Računalništvo, telefonija
Digitalizacija
Poslovne rešitve
21.10.2022 12:49
Posodobljeno 1 leto nazaj.

Deli z drugimi:

Share

Pri uspehu digitalne preobrazbe igrajo bistveno vlogo ljudje

Energetska kriza, splošna draginja in posledice pandemije pretresajo vso Evropo in postavljajo celotno gospodarstvo v negotovost. Po mnenju mednarodnih in slovenskih strokovnjakov na področju IT sektorja lahko digitalizacija poslovanja z racionalizacijo delovnih postopkov in optimizacijo dela, vsaj delno pomaga podjetjem pri spopadanju z nenehnimi negotovostmi. Rešitev pa se ne skriva zgolj v tehnologiji, ampak predvsem v koreniti spremembi v tem, kako podjetja razmišljajo in delujejo.

Digitalna preobrazba je danes strateška tema, s katero se ukvarjajo vsa podjetja na svetu. Slednja danes ne predstavlja več zgolj sredstva za ohranjanje konkurenčne prednosti ampak tudi predpogoj za preživetje. Digitalizacija zato danes ni več opcija ampak nuja.

S temi besedami se je začel dogodek BS Talks, ki ga je organiziralo novogoriško tehnološko podjetje Business Solutions, na katerem so mednarodni in slovenski strokovnjaki spregovorili o digitalizaciji, njenih priložnostih in izzivih, tudi v luči energetske krize in draginje.

Slovenija je v primerjavi z državami Srednje in Vzhodne Evrope po stopnji splošne digitalizacije nad povprečjem. Na nekaterih področjih kot je digitalna konkurenčnost podjetij pa se lahko primerja celo z državami, ki so digitalno najbolj napredne. Tako je pokazala raziskava Microsoft Digital Future Index.

»Digitalno napredne države so bolj zelene, bogatejše, inovativnejše in konkurenčnejše in se bolje in hitreje odzovejo na krize,« je dejala Barbara Domicelj, generalna direktorica Microsoft Slovenija. » Pomembno vlogo pri tem igra seveda gospodarska panoga. Raziskava je pokazala, da je Slovenija nadpovprečno digitalno konkurenčna, vendar ima še veliko neizkoriščenega potenciala. Med slovenskimi podjetji manjka predvsem še vedno splošno zavedanje, da je danes vsako podjetje tehnološko podjetje, saj digitalne inovacije spreminjajo poslovanje v vseh panogah, zato je to priložnost in obenem obveza za čisto vse.«

DIGITALIZACIJA NI NEKAJ, KAR LAHKO PREPROSTO KUPIMO

Digitalna transformacija je veliko več kot to, da podjetje svoje poslovne procese zgolj prestavi v digitalno tehnologijo. Gre za celovito spremembo v načinu, kako podjetje posluje, kakšne procese ima vzpostavljene, kako meri in vrednoti produktivnost ter kako komunicira s strankami, zaposlenimi in partnerji.

Digitalizacija je živa stvar in proces, ki se nenehno spreminja in nadgrajuje. Slednja ima seveda veliko opraviti z informacijsko tehnologijo in programskimi rešitvami. Vendar pa je vprašanje, ali lahko digitalno preobrazbo preprosto naročimo pri našemu izbranemu IT-podjetju.

»Odgovor je seveda ne,« pravi Guus Krabbenborg, direktor in ustanovitelj podjetja Dynamics and more, sicer pa priznani poslovni svetovalec in coach z bogatimi izkušnjami, ki jih je pridobil z več kot 30-letnim delovanjem v podjetjih, specializiranih za programsko opremo. Digitalna preobrazba po njegovih besedah v današnjem svetu ni zgolj artikel na ceniku katerega koli prodajalca.

»Ravno nasprotno, v procesu sprememb, ki jih ta preobrazba naravno prinaša, prevladujejo tako imenovani človeški dejavniki. Na primer potreba po viziji prihodnosti, zaupanje in notranja podpora, jasna komunikacija o ciljih in temeljnih strategijah, zavezanost vseh vpletenih strani in zgledno vedenje vodij,« pravi Krabbenborg.

PRI USPEHU DIGITALIZACIJE IGRAJO KLJUČNO VLOGO LJUDJE

IT-rešitve so seveda pomemben del uspešnega procesa digitalnega preoblikovanja, vendar je njihov vpliv pogosto precenjen, vloga ljudi v procesu pa pogosto premalokrat poudarjena.

»Močna in angažirana projektna ekipa na strani podjetja in zanesljiv in preverjen implementator igrata ključno vlogo«, je dejal Matic Pirih, vodja prodaje pri podjetju Business Solutions. Pomembna pa je tudi komunikacija.

»Menjava ali nadgradnja poslovno-informacijskega sistema je dolgotrajen in velikokrat tudi naporen proces, zato je pomembno, da so vsi v podjetju obveščeni o projektu – o ciljih, namenu in časovnici, predvsem pa o tem kakšne prednosti prinaša za podjetje in njihovo delovno mesto. Na ta način bodo bolj pozitivno naravnani do projekta in bolj razumevajoči, ko bo potekala tranzicija.« je še dodal.

BS Talks je format dogodka, kjer se imajo podjetja možnost seznaniti z vsemi vidiki digitalne preobrazbe, spoznati najnaprednejše poslovne rešitve in se pogovoriti s strokovnjaki iz področja. Letošnji dogodek se je teme digitalizacije lotil celostno, zato so se govorci dotaknili tako tega, kako organizirati projekt digitalizacije kot tudi tega, kako digitalno preobrazbo izkoristiti za prevetritev in posodobitev poslovnih procesov. Udeleženci so imeli možnost spoznati širok nabor rešitev za digitalizacijo celotnega poslovanja od upravljanja financ, vodenja projekta, proizvodnje in skladiščnega poslovanja do spletnih rešitev, večino aplikacij pa so lahko tudi v živo preizkusili.


Prijavi napako v članku
Članek je pripravljen v sodelovanju s podjetjem Business Solutions.
Vas zanima več iz te teme?
digitalizacija digitalna preobrazba


Kaj berejo drugi?

Partnerji Računalniških novic Prikaži vse

Bronasti partner

AKREDON d.o.o., Toner123.si

Moste 30, 4274 Žirovnica, Tel: 051 392 793
Spletna trgovina Toner123.si V spletni trgovini Toner123.si lahko izbirate med bogato ponudbo originalnih in kakovostnih kompatibilnih tonerjev ali kartuš za tiskalnike svetovno znanih ... Več

8000plus d.o.o.

Kajuhova ulica 64, 2310 Slovenska Bistrica, Tel: 064 248 123 (podpora), 031 782 321 (nakup)
8000plus: 1, 2, 3 – vse digitalne rešitve na enem mestu Od spletnega gostovanja, oblačnih rešitev in programiranja do urejanja dokumentacije za razpise, kibernetske varnosti, ... Več
Zlati partner

Endava PLC

Vilharjeva cesta 46, 1000 Ljubljana,
Endava spreminja odnos med ljudmi in tehnologijo. Pri izkoriščanju prednosti novih poslovnih modelov in priložnosti na trgu pomagamo nekaterim vodilnim svetovnim podjetjem iz ... Več

CARPEDIEM d.o.o.

Soška cesta 17, 5250 Solkan, Tel: 05 330 00 50
Če ni na spletu, ne obstaja. To je vodilo potrošnikov, ko iščejo in se odločajo za nakup določenega izdelka ali storitev. Identiteta podjetja je neposredno povezana s spletno ... Več