Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Google končno nekje tudi Slovenijo postavil na prvo mesto

Če izvzamemo angleško govoreči svet, je svoje brezplačno orodje Market Finder najprej lokaliziral v slovenski jezik

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?
IKT
DIGITALNA DOSTOPNOST
IKTRedakcija IKT Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?

Več o tem boste izvedeli na brezplačnem izobraževanju, ki ga organizira Zavod za digitalno dostopnost A11Y.si.

FINANCE
IKT
Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja
IKT
ADD KONFERENCA
IKTPodpornik projekta Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja

To boste lahko izvedeli na letni konferenci podjetja ADD, na kateri bodo govorili tudi o novi regulativi, ki bo krojila nadaljnji razvoj, ter o podatkih in umetni inteligenci.

FINANCE
IKT
Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji
IKT
ZASEBNA 5G OMREŽJA
IKTPodpornik projekta Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji

Gre za naložbo v robustno omrežno infrastrukturo, ki je pripravljena na prihodnost in podpira trenutne in prihodnje potrebe po brezžični povezljivosti v proizvodnji in skladišču

FINANCE
IKT
Kako bodo s pomočjo umetne inteligence preprečili izumrtje atlantskega lososa na Norveškem
IKT
NAGRADA ZA INOVACIJO
IKTPodpornik projekta Kako bodo s pomočjo umetne inteligence preprečili izumrtje atlantskega lososa na Norveškem

Rešitev je v okviru pobude Tech4Aall razvil Huawei skupaj z lokalnimi partnerji

FINANCE
IKT
Poziv za obnovo pravil enotnega digitalnega trga
IKT
DIGITALNI TRG
IKTPodpornik projekta Poziv za obnovo pravil enotnega digitalnega trga

Digitalno preobrazbo tradicionalnih industrij bi bilo treba voditi z jasnimi pravili za dostop in delitev podatkov

Avtor
avtor
24.09.2021 10:40
Dopolnjeno: 27.09.2021 11:22
Čas branja: 3 min
Google končno nekje tudi Slovenijo postavil na prvo mesto
Google bo slovenskim srednjim in malim podjetjem pomagal pri iskanju tujih trgov. Foto: Miran Varga

Po podatkih evropske komisije je več kot 30 milijonov služb znotraj Evropske unije odvisnih od izvoza, vsaka dodatna izvozna milijarda evrov pa ustvari kar 15 tisoč dodatnih delovnih mest v državah EU. Izvoz sta še okrepili pandemija in selitev nakupovalcev na splet.

Število spletnih nakupovalcev po vsem svetu se je med pandemijo povečalo, ovire za širjenje na tuje trge pa so zaradi interneta in digitalizacije manjše kot kdajkoli prej. Izvoz je gonilo slovenskega gospodarstva in tako glavnega pomena za oživitev gospodarstva po pandemiji. Google je zato v sklopu pobude Grow Slovenia with Google, v kateri sodeluje z ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter javno agencijo SPIRIT Slovenija, premierno predstavil na trgu brezplačno orodje Market Finder, podprto s tehnologijo umetne inteligence za mala in srednja podjetja, ki bodo tako lahko svoj posel lažje ponesla na globalno raven.

Slovenija prva, sledile bodo še druge lokalizacije

Zanimalo nas je, ali gre zgolj za pilotni projekt. »Nikakor,« nam je zatrdila Metka Svetlin, vodja marketinga v družbi Google, in dodala: »Google je poiskal države, ki jim izvoz največ pomeni. Slovenija ima izreden izvozni potencial, zato je prva dobila lokalizirano različico orodja Market Finder, ki je sicer podjetjem že od leta 2017 na voljo v angleški jezikovni različici. Sledile bodo lokalizacije tudi za druge trge.«

Med slovenskimi malimi podjetji, ki zaposlujejo 72 odstotkov vse delovne sile v državi, jih namreč svoje izdelke in storitve izvaža kar 85 odstotkov. »Za slovenska podjetja, ki začno izvažati, izvoz zelo hitro postane pomemben del prihodkov. 'Začetniki' lahko računajo na od 20- do 30-odstotni delež izvoza, ki nato stalno narašča. Imamo tudi slovenska podjetja, ki doma prodajo le še odstotek svojih izdelkov.«

Premagati moramo miselnost majhnosti

Sogovornica nam je pojasnila, da je najbrž največji izziv slovenskih podjetij premagati miselnost majhnosti. Poslovanje je danes globalno, trg je ves svet. »Pandemija je spremenila delovanje podjetij. Z vidika digitalizacije smo v letu dni naredili preskok, vreden desetletja. Podjetja so spoznala, da je spletna prodaja njihova priložnost. Še pred 30 leti je izvoz temeljil na mednarodnih telefonskih klicih in faksirnih sporočilih, sejemskih predstavitvah, potovanjih v tujino in odpiranju poslovalnic v tujih državah. To so si lahko privoščila samo velika podjetja z ustreznimi sredstvi. S spletom je ta ovira odstranjena, postaviti je treba le privlačno spletno stran, kar je priložnost tudi za mala podjetja z inovativnimi izdelki in ponudbami,« je pojasnila Svetlinova.

Brezplačna platforma, ki podjetja vodi korak za korakom

A podjetja, ki se namenijo prodajati v tujino, pogosto naletijo na dve oviri. Ne vedo točno, kateri trgi bi bili najprimernejši zanje in kako jih nagovoriti oziroma kje pridobiti znanja in partnerje za nastop na tujih trgih. Orodje Google Market Finder lahko ponudi prave odgovore ter podjetjem pomaga odpirati izvozne poti in trge. Gre za brezplačno platformo, ki podjetja vodi na vsakem koraku njihove izvozne poti, pri čemer uporablja podatke in strokovno znanje partnerjev družbe Google.

»S pravimi orodji in podporo, ki jo ponuja Market Finder, ovire za mednarodno širitev še nikoli niso bile lažje premostljive. To je sporočilo družbe Google malim in srednjim podjetjem: ne glede na to, kaj prodajate, kako veliki ste ali kje imate sedež, vedno lahko uporabite naše brezplačno orodje Market Finder za rast svojega podjetja in pridobivanje novih strank po vsem svetu,« je dejal Joško Mrndže, direktor družbe Google Adriatics.

Dve poti do informacij

Orodje Market Finder vključuje dve obliki vključevanja uporabnikov oziroma dve poti do informacij. Prva pot je namenjena pridobivanju ocene pripravljenosti podjetja za izvoz, kjer podjetje prejme samodejno personalizirano poročilo s prilagojenimi priporočili. Postopek je poenostavljen do obisti – podjetje le odgovori na šest vprašanj in vnese naslov svoje spletne strani, nato pa algoritmi, ki jih poganja umetna inteligenca, pripravijo oceno njegove pripravljenosti za izvoz in prilagojena priporočila o najboljših naslednjih korakih za uspešno mednarodno širitev.

Druga pot pa podjetju omogoča, da se bolj poglobi v nove tržne vidike ter operativne in trženjske vsebine, prilagojene njegovim izvoznim potrebam; od iskanja najboljših trgov za izvoz do iskanja ustreznega plačilnega partnerja. Umetna inteligenca v tem primeru prepozna glavne značilnosti na spletnem mestu podjetja, pomembne za izvoz, kot so strani s pogosto postavljenimi vprašanji, možnosti dostave, podprti tuji jeziki in tako dalje.

Kje in kako potemtakem služi Google, če je orodje brezplačno? Orodje je del širšega programa Grow with Google, ki vsebuje tudi širši priporočilni ekosistem partnerjev – za vsak korak nastopa na tujih trgih, spletni velikan pa računa predvsem na prihodke od spletnega oglaševanja prek svoje oglaševalske platforme.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Moje finance
Razno
SEO za začetnike: kako postati bolj viden na Googlu
Moje finance
RaznoBlažej Kupec SEO za začetnike: kako postati bolj viden na Googlu

Se sprašujete, zakaj so nekateri zadetki na Googlu uvrščeni višje od drugih? Za razporejanje je sicer odgovoren algoritem, ki pa ga lahko »prepričamo«, da si naša spletna stran zasluži najvišja mesta. Temu v spletni industriji pravijo »optimizacija spletnih stani« ali »SEO«, in čeprav ne gre za čarobno palico, lahko SEO odločilno vpliva na obisk vaše strani – s tem pa tudi prodajo.

FINANCE
IKT
Tako bo Google Sloveniji pomagal pri pridobivanju digitalnih znanj
IKT
IKTEsad Jakupović Tako bo Google Sloveniji pomagal pri pridobivanju digitalnih znanj

Družba Google bo približno pet tisoč malim in srednje velikim podjetjem ter posameznikom pomagala, da si z dodatnimi digitalnimi znanji opomorejo in tako prispevajo k okrevanju slovenskega gospodarstva

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Manager
Milijoni Googla, Facebooka in Microsofta za bruseljsko lobiranje
Manager
ManagerUroš Maučec Milijoni Googla, Facebooka in Microsofta za bruseljsko lobiranje 2

Tehnološka podjetja letno namenjajo skoraj sto milijonov za lobiranje pri EU, mnogo več kot farmacija, finance ali naftna industrija, meri Observatorij korporativne Evrope.

FINANCE
Ponos in sramota blagovne znamke
Finance
Jure Mikuž Ponos in sramota blagovne znamke 1
FINANCE
IKT
Kako so procesni sistemi postali strelovod za hekerske napade
OGLAS
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTFinance PR Kako so procesni sistemi postali strelovod za hekerske napade (OGLAS)

Varovanje industrijskih okolij še nikoli ni bilo pomembnejše.