Novice

Deset proizvajalcev za serijsko vgradnjo sistema za samodejno zaviranje

Kupcem vozil se morda kmalu ne bo treba več odločati za plačevanje dragih opcijskih varnostnih paketov ob nakupu vozila, saj bodo proizvajalci začeli s serijsko vgradnjo najbolj pomembnih varnostnih sistemov. Deset največjih proizvajalcev v ZDA se je dogovorilo, da bodo tehnologije za preprečevanje trčenj namestili v vsa svoja novo izdelana vozila. Izpiliti morajo še podrobnosti ter določiti časovni okvir, a BMW, Ford, General Motors Mazda, Mercedes-Benz, Tesla, Toyota, Volkswagen in Volvo bodo pohiteli, da bi dosegli čim večjo varnost na cestah s pomočjo sodobnih tehnologij.

Izkušnje so pokazale, da se s pomočjo varnostnih sistemov za preprečevanje trka zmanjšuje možnost nesreč oziroma bistveno omili posledice trčenja. Med največjimi zagovorniki sistema je v ZDA tudi država, ki spodbuja proizvajalce, naj v svojo ponudbo v čim večji meri vključijo varnostne sisteme, ki naj bodo na voljo vsem voznikom in ne le tistim najbolj premožnim.

”Varnost ni tekmovalna prednost. Ob vkrcanju na letalo ne boste na boku nikoli videli varnostnih zvezdic… Naša odgovornost je, da imajo te inovacije potencial za reševanje življenj. To pomeni, da morajo biti inovacije usmerjene izključno k varnosti in biti splošno razširjene,” je dejal Mark Rosekind, šef NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, ameriška nacionalna agencija za varnost v prometu).

Kljub temu, da si proizvajalci avtomobilov še niso povsem enotni glede konkurenčnih prednosti posameznih varnostnih paketov, se jih je do preteklega petka kar deset odločilo, da bo samodejno zaviranje v sili postalo del njihove serijske opreme modelov. Omenjenih deset proizvajalcev si je v letu 2014 odrezalo kar 57 odstotkov prodaje na ameriškem trgu lahkih dostavnikov, Oddelek za transport pa je njihovo odločitev označil kot zgodovinsko zavezo.

Kar nekaj proizvajalcev v svoje modele že vključuje različne vrste tehnologij za preprečevanje naletov, saj jih je IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pred kratkim klasificiral kot obvezni pogoj za doseganje najboljših ocen za varnost.

Petkova odločitev je bila javno predstavljena na tiskovni konferenci na lokaciji IIHS v Ruckersvilleu, ki so jo pred kratkim razširili  z več poligoni za preizkušanje delovanja tehnologij za preprečevanje trčenj, ki naj bi bile eden izmed gradnikov prihodnosti v obliki samodejne vožnje.

Samodejno zaviranje v sili vključuje nabor sistemov, ki so v pomoč pri različnih scenarijih trkov, še posebej naletov, pri katerih vozniki sploh niso zavirali ali niso zavirali z zadostno močjo. Varnostni sistemi s pomočjo podatkov različnih senzorjev in kamer opozarjajo voznika o preteči nevarnosti trčenja – v primeru, da voznik ne reagira, pa samodejno zavirajo.

“Gre za tehnologijo, ki lahko kompenzira napake, ki jih dela vsak voznik, saj je sistem vedno na preži, nadzira cesto pred vozilom ter se nikdar ne utrudi ali izgubi pozornost,” je povedal Adrian Lund, predsednik IIHS.

Avtomobilizem.com (Vir: Autoblog. Foto: Gašper Pirman.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Razkrita nova Hyundai Elantra
Divji križanec Seat Sport Cross na uradnih fotografijah