Foto: EPA
Foto: EPA

"Spolni napad je grozljiv zločin in prav vsako obtožbo jemljemo resno," je povedal predstavnik Uberja za BBC. "Nič ni pomembnejšega od varnosti, zato je tudi Uber vzpostavil nove varovalke in politike ter bil bolj transparenten glede resnih incidentov. Čeprav ne moremo komentirati aktivnega primera, pa bomo še naprej ohranjali varnost v središču svojega dela."

Tožba, vložena na višjem sodišču v San Franciscu, navaja, da so se spolni napadi zgodili v več zveznih državah, preiskujejo pa še najmanj 150 potencialnih primerov. Ob tem trdijo, da je Uber že leta 2014 vedel, da njegovi vozniki spolno napadajo in posiljujejo ženske potnice, a so prioritizirali rast podjetja na račun varnosti strank.

"Uberjev celotni poslovni model sloni na ponudbi varne vožnje, a jih nikdar ni v resnici skrbelo za varnost potnikov – samo za rast, in to na račun varnosti potnikov," je povedal Adam Slater iz odvetniške pisarne Slater Slater Schulman.

Poročilo o varnosti: Leta 2020 3.824 prijav

Prejšnji mesec so pri Uberju objavili svoje drugo poročilo o varnosti, iz katerega je razvidno, da so v ZDA leta 2020 zabeležili 998 spolnih napadov, vključno s 141 posilstvi. V poročilu podjetje navaja, da so med letoma 2019 in 2020 prejeli skupno 3.824 prijav najresnejših kategorij spolnih napadov – gre za vse od poljubov brez pristanka do spolne penetracije. V svojem prvem poročilu o varnosti, ki zajema incidente med letoma 2017 in 2018, je bilo tovrstnih prijav 5.981.

Narava teh obtožb je skrajno resna in 550 žensk je izjemno visoka številka tožnic, tožbo pa stroka vidi kot piko na i obtožbam toksične kulture, s katero se Uber spopada. V ponedeljek je nekdanji član izvršnega odbora Uberja, lobist Marc MacGann, podjetje obtožil vrste strokovnih napak in zlorab položaja. Med drugim je prišlo v javnost, da so imeli pri Uberju vzpostavljen posebni mehanizem, ki je v primeru aktivacije preprečil policiji, da bi našla podatke.

MacGann pravi, da dokumenti, ki jih je obelodanil, dokazujejo, da je Uber postavljal rast pred vse ostalo, nekaj podobnega, kar trdijo tožnice v tožbi – da je podjetje načrtno prikrivalo, da Uberjevi vozniki spolno napadajo ženske. Tožba tudi navaja, da podjetje ni ustrezno preverjalo svojih voznikov.

Pri Uberju trdijo, da so se v zadnjih letih spremenili in da svoje preteklo obnašanje obžalujejo. A s toliko negativne medijske pozornosti se vlagatelji bojijo, da bodo stranke zdaj prevoze raje iskale kje drugje.