Novice

Jesenska PRIMA: med trendovskimi kompaktnimi križanci

Primerjave v razredu kompaktnih križancev s kolegi nismo naredili prvič. Je pa res, da se je v petih letih marsikaj spremenilo.

Srednji SUV

PRIMA C SUV 2022 (4)Večina naših tokratnih tekmecev je del nekoliko širšega segmenta, ki so mu v uradni statistiki (to za Sekcijo za osebna motorna vozila v okviru Trgovinske zbornice Slovenije pripravlja podjetje Ardi) nadeli ime srednji SUV. Širšega zato, ker so v njem vključene tudi prestižnejše znamke in občasno kakšen malo večji predstavnik, po drugi strani pa se je na primer Alfa Romeo Tonale nerazumljivo izgubil v razredu velikih SUV. Modeli razreda srednji SUV so v letošnjem letu (do konca oktobra) dosegli 16,36-odstotni delež trga novih vozil, kar je nekoliko več kot v lanskem enakem obdobju (14,10 %) in jih uvršča na drugo mesto. Na prvem so, s precejšnjim naskokom, mali SUV (23,85 %).

V velikem primerjalnem testu smo soočili modele:

Če se malo poglobimo v bazo podatkov prvih registracij v letošnjem letu, se izkaže, da predstavlja naših 12 konkurenov kar dobrih 11 % vseh prvič registriranih novih vozil. Dva modela, ki bi morala biti mednje vključena že zaradi svojega pomembnega tržnega deleža, sta Kia Sportage in Nissan Qashqai, a se pri zastopnikih niso odločili za sodelovanje.

PRIMA C SUV 2022 (7)Morda bi na podlagi informacij o pomanjkanju in zamudah pri dobavi novih avtomobilov kdo pričakoval, da med prvimi registracijami ni enodnevnih, pa bi se motil. Je pa res, da je njihov delež glede na pretekle izkušnje zelo nizek in znaša le dobrih 6 %, kar je manj kot odstotek nad povprečjem celotnega trga. Zato pa je pomemben delež uvoženih rabljenih avtomobilov, ki pri našem avtomobilskem ducatu predstavlja skoraj 23 % vseh prvih registracij do konca oktobra. Med prvič registriranimi rabljenimi modeli močno prednjači Volkswagen Tiguan s skoraj 56 %, sledita Peugeot 3008 (slabih 16 %) in Ford Kuga (slabih 9 %).

Mešanje lastnosti

Pri nas za primerjane predstavnike namesto SUV ali športni terenci običajno uporabljamo oznako križanci, saj na njih, z izjemo nekoliko večjega odmika od tal in občasne dekoracije s kakšno plastično zaščito, ni nič izrazito terenskega. Če začnemo pri pogonu, je med novimi avtomobili štirikolesna različica izbrana v enem do dveh primerkih od desetih, pri čemer v naši skupini navzgor odstopata Formentor in Tiguan. Morda bi jo kupci celo izbrali pogosteje, če bi se jo povsod sploh dalo dobiti, po možnosti za manj zasoljeno ceno, saj je pogosto povezana z izbiro zmogljivejšega motorja. Dejstvo pa je, da velika večina uporabnikov v tovrstnem avtomobilu ne išče in ne potrebuje štirikolesnega pogona.

Pri vrsti goriva pa lahko na podlagi letošnjih podatkov vidimo, da dizel predstavlja le še slabo tretjino prvih registracij. Delež odstopa navzgor zaradi razmerja pri Tiguanu (69 %), C5 Aircross (63 %) in 3008 (52 %), medtem ko pri modelih CX-30, Jeep in Tonale dizelskih pogonov ni v ponudbi.

prima-primaryPRIMA C SUV 2022 (10)Veliko bolj kot za terenske pustolovščine so primerni za mestne vožnje in izlete. Slednje se odraža tudi v naboru opreme, ki so jim jo namenili proizvajalci in je v osnovi še najbolj podobna tisti, ki so jo včasih imeli družinski karavani. V sodobnem času se bencinskemu ali blago hibridnemu pogonu čedalje pogosteje priključuje samodejni menjalnik (okvirno dve tretjini med našimi tekmeci v letošnjem letu), kar je dokaj razumljivo in smiselno tudi v povezavi s trendom širjenja vozniških pomagal. Slednja v naprednejših izvedbah namreč veliko bolj gladko sodelujejo z menjalniško avtomatiko. Za večino puristov, ki ne marajo niti asistenčnih sistemov niti samodejnih menjalnikov, je zaenkrat še nekaj izbire, a se počasi zmanjšuje.


PRIMA smo: Avto Fokus, Avtomanija, Finance, Siol, Volan, Žurnal24 in Avtomobilizem.com.


Sodelujoči zastopniki znamk in trgovci so poskrbeli, da smo lahko primerjali lastnosti njihovih testnih avtomobilov, ki smo jim tokrat namenili bencinski motor in samodejni menjalnik za vrednotenje voznih lastnosti. Dodali smo vtise o uporabnosti in prostornosti potniškega dela in prtljažnika, presodili razpoložljivost in delovanje sodobnih vozniških pomagal s področja varnosti in udobja ter preverili skupne stroške lastništva. Ocenjevanje smo, kot običajno, zaključili z oceno njihovega celostnega nastopa.

Rezultate primerjave bomo objavili v nedeljo, 13. novembra. Do takrat bomo veseli vaših mnenj o osebnih razrednih favoritih, hkrati pa si lahko ogledate zaključke naših dosedanjih projektov. Med njimi bo še posebej zanimiva primerjava z istim segmentom pred petimi leti.

Avtomobilizem.com (Foto: PRIMA.)

Mnenja uporabnikov

12 komentarjev za "Jesenska PRIMA: med trendovskimi kompaktnimi križanci"


pa3kvasl
1 leto 5 meseci nazaj

Kje pa je tu DS7? spada pod velike SUV ?

Polo78
1 leto 5 meseci nazaj

Mazda CX-30 nekako ne spada v ta primerjalni test, enako tudi Karoq, Ateca in mogoče še Formentor. Za vse naštete bi sicer težko rekel, da gre za B segment SUV kjer sta tipična predstavnika npr. T-Roc ali P2008, vendar C segment je še toliko manj. Dolžina vozila pri tem ni edino merilo, tu so še medosna razdalja, proporci itd.

pistON
1 leto 5 meseci nazaj

Mene pa pri avtu najprej in predvsem zanima velikost in uporabnost prtljažnika. In ker se prodajajo samo še suvi in križanci (enoprostorci in karavani izumirajio), seveda kupujemo veliko pleha in malo prostora. In ko boste v prtljažnik tlačili kovčke določenih dimenzij,pa preverite še, če ima odprtino za smuči. In dajte notri 4 pare smuči. Koliko dolge maksimalno? To je zame skoraj najpomembnejši podatek pri izbiri avta. In azijski so skoraj brez izjeme brez: Mazda, Toyota, Honda. Strešnega kovčka mi prosim ne ponujajte.

enstot
1 leto 5 meseci nazaj

Smuči sodijo na streho, ne pa v prtljažnik in kabino avtomobila! To je življensko nevarno. Ne bodi vohrn in si kupi pošten Thule prtljažnik za smuči!
SUV-i pa so dosti bolj dvignjeni od tal kot običajni karavani, tako da lahko parkiraš na slabšem delu parkirišča pri smučišču. Načeloma imajo večjo dimenzijo gum in tako boljši oprijem na snegu.

ban
1 leto 5 meseci nazaj

neumnost

1 leto 5 meseci nazaj

Res bi bilo zelo fajn, če bi zraven vseh meril na testu, dodali pri vseh modelih tudi oddaljenost od tal, za vsak model posebej, saj to je tudi podatek, s katerim marsikdo izbere takšno vozilo.
lp
m

Gosic
1 leto 5 meseci nazaj

Lepo bi bilo, da bi na takšnih testih preverjali samo togost karoserije. V tem sem prepričan, da bi Jeep pogorel. Pri tem je potem vprašanje kako bi se izkazala Alfa.
https://www.youtube.com/watch?v=SsEFOH7KP-Q

tha_man
1 leto 5 meseci nazaj

To bi bil zanimiv podatek, pa obvezno tud oddaljenost od tal, glede na to da je eden od poglavitnih razlogov za nakup takega avta vožnja čez mestne robnike in po kolovozu do vikenda 🙂

 
Rast prodaje avtomobilov s Kitajske v Evropi
Pri Renaultu potrdili obsežno reorganizacijo