Leti bodo zgodnejši in bolj pogosti

Promet na Brniku vse bolj živahen, že od danes povezava z enim največjih prometnih vozlišč na svetu

S.R./STA
24. 5. 2022, 10.20
Posodobljeno: 24. 5. 2022, 10.21
Deli članek:

Na ljubljanskem letališču se nadaljuje pozitiven trend rasti števila potnikov, odslej pa bo mogoče iz Slovenije znova leteti tudi na londonski Heathrow.

Bobo
Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019.

Z letališča Jožeta Pučnika Ljubljana bo od danes možno znova leteti tudi na eno največjih prometnih vozlišč na svetu londonski Heathrow. Povezavo namreč znova vzpostavlja britanski nacionalni prevoznik British Airways, ki bo v primerjavi s preteklo sezono nudil še pogostejše in zgodnejše lete. Ponujal pet letov tedensko, s popoldanskim odhodom vsak torek in sredo ter večernimi leti ob petkih, sobotah in nedeljah. Lete bo opravljal z letaloma Airbus A320 in A321

Pri Fraportu Slovenija, ki upravlja z Letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana, pričakujejo močno povpraševanje za lete v obe smeri, tako s strani turistov, ki bodo odkrivali lepote Slovenije, kot potnikov, ki se bodo odpravljali raziskovat Veliko Britanijo. Poleg prevoznika British Airways lete v London z ljubljanskega letališča ponujata tudi dva nizkostroškovna prevoznika. Wizz Air trikrat tedensko leti na Luton, Easyjet pa šestkrat tedensko na Gatwick.

12 letalskih prevoznikov

Lete z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana trenutno ponuja še 12 drugih letalskih prevoznikov, v poletnem voznem redu pa pričakujejo tudi vzpostavitev letov prevoznika Israir v Tel Aviv in Air Montenegro v Tivat. Slednji že leti trikrat tedensko iz Ljubljane v Podgorico. Air Serbia leti enajstkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš, Turkish Airlines desetkrat tedensko v Istanbul, flydubai štirikrat tedensko v Dubaj, LOT Polish Airlines pa šestkrat tedensko v Varšavo.

Najpogosteje z Brnika leti Lufthansa, in sicer dvakrat dnevno v Frankfurt ter dnevno v München. Swiss International Airlines leti dnevno v Zürich, Air France pa v Pariz. V Pariz dvakrat tedensko leti še Transavia France, Transavia pa trikrat tedensko v Amsterdam. V Bruselj petkrat tedensko leti Brussels Airlines, dvakrat pa Wizz Air.

Pozitiven trend, letalski promet okreva

Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019. Po napovedih združenja letališč ACI World bo promet na predkoronske ravni okreval do leta 2026. Takšna so ob ugodnih okoliščinah pričakovanja tudi za ljubljansko letališče.

Promet na ljubljanskem letališču je vse bolj živahen in nadaljuje se pozitiven trend rasti števila potnikov. V prvih štirih mesecih letošnjega leta je prek Brnika potovalo skoraj 200.000 potnikov, kar je sedemkrat več kot v enakem obdobju lani, so sporočili iz Fraporta Slovenija.

Kot so pojasnili, znatnejše okrevanje prometa v zadnjih mesecih spodbuja sproščanje vstopnih omejitev v evropskih državah in po svetu ter s tem povezano okrepljeno povpraševanje po letih. V aprilu je bila večja rast tudi na račun močnega začetka čarterske sezone.

Realiziran potniški promet v prvih štirih mesecih dosega 40 odstotkov obsega prometa iz primerljivega obdobja v letu 2019, pred nastopom pandemije covida-19. Stopnja okrevanja sledi napovedim Fraporta Slovenija iz konca preteklega leta in je, kot so poudarili, primerljiva z okrevanjem mednarodnega letalskega prometa drugod po Evropi.

V primerjavi z nekaterimi drugimi letališči je sicer rast potniškega prometa na ljubljanskem letališču počasnejša, vendar ta letališča po strukturi prometa niso primerljiva z Brnikom. V Sloveniji nimamo masovnih turističnih produktov, zdomskega prometa in notranjih letov, so pojasnili v Fraportu Slovenija.