrešile kolonialne sile v Ameriki, Avstraliji in še kje drugje. In jih častimo zaradi njihove čudovite demokratičnosti in naprednosti. Srbijo je na začetku balkanske krize izdatno podprla visoko kultivirana Francija, kar seveda nedvomno pomeni, da je bil genocid v Srebrenici v redu in politično pravilna poteza. Hrvati so nedvomno v zmoti z vso to Ilirijo in glagolico in razsvetljenostjo, ni jim pomoči.
SmiselZivljenja
09. 11. 2021 21.58
+2
kaj pa Hrvati in muslimani 1941-1945??? to se pozablja?
tarzan13
09. 11. 2021 21.56
+1
ta novinar očitno neve kakšen je kodeks novinarstva
tali?ni tom
09. 11. 2021 21.53
+2
nekak se mi zdi da ima novinar prav! genocid,vsaj kot smo se v šoli učili je takrat ko skoraj iztrebiš eno ljudstvo! se pravi,špansci so zmasakrirali maje,bojda ni genocid,pa se je pobilo na stotisoče.,če ne milijone folka,angleži so skoraj iztrebili indijance da imajo kri,inalci sedaj svojo državo,angleži so se trudili tako z prehladom,wiskijem kot orožjem proti njim,to ni genocid,je pa(ne podpiram vojne,vojakov,sem pacifist vedno ali skoraj) poboj,ki niti nihče točno ne ve kakoje potekal,7 tisoč ljudi genocid! aja,ni pa genocid nad folkom ki so ga prakticirali turki nad sosednjimi državami recimo,ni genocid na ujguri ki jih mlatijo kitajci,ni genocid nad aboridžini ki so ga prakticirali angleži,ni genocid nad ,tega je kar po svetu,ampak je genocid nad bosanci kjer je nesrečno umrlo nekje 7,8 tisoč folka ki je delal probleme !kar popljuvajte me,ampak,ni vse tako enostavno črnobelo! mimogrede,amerika,njena vojska je po svetu pobila ljudi da peče.pa je pred hagom nevtralna,le zakaj?AMERIŠKE KROGLE UBIJAJO DRUGAČE KOT SO SRBSKE?
tali?ni tom
09. 11. 2021 21.55
-1
pa me generalno boli za srbe,bosance,hrvate,slovence,je pa ta dvoličnost "močnih" totalno nesprejemljiva!
SmiselZivljenja
09. 11. 2021 21.57
+1
seveda ker za tem stoji Amerika in ne bo rekla da je ona kriva
graf
10. 11. 2021 08.20
-1
henki penki
09. 11. 2021 21.47
+4
kako so se ze muslimani prisli v evropo,se mi zdi da so nas v soli ucili o janjičarjih,pa nabijanju na kole,sekanje glav itd
puspan
10. 11. 2021 08.15
-2
Jaz z našimi muslimani iz Bosne nimam nikoli prav nobenega problema. S sodelavcem iz Tuzle, s katerim sva delala skupaj v Nemčiji, imam še dandanes kontakt in odličen prijateljski odnos.
Tron386
09. 11. 2021 21.44
+5
Iz tega delate novico ? To je v Zahodni Evropi normalna praksa. Francoz bi dal raje glavo kot da ne bi plačal davka, pri nas pa niti osnov morale ni
Uporabnik1521210
09. 11. 2021 21.30
+5
Naš janezek bi se lahko marsikaj naučil
kwa.dugaja
09. 11. 2021 21.26
+11
povsem prav mu je rekel. naš narod bi se lahko marsikaj naučil iz tega. ne dajat pozornost d€bilom, ker si jo ne zaslužijo. ker vse kar iščejo je ta pozornost. enostavno jim jo ne date, se zahvalite, odidete in osebka ignorirate. temu se reče don’t feed the troll. vsesorte ljudi obstaja in taki izm€čki, kot je ta “novinar” niso vredni besed.
graf
10. 11. 2021 08.23
-2
ja bravo , prispodoba don’t feed the trol zelo pristoji temu dogodku ! Slišal dostikrat ta izrek , a si ga ne morem zapomnit ...
4krogci
09. 11. 2021 21.16
+0
hrvat ki govori o genocidu...pa se povrh dela se pametn...pujjj....a njegovi sonarodnjaki skupi s srbi klal po srebrenici oz. po bosni!!! Sam eni se delajo lepe in so pol vsega oprosceni (hrvati)!!!
totinori
09. 11. 2021 21.16
+7
Tudi pri nas je žal kar nekaj takšnih novinarjev, kakor tudi samooklicanih "novinarjev", ki so v času prve vlade vehovnega pacienta ustanovili svoje novinarsko društvo, saj tedanje ni bilo po okusu vladajočega, ki je hotel tudi na ta način uveljavljati svojo resnico. V zadnjem času se tudi sam zelo trudi, tako da je na ta račun dobil še vzdevek maršal tvito.
bohinj je zakon
09. 11. 2021 21.14
-7
Ta Komšič - je nopomeben kljukec. Še hrvati ga ne priznajo, pa govori v njihovem imenu.
A$AP Rocky
09. 11. 2021 21.11
+5
Nekaj je zlocin nekaj je genocid - vnaprej hladno planiran, z vnaprej izkopanimi grobnicami na vecih mestih, pripravljenimi kamioni za prevazanje trupel, pripravljenimi bagerji za zakopavanje, vecdnevno od jutra do vecera streljanje zavezanih ujetnikov, vse isplanirano od A do Ž. Srbe resnica boli zato ne morejo priznati nekaj, kar je cel civiliziran svet priznal. Njihova sramota.
Sig3
09. 11. 2021 21.01
+3
Kaj ni genocid, ko se v eni drzavi ubije skoraj cel narod oz, da se ubije vecina prebivalstva? Recimo kot v Ruandi.
kwa.dugaja
09. 11. 2021 21.23
+2
ali tako kot muslimane na področju srebrenice
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2021 21.25
+4
Ja, če jih ubijejo vsaj 7000, je genocid, če pa samo 6999 pa "navaden" vojni zločin, brihta. Drugače pa mednarodno pravo ne govori o tem KOLIKO jih mora umreti, da bo veljal genocid, pač pa gre za NAČIN oz. NAMEN oz. CILJ takšnih pobojev. 2. čl. Konvencije Združenih narodov o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida iz leta 1948 genocid opredeljuje kot "katero koli od naslednjih dejanj, storjeno z namenom, da se v celoti ali delno uniči narodna, etnična, rasna ali verska skupina , kot taka: ubijanje članov skupine; povzročitev ... In kot že sama beseda pove (grško genos - rod + latinsko occidere - ubiti) je bistvo genocida ubijanje določene skupine ljudi (navadno gre za etnične poboje). Kar pa se Ruande tiče, pa v resnici Hutujci in Tutsiji vsi izvirajo iz iste "rodne veje" (to je bilo kasneje znanstveno dokazano), poanta je bila le v tem, da je huda zgodovinska zamera nastala zaradi ravnanja belgijskih kolonialistov, ki so razdelili narod na dve veji, in kasneje vso oblast prepustili manjšinskim Tutsijem. Tudi, če bi jih ubili samo četrt od 800.000 je šlo tu evidentno za genocid.
Sig3
09. 11. 2021 21.34
+4
A se pravi, da tudi, ce bi ubili 100 ljudi bi se lahko opredelilo kot genocid? Dvomim, da je tako, kar sem jaz informiran se mora skoraj zbrisat recimo ena etnicna skupina, se pravi v primeru bosne bi morala biti stevilka veliko vecja, da bi govorili o genocidu in verjetno bi se moralo dogajati po vecih mestih istocasno in ne samo v Srebrenici. Ne vem mogoce se motim.
Salting
09. 11. 2021 21.44
+2
Ja če se na enem območju sčisti ena cela vas 100 ljudi je to seveda opredeljeno kot genocid.
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2021 21.45
-1
Ne, ni res. Število, koliko jih mora umreti, ni nikjer navedeno. Lahko bi npr. pobil neko majhno pleme, ki živi v odročnih gozdovih Amazonije in je štelo samo 100 članov, pa bi bil to še vedno genocid. Približno enako je tudi pri pojmu "država". Prav nikjer ne piše koliko prebivalcev mora imeti neka država, da je lahko država - lahko ima samo 3 prebivalce, lahko 300 milijonov. Skratka drugi pogoji določajo kdaj se šteje državo za "državo". Enako pa je pri genocidu. Število umrlih ni pomembno. V Srebrenici je umrlo nekaj 10.000 Bošnjakov, v Ruandi je umrlo pribl. 800.000 Tutsijev, med 2. sv. v. je v holokavstu umrlo cca. 6 milijonov Židov,... Številke res niso pomembne. Pomemben je cilj - to je poboj oz. eliminacija neke skupine ljudi, ki jih povezuje rasa, rod, vera, ...
Zmaga Ukrajini ...
09. 11. 2021 21.52
+0
Tudi Konvencija določa: ".... dejanje, storjeno z namenom, da se V CELOTI ali DELNO uniči narodna, etnična, rasna ali verska...".