Filmski maj je lahko tudi julija

Eden najpomembnejših mednarodnih filmskih festivalov bo potekal s pandemskimi pravili, a vsaj bo.
Fotografija: Programski vodja Thierry Fremaux in predsednik filmskega festivala v Cannesu Pierre Lescure sta prepričana, da si bodo letošnji festival zapomnili za vselej. FOTO: Sandra Auger/Reuters
Odpri galerijo
Programski vodja Thierry Fremaux in predsednik filmskega festivala v Cannesu Pierre Lescure sta prepričana, da si bodo letošnji festival zapomnili za vselej. FOTO: Sandra Auger/Reuters

Komaj trinajst let je imela Jodie Foster, ko se je maja 1976 prvič sprehodila po slovitem bulvarju Croisette. Takrat jo je tja popeljala stranska vloga v Taksistu Martina Scorseseja, ki je tisto leto odnesel zlato palmo. Petinštirideset let pozneje bo na njem glavna zvezda, saj bo v Cannesu prejela častno zlato palmo, filmski festival, tokrat 74., bo 6. julija tudi odprla. Danes so predstavili težko pričakovani izbor filmov v tekmovalnem delu festivala, ki bo potekal do 17. julija in bo vsaj malo potešil filmoljubce po sušnem lanskem letu.

image_alt
Cannes in Berlinale v naši dnevni sobi


Pandemskemu letu sledi še eno posebno leto, bi lahko rekli, in v znamenju tega bo tudi letošnji filmski festival v francoskem Cannesu. Že to, da ni maja, je posebnost, a tudi tega, da so dobili termin julija, se organizatorji enega najpomembnejših filmskih festivalov izjemno veselijo, odločeni, da bodo kinematografiji vrnili, kar je v zadnjem letu in pol izgubila – gledalce. Za začetek še v maskah in obremenjene s številnimi pravili za preprečevanje širjenja novega koronavirusa; obiskovalci festivala, ki niso polno cepljeni s katerim od cepiv, priznanih v EU, ali niso v zadnjih šestih mesecih preboleli covida-19, se bodo morali vsakih 48 ur testirati – to bo na voljo brezplačno tako za domače kot tuje obiskovalce, je novinarjem z varne razdalje pojasnjeval predsednik festivala Pierre Lescure. Udeležba bo kajpak skromnejša, kljub temu je za akreditacije zaprosilo že okoli 18.000 ustvarjalcev in novinarjev.
 

Izjemna bera izjemnih filmov


Ker ga lani ni bilo oziroma je bil v prilagojeni digitalni različici, ki so jo s skupnimi močmi pripravili prepoznavni filmski festivali v podporo Svetovni zdravstveni organizaciji (globalni filmski festival Mi smo eno je potekal od 29. maja do 7. junija), se je nabrala lepa bera filmov, zato bo letošnji Cannes mešanica let 2020 in 2021, je napovedal programski direktor festivala Thierry Frémaux.

Po letu premora se festival odločno vrača v Cannes z vsemi pritiklinami vred. V običajnih letih pritegne več kot 40.000 obiskovalcev. FOTO: Eric Gaillard/Reuters
Po letu premora se festival odločno vrača v Cannes z vsemi pritiklinami vred. V običajnih letih pritegne več kot 40.000 obiskovalcev. FOTO: Eric Gaillard/Reuters


Pregledali so izredno veliko del, blizu dva tisoč jih je bilo, tako rekoč vsa so nastala v posebnih razmerah in so izjemni pričevalci časa. Filme zadnjih dveh let bo občinstvo v prihodnosti prepoznalo že na prvi pogled po maskah, ki so se iz vsakdanjega življenja prestavile tudi v marsikatero filmsko stvaritev, v ospredju so teme človekove identitete, vprašanji, kje smo in kam smo namenjeni, ideja izgubiti vse, svet, ki ga prežemajo kriza in migracije, kakor je na današnji predstavitvi izbora uradnega tekmovalnega dela našteval Frémaux.

Med največkrat napovedanimi je celovečerec Annette francoskega režiserja Leosa Caraxa, s katerim bodo festival odprli. Zdaj je že potrjeno, da se ga bo udeležil ameriški režiser Wes Anderson; njegov film The French Dispatch bo prav tako doživel premiero.

Celovečerec <em>Annette </em>francoskega režiserja Leosa Caraxa bo slavnostno odprl festival. FOTO: promocijsko gradivo
Celovečerec Annette francoskega režiserja Leosa Caraxa bo slavnostno odprl festival. FOTO: promocijsko gradivo


Na sceno se po nekaj letih vračajo nizozemski režiser Paul Verhoeven s filmom Benedetta, dobitnik zlate palme iz leta 2001 – italijanski režiser Nanni Moretti – s filmom Tre Piani, francoski režiser Jacques Audiard, prav tako zmagovalec Cannesa iz leta 2015, pa z Les Oympiades. Najnovejše delo Iranca Asgharja Farhadija je A Hero, Sean Penn bo predstavil film Flag Day, med zanimivimi je Frémaux izpostavil tudi japonskega režiserja Rjusukeja Hamagučija s filmom Drive My Car, posnetim po zgodbi pisatelja Harukija Murakamija. Žirijo, ki bo v tekmovalnem programu izbirala med 24 deli, bo vodil ameriški režiser Spike Lee.

Na zadnjem festivalu v Cannesu leta 2019 je zlato palmo dobil južnokorejski film Parazit režiserja Bonga Joon-hoja. FOTO: promocijsko gradivo
Na zadnjem festivalu v Cannesu leta 2019 je zlato palmo dobil južnokorejski film Parazit režiserja Bonga Joon-hoja. FOTO: promocijsko gradivo



 

Briljantna kariera Jodie Foster


Spike Lee je sicer le eno od številnih režiserskih imen, s katerimi je sodelovala letošnja prejemnica častne zlate palme Jodie Foster. Oseminpetdesetletna igralka ima Cannes posebej v čislih. Predvsem zato, ker je na La Croissetu predstavila svoje režijske izdelke; leta 2011 je bil to film Bober, leta 2016 Denarne igre. »Cannes je festival, ki mu veliko dolgujem in je popolnoma spremenil moje življenje,« je dejala. Vodstvo festivala ji bo častno nagrado dodelilo za briljantno kariero, edinstveno osebnost ter diskretno, a močno zavezanost pomembnim vprašanjem našega časa, so zapisali.

Jodie Foster, ki tekoče govori francosko, je na canskem festivalu sodelovala sedemkrat. V vsej svoji karieri je nanizala okoli 50 del in dobila dva oskarja, za vlogi v filmih Obtožena (1989) in Ko jagenjčki obmolknejo (1992). Prav zdaj dobiva zelo dobre kritike tudi za vlogo v filmu The Mauritanian.

Tako je Jodie Foster pozirala na 69. festivalu leta 2016, ko je predstavljala film<em> Denarne igre. </em>Tudi letos bo pozornost usmerjena vanjo, a z nekaj več razdalje. FOTO: Loic Venance/AFP
Tako je Jodie Foster pozirala na 69. festivalu leta 2016, ko je predstavljala film Denarne igre. Tudi letos bo pozornost usmerjena vanjo, a z nekaj več razdalje. FOTO: Loic Venance/AFP


Preberite še:

Komentarji: