Psiholog Zadel o strahovih nekaterih staršev: “Otrok ne bo doživljal travme, če si bo dal masko z obraza, za trenutek podrezal po sluznici in potem opravil test”

Datum:

Čeprav v Avstriji in Nemčiji že dlje časa izvajajo samotestiranja v šolah brez kakršnih koli težav, smo v Sloveniji priča vrsti polemik okrog ukrepa, ki omogoča, da se otroci kljub slabi epidemiološki sliki šolajo v šolah. V Odmevih je spregovoril psiholog dr. Aleksander Zadel o strahovih, da bi testiranje mlajšim otrokom povzročilo travmo , in zatrdil, da so strahovi odveč. “Kot strokovnjak, ki se 30 let ukvarjam s psihologijo, lahko rečem, da otrok ne bo doživljal travme, če si bo dal masko z obraza za trenutek, po sluznici podrezal s palčko in potem opravil test,” je poudaril. 

Psiholog dr. Aleksander Zadel je uvodoma poudaril svoje strokovno mnenje, da gre pri samotestiranju otrok za en postopek, ki bo z najmanjšim posegom v neke otrokove pravice pomagal pri našem skupnem projektu, da šole ostanejo odprte in se otroci šolajo tam, kjer je to najpomembneje, v šoli.

V nadaljevanju je zatrdil, da se dejansko res zdi, da je veliko ljudi jeznih na vlado, potem drugi so jezni na opozicijo, tretji so jezni na strokovno skupino, ki svetuje vladi. “Veliko jeznih odraslih je na kupu, med katerimi se lomijo kopja. Ni prav, da se lomijo na hrbtih otrok.” Kot strokovnjak, ki se 30 let ukvarja s psihologijo, je zatrdil, da otrok ne bo doživljal travme, če si bo dal masko z obraza, za trenutek podrezal po sluznici in potem opravil test. “To nima nobene zveze s travmo. Torej, če se ne strinjamo s tem, kar vlada počne, opozicija počne, strokovna skupina, gremo protestirat, gremo mi na mraz, gremo se mi izpostavit s svojim mnenjem in dovolimo otrokom, da se šolajo v šoli,” je bil jasen.

Samotestiranje ni tvegano z nobenega vidika
Pediater Denis Baš je na novinarski konferenci v torek  poudaril, da je samotestiranje otrok po njegovi oceni neinvazivno, da kirurške maske, ki pred prenosom koronavirusa ščitijo trikrat bolje kot doma narejene maske, ne povzročajo dihalnih težav. Ker se nekateri starši bojijo dolgotrajnih posledic zaradi morebitnih travmatičnih izkušenj, je v povezavi s tem Zadel poudaril, da je ta postopek za otroka popolnoma netravmatičen. “Seveda pri njem otrok ne bo doživel popolnoma nobene travme. To lahko zagotovim kot specialist klinične psihologije. Je pa res, ko pa otrok pride v kognitivno disonanco, to pa je stanje, v katerem seveda vidi jeznega starša, ki protestira pred tem, da bi otrok naredil ta postopek, in potem vidi učence, ki potem ta postopek naredijo, se jim nič posebnega ne zgodi, lahko ostanejo v šoli, in pride v stisko.” Po besedah Zadela je lahko edino ta stiska potencialen dejavnik tveganja za nek zdrav, dolgotrajen razvoj otroka. “Sam postopek samotestiranja nima prav nobenih značilnosti, ki bi jih lahko s področja psihologije ali pa klinične psihologije opredelili kot tveganje, da bi otrok doživel eno travmo,” je dodal jasno.

Foto: Printscreen RTVS

V nadaljevanju pogovora je voditelj Odmevov Igor Evgen Bergant Zadela povprašal glede mnenja o odzivu šol, kjer imajo izkušnje s stresnimi dogodki, navsezadnje imajo tudi svetovalne službe. “Spoštovani gospod Bergant, vprašali ste me za moje mnenje. V tej oddaji ne bom podal svojega mnenja, jaz bom strokovno razložil, za kaj gre. Torej, gre za dosti bolj pomembno temo, da bi lahko jaz svoje mnenje podal. Če bi klepetala ob kavi, so mnenja čisto v redu, torej danes se pogovarjamo strokovno,” je odgovoril uvodoma in dodal, da imajo šolske svetovalne službe usposobljene strokovnjake, da lahko posanirajo, poservisirajo, se pogovorijo z otroki, ki bi se morda v tem procesu počutili neudobno ali nelagodno. “Tukaj ocenjujem strokovno, da je najvišja meja neprijetnost, ki se lahko zgodi. Torej neprijetno počutje.” Po Zadelovih besedah so šolski strokovni delavci že večkrat pokazali, da zmorejo in so sposobni upravljati takšne situacije. Verjetno tudi bolj zahtevne. “Se pa verjetno zelo težko znajdejo na nakovalu med jeznimi starši in relativno robatimi navodili, ki so jih dobili s strani ministrstva, in tam so tudi šolski delavci in učitelji v stiskah, ne krivi ne dolžni, da bi izpeljali tisto, za kar so trdo študirali, torej vodenje šolskega procesa.”

Pozval k strpnemu, resnemu in treznemu razmisleku
V zadnjih dneh smo slišali kar nekaj pogledov na našo družbo, češ, da razpadamo, profesorice dr. Avšič Županc, pa profesorja dr. Ihan. Vodja strokovne skupine za covid-19 pri zdravstvenem ministrstvu Mateja Logar je na Twitterju napisala, da je trenutna epidemiološka situacija v Sloveniji odraz ekstremnega egoizma. Na vprašanje, kako sam gleda na to, je Zadel odgovoril, da se s svojimi kolegi tudi strinja. Poudaril je, da ima sam navado v takih najtežjih situacijah ne brcati konja, ki leži na tleh, ampak v bistvu pogledati, kaj je mogoče v tem trenutku narediti, da se izvijemo iz te neprijetne, zahtevne, strokovno in osebno zahtevne situacije. “Z veliko strpnosti in enim resnim treznim razmislekom vsakega od nas, strokovnjaka ali starša ali politika, kako preseči to ozkoglednost pri zavzemanju za svoj partikularni interes, in videti, da bomo zaradi teh ozkih interesov škodovali predvsem otrokom, za katere vsi dajemo roko v ogenj, da so naše največje bogastvo, da jih imamo radi in si želimo za njih vse najboljše,” je zaključil in pozval: “Dajmo to pokazati tudi z našimi dejanji”.

Nina Žoher

Sorodno

Zadnji prispevki

Mladi za Celje: Osnovnošolci predstavili 65 raziskovalnih nalog

Na Osnovni šoli Hudinja je bila minuli četrtek javna...

Prometna nesreča na avtocesti pri Skopicah

28. 3. 2024 ob 16.59 so bili gasilci PGE...

Vladna stran X si je že tretjič prislužila oznako “zavajajoča objava”

Platforma X še vedno gori od zadnjega protokolarnega zdrsa...