DL: Putzmeister Slovenija - Prvi avtomešalnik na elektriko

1.2.2024 | 14:40

Električni avtomešalnik iONTRON je plod mednarodnega sodelovanja, v Kočevju so razvili prvi popolnoma električni mešalnik betona. (Foto: Putzmeister Slovenija)

Električni avtomešalnik iONTRON je plod mednarodnega sodelovanja, v Kočevju so razvili prvi popolnoma električni mešalnik betona. (Foto: Putzmeister Slovenija)

Kočevski Putzmeister pomembno sodeloval pri razvoju prvega povsem električnega avtomešalnika na svetu – Trenutno zaposluje okoli 100 ljudi in povečuje proizvodne zmogljivosti

V podjetju Putzmeister Slovenija iz Kočevja so razvili prvi električni mešalnik betona in ga nadgradili na električno vozilo. Prototip tega prvega popolnoma avtonomnega električnega avtomešalnika na svetu, poimenovanega iONTRON, so javnosti prvič predstavili lani na sejmu Bauma v nemškem Münchnu, kjer je požel veliko zanimanja, zlasti med nordijskimi državami. Kot poudari Tilen Kavšček, vodja prodaje v kočevskem podjetju, gre za okolju prijazno vozilo, ki je tiho in brez emisij. Tako omogoča dobavo betona tudi v urbana središča, kjer za dostop veljajo posebne omejitve prometa, kot denimo v Nemčiji.

Devetkubični električni avtomešalnik, ki ima zmogljivost baterije 350 kWh in lahko opravi osemurni delovnik, je plod sodelovanja z njihovimi kolegi iz podjetja Putzmeister Nemčija, ki so pripomogli pri razvoju elektroinštalacij in krmiljenja, ter z lastniki iz Kitajske, ki so hkrati tudi dobavitelj električnega tovornjaka Sany, na katerem so v Kočevju z lastnim inženirskim znanjem opravili tehnični razvoj nadgradnje električnega mešalnika. »Velik izziv je bila teža celotnega vozila, ki je z vidika kupca zelo pomembna. Električno vozilo je namreč zaradi baterije v primerjavi s klasičnim vozilom z motorjem na notranje izgorevanje težje, a nam je uspelo, da je sama nadgradnja za 200 kilogramov lažja od klasične in da smo tako zmanjšali še kako pomemben dejavnik končne skupne teže,« zadovoljno pove Kavšček in doda, da so tudi stroški polnjenja baterije bistveno cenejši od nakupa goriva, še posebno za podjetja, ki imajo lastne sončne elektrarne, kjer ga bodo napolnili praktično zastonj. »Nas eno polnjenje stane okoli 35 evrov,« ponazori, pri tem pa obžaluje, da v Sloveniji subvencij pri nakupu takšnega vozila ni, medtem ko ponekod v tujini povrnejo tudi do 80 odstotkov razlike v ceni med klasičnim in električnim avtomešalnikom. Prvi stane v povprečju 150.000 evrov, povsem električno vozilo pa med 350.000 in 400.000 evri, odvisno od opreme, doslej pa so jih prodali okoli 40 v nordijske države in Nemčijo.

AVTOMEŠALNIKI TUDI PO NAROČILU

Proizvodnja avtomešalnikov ima sicer v mestu ob Rinži že dolgo tradicijo, ta se je začela s podjetjem Itas-cas, nadaljuje pa jo Putzmeister Slovenija. V povprečju izdelajo okoli 1.000 kompletnih avtomešalnikov in 1.400 bobnov na leto. »Na trgu imamo veliko prednost pred konkurenco, saj izdelamo avtomešalnik po naročilu in smo v preteklosti sodelovali pri različnih projektih. Tako je v našem asortimentu veliko različnih posebnih izvedb, kot so prilagojeni avtomešalniki za tunele, mešalniki na prikolicah z lastnim pogonom in posebnih premičnih šasijah, stacionarni mešalniki z elektropogonom. Izdelujemo mešalne bobne prostornine od 2 do 16 m3 in smo edino podjetje v Evropi, ki je sposobno narediti tako svoje kot tudi vse konkurenčne mešalne bobne, ki se po obrabi menjajo. V naši ponudbi je več kot 90 dimenzijsko in prostorsko različnih mešalnih bobnov, kar je edinstven uspeh. Glavnina naših izdelkov potuje v države zahodne Evrope, Združene arabske emirate in preostali svet, tako da že težko najdemo državo brez našega izdelka,« pove vodja prodaje.

Poslovno leto bodo v podjetju Putzmeister Slovenija končali skladno z načrtom in s 103 zaposlenimi, sicer pa skupina Putzmeister zaposluje 3.000 ljudi v 90 državah sveta. Načrtov za prihodnost jim ne manjka. Trenutno povečujejo zmogljivosti, saj iz podjetja v Nemčiji selijo centralno skladišče rezervnih delov za celotno Evropo in postopoma prevzemajo končno montažo avtomešalnika na vozilo. Podobno kot druga podjetja se tudi v njihovem spopadajo z izzivi pri pridobivanju kadra, predvsem varilcev, ličarjev in ključavničarjev. Kljub temu optimistično zrejo v prihodnost, saj so prepričani, da lahko bodočim sodelavcem ponudijo stabilno in perspektivno poslovno okolje.

ŠTIPENDIRANJE DIJAKOV

Redno sodelujejo z Gimnazijo in srednjo šolo Kočevje ter štipendirajo in izobražujejo dijake. V podjetju imajo zanje delavnico in tudi posebej zaposleno osebo, ki skrbi za usposabljanje vajencev oziroma praktikantov. »Prav tako podpiramo tudi domača društva, športne klube in različne organizacije. Sodelovanje z lokalnim okoljem se nam zdi pri razvoju podjetja zelo pomembno,« še dodaja Tilen Kavšček.

Članek je bil objavljen v decembrski tiskani številki Dolenjskega lista

M. Žnidaršič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava