Novice

Renault 5: francoska ikona se vrača v retro slogu

Eno najpomembnejših, če ne najpomembnejše razkritje ženevskega avtomobilskega salona, je novodobna električna Petka.

Petvratna električna kombilimuzina je bila v preteklih mesecih deležna številnih napovedi. Zato je verjetno prav, če začnemo pri podrobnostih. Je prvo Renaultovo vozilo, ki je v celoti zasnovano na novi konstrukcijski osnovi AmpR Small za električna vozila segmenta B.

Dve baterijski opciji

Električni Renault 5 E-Tech bo na voljo z dvema litij-ionskima baterijama. Prodajo vozila bodo odprli z zmogljivejšo, ki premoreRenault R5 Ženeva avtomobilizem.com 52 kWh in zagotavlja doseg do 400 kilometrov po WLTP. Kasneje bo na voljo še manjša s 40 kWh, ki naj bi v najboljšem primeru omogočila 300 prevoženih kilometrov po WLTP.

Pri obeh je uporabljena nikelj-mangan-kobaltova tehnologija NMC, ki naj bi trenutno omogočila največjo energijsko gostoto na trgu. Zasnova baterijskih modulov dovoljuje povečanje energijske gostote brez hkratnega povečanja njihove prostornine.Vozilo, opremljeno z večjo baterijo, tehta v osnovi zgolj 1.450 kilogramov. Za boljše zmogljivosti v vseh pogojih ima baterija vgrajen sistem tekočinskega hlajenja, kjer hladilna tekočina ne kroži znotraj ohišja, ampak po ekstrudiranem podu. Čas polnjenja je možno optimizirati s predhodno pripravo v povezavi z navigacijo preko Google Maps.

Prvič na voljo s funkcijo V2L

Pri zasnovi električnega motorja so uporabili znanje in izkušnje iz modelov Megane E-Tech electric in Scenic E-Tech electric, nenazadnje pa tudi iz pionirja Zoe. Z optimizacijo so poskrbeli za znižanje mase in zunanjih dimenzij, tako da pogonski sklop tako s polnilnikom vred tehta 105 kilogramov. Na voljo so trije različno močni električni motorji: 110 kW (150 KM, 245 Nm navora), 90 kW (120 KM, 225 Nm) in 70 kW (95 KM, 215 Nm).

Renault 5 E-Tech electric (10)Elektromotor s 110 kW je združen z večjo baterijo – kombinacija, ki bo na voljo ob začetku prodaje. Vozilo s takšnim pogonskim sklopom naj bi iz mirovanja do hitrosti 100 km na uro pospešilo v manj kot osmih sekundah, največja hitrost je elektronsko omejena na 150 km na uro. Elektromotorja z 90 kW in 70 kW bosta dostopna z baterijo zmogljivosti 40 kWh.

Renault 5 E-Tech electric bo kot prvi opremljen z novim dvosmernim polnilnikom na izmenični tok do 11 kW moči, ki ima tudi funkciji V2L (vehicle to load) in V2G (vehicle to grid). Ta bo deloval v različicah z elektromotorjema moči 110 kW in 90 kW (različica s 70 kW bo imela običajen enosmerni polnilnik za izmenični tok moči 11 kW) in omogočil, da se bo baterija z 52 kWh od 10 do 100 odstotkov napolnila v štirih urah in pol, baterija s 40 kWh pa še uro prej.

Za hitro polnjenje z enosmernim tokom bo pogonska izvedenka z elektromotorjem 110 kW in baterijo z 52 kWh omejena na enosmerni tok do 100 kW moči (elektromotor 90 kW in baterija s 40 kWh do 80 kW). To naj bi zadoščalo, da se baterija napolni od 15 do 80 odstotkov v le 30 minutah.

Živahna zunanjost po vzoru originalne R5

Oblikovalci so modelu namenili t.i. retrofuturističen slog ter ga odeli v žive barve.  Zanimiva prednja žarometa spredaj inRenault 5 E-Tech electric (2) pokončni zadnji svetili mu dajejo prepoznaven svetlobni podpis, videz pa poudarjajo še izraziti blatniki, obarvana obroba strehe ter odprtina na pokrovu motorja, ki se je preobrazila v prikazovalnik napolnjenosti baterije.

Električna Petka meri 3,92 metra v dolžino, 1,77 metra v širino ter 1,50 metra v višino, medosna razdalja pa znaša 2,54 metra. Na vseh izvedenkah bodo nameščena 18-palčna platišča s pnevmatikami dimenzije 195/55 R18. Prtljažni prostor v osnovi sprejme vase 326 litrov

Proizvodnja bo potekala v Franciji

Živahna zunanjost se prenese tudi v notranjost, kamor so prav tako vnesli veliko oblikovnih elementov iz preteklosti. Uporabljeni materiali so v veliki meri trajnostnega izvora. Na armaturni plošči je nameščen velik 10-pačni zaslon na dotik infozabavnega sistema, pri katerem so grafično in zvočno zasnovo pozdravne sekvence razvili v sodelovanju s priznanim umetnikom Jean-Michelom Jarrom. Slednji je poskrbel tudi za uglasitev ambientalnih zvokov v notranjosti in za opozorilni zvok za pešce. Tudi novo generacijo sistema OpenR Link podpira Google.

Renault bo 5 E-Tech electric in njegove komponente izdeloval v Franciji – vozila in baterije bodo sestavljali v tovarni Duai, pogonski sklop (elektromotor, reduktor, močnostno elektroniko) v tovarni Cléon, baterijske module pa v Gigafactory Douai (v partnerstvu z Envision AESC) od poletja 2025.

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Renault, Gašper Pirman.)

Mnenja uporabnikov

10 komentarjev za "Renault 5: francoska ikona se vrača v retro slogu"


Blinder
2 meseci 7 dni nazaj

Liderpnevmatik:
1 PNEVMATIKA 195/55 R18 93H NAJDENA
Continental EcoContact 6Q 195/55 R18 93H Podrobnosti Continental EcoContact 6Q
195/55 R18 93H
Osebna vozila, letne
176,99 €

MORDOR
2 meseci 9 dni nazaj

Lep.Samo še bencinska verzija bi bila fajn.

xxl
2 meseci 9 dni nazaj

Skoraj takšen EV kot bi si želel. Zame bi bil popoln, če bi pri tej ceni imel še vsaj 100 km večji doseg, pa končno hitrost bi lahko dvignili.

Polo78
2 meseci 8 dni nazaj

Res da dosega ni nikoli preveč pa vendar je tak avto zaradi svoje velikosti namenjen mestni in pri-mestni vožnji, kjer se v povprečju dnevno ne naredi več kot 100 km. Jim je pa oblikovno res uspel, časi grdih EV se počasi končujejo.

xxl
2 meseci 6 dni nazaj

Vem, ampak, meni bi lahko bil edini avto, če bi imel daljši doseg, saj se skoraj vsak mesec peljem do 340 km oddaljenega apartmaja. Nočem biti odvisen od (zasedenosti) polnilnic na tej razdalji.

srcnik
2 meseci 9 dni nazaj

ALI G je navdušen

meganer
2 meseci 9 dni nazaj

Problem je ker je zadaj toliko malo prostora.
Tukaj polagam upe na EC3.

2 meseci 9 dni nazaj

Si spregledal, da ima avto “samo” 3,92m, medtem ko imajo današnji avti B-segmenta že cca. 4,1m. Ta razlika se pa ja more nekje poznati (tudi prtljažnik ima kar spodoben volumen).

meganer
2 meseci 9 dni nazaj

Ec3 ma 4m

 
Iz Ženeve v Slovenijo: novi MG3 stavi na hibridni pogon in nizko porabo
Pet Fiatovih konceptov na enaki globalni platformi