Vitezi Rajhenburški - vodnik po razstavi

17.2.2024 | 09:00

Vitezi Rajhenburški - vodnik po razstavi
Vitezi Rajhenburški - vodnik po razstavi
Vitezi Rajhenburški - vodnik po razstavi
Vitezi Rajhenburški - vodnik po razstavi

Na gradu Rajhenburg smo predstavili vodnik po razstavi Vitezi Rajhenburški. Razstava Vitezi Rajhenburški z zgodbo o 429-letni družinski zgodovini najemnikov salzburških nadškofov podaja večplasten pogled na čas od leta 1131, ko je bil podpisan mir med nemškim in ogrskim kraljestvom in ko se je na polici nad sotočjem potoka Brestanica in reke Save začela gradnja mogočnega gradu Rajhenburg. Muzejska pripoved ob osrednji temi družine salzburških ministerialov govori tudi o matični grajski stavbi ter bližnjih grajskih objektih in njihovih lastnikih. Pripoveduje o ustroju srednjeveške družbe in o načinu življenja pripadnikov treh stanov. Kompleksna postavitev zaseda štiri prostore renesančnega trakta gradu in se izteka v sobi z imenitnimi renesančnimi freskami, ki jih je mojster iz Marija Gradca okrog leta 1530 poslikal najverjetneje v sklopu naročil Jurija III. Rajhenburškega.

Razstava je nastajala več let in je plod dela širše skupine, ključno vlogo pa je imel zgodovinar Boris Hajdinjak, raziskovalec, ki se že desetletja posveča preučevanju srednjega veka. Renesančne freske je v okviru tega projekta interpretiral dr. Tomislav Vignjević.

Dobro leto po odprtju razstave je tako pred nami vodnik, ki na 88 straneh povzema celotno razstavo z reprodukcijami vseh gradiv, ki so vključena v postavitev. Publikacijo, ki izhaja v slovenskem in angleškem jeziku, krasijo tudi številne fotografije iz razstavišča. Po zloženki, ki je izšla ob odprtju, je to druga tiskovina in ta obiskovalcem gradu in razstave omogoča, da izjemno bogato in kompleksno vsebino muzejske postavitve v miru podoživljajo tudi po odhodu z gradu.

Vodnik je oblikovala Polona Zupančič, ki je kot oblikovalka v projektu Vitezi Rajhenburški sodelovala od samega začetka in z umestitvijo v prostor ter oblikovanjem vseh gradiv poskrbela za vizualno učinkovitost muzejske pripovedi.

KD Krško

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava