Vingegaard s pomočniki z van Aertom brzijo mimo za Rogliča usodnega krožišča, v tem trenutku Slovenec stoji pri rdečem avtomobilu prirediteljev, a je že usmerjen proti pločniku desno, da bi si naravnal desno ramo. Foto: Zajem zaslona
Vingegaard s pomočniki z van Aertom brzijo mimo za Rogliča usodnega krožišča, v tem trenutku Slovenec stoji pri rdečem avtomobilu prirediteljev, a je že usmerjen proti pločniku desno, da bi si naravnal desno ramo. Foto: Zajem zaslona

"Najraje bi dan povzel v dveh besedah! Razočaran sem, da nisem naredil več za lov ob koncu ... Da, bil je res usran dan. Z vsemi okvarami in celo slabo komunikacijo za popravila in menjave. Šli smo mimo krožišča, kjer je padel Primož Roglič, a ga nismo videli. V 15 minutah se je zgodilo toliko," je bil pred vhodom v temačni arenberški gozd odkrit Wout van Aert, ki je bil presenečen, da je zadržal rumeno majico, a ga to ni niti malo tolažilo.

"Bila je tako čudno, da je Primož kar naenkrat nekje za nami. Težko je bilo ohranjati pregled," je po kaotični 5. etapi pripovedoval še vedno vodilni kolesar 109. Dirke po Franciji.

Roglič padel pred najtežjim odsekom kock
Slika ob seriji menjav koles za Jonasa Vingegaarda, ki pojasnjuje zmedo pri Jumbo Vismi, a na koncu jo je Danec odnesel brez resne izgube časa. Foto: Zajem zaslona
Slika ob seriji menjav koles za Jonasa Vingegaarda, ki pojasnjuje zmedo pri Jumbo Vismi, a na koncu jo je Danec odnesel brez resne izgube časa. Foto: Zajem zaslona

Zmeda ob okvari Vingegaarda

Sam je kot nosilec rumene majice vodilnega napovedal stresen dan za ekipo Jumbo Visma. Po postanku zaradi klica narave je padel na čisto lepem asfaltu, še preden je zapeljal na prve razvpite kocke francoskega severa. 36 km pred ciljem se je Jonas Vingegaard (175 cm) dotaknil kolesa ekipnega kolega in zaskočila se mu je veriga. Takoj je skočil na kolo Nathana van Hooydoncka (193 cm), a hitro ugotovil, da se ne more niti usesti. Nato je zaprosil za kolo Stevena Kruijswijka (178 cm), ko je že prišlo ekipno vozilo z Dančevim rezervnim kolesom.

V naglici včasih ne sprejmemo najboljših odločitev.

Frans Maasen, športni direktor Jumbo Visme

Zatem je prišlo usodno krožišče v vasi Erre 30 km pred ciljem. TV-motor in bala slame, Stefan Küng se ji je ognil, a jo hkrati še dodatno zavrtel, Christophe Laporte jo je še zgrešil, ne pa Primož Roglič, ki je naredil salto. Izpahnjeno desno ramo si je kot v starih skakalnih časih skušal sam naravnati. Ravno ko je Zasavec zakorakal proti pločniku in stolu gledalca, je mimo pridrvel vlakec okoli Vingegaarda, van Aert je pogledoval na sledove nesreče, a svojega drugega kapetana ni videl.

Sorodna novica Roglič si je ob padcu izpahnil ramo, za balo na cesti kriv TV-motor

Vedeli za razliko do Pogačarja

Van Aert je na prvem od dveh najtežjih odsekov narekoval oster tempo, medtem ko je Roglič zaostajal le nekaj deset sekund.

"V določenem trenutku ni nikogar spredaj, ne avtomobilov ne motorjev, in imeli smo občutek, da smo zelo oddaljeni od skupine spredaj. Vendar smo imeli informacijo o razliki in smo se še naprej borili vse do cilja," je na novinarski konferenci za rumeno majico razlagal Belgijec, ki je o sebi dejal, da po padcu psihično ni bil več pravi in je imel težave s svojim izhodiščem ob vstopih za tlakovane odseke.

Sorodna novica Atomska bomba je padla na Jumbo Vismo

A ob koncu je WvA le začutil prave noge in ogromno pripomogel, da je skupaj z ekipnim kolegom Christophom Laportom in Tomom Pidcockom (Ineos Grenadiers) stopil prednost Tadeja Pogačarja z 52 sekund po izstopu z zadnjega tlakovanega odseka v zadnjih 5 km na le 13 sekund. Vendar tudi Roglič je na koncu ob pomoči Tiesja Benoota in van Hooydoncka izvlekel izgubo dobrih dveh minut, kar mu ob zdravi rami omogoča, da postane napadalec v gorah, ki se sploh še niso začele.

Sorodna novica Pogačar na kockah prvi med kapetani, Roglič izgubil dve minuti

Pogačar zdaj dolžan pivo Stuyvenu

Kako se je gibala razlika med vodilnimi skupinami v zaključku 5. etape. Naveza Pogačar–Stuyven je imela že minuto prednosti pred Vingegaardom, a so pri Jumbo Vismi izjemno omejili škodo. Foto: Zajem zaslona
Kako se je gibala razlika med vodilnimi skupinami v zaključku 5. etape. Naveza Pogačar–Stuyven je imela že minuto prednosti pred Vingegaardom, a so pri Jumbo Vismi izjemno omejili škodo. Foto: Zajem zaslona

"Skoraj se me je nekajkrat otresel. S težavo sem se držal njegovega kolesa. Dolžan sem mu pivo," je Tadej Pogačar priznal po koncu, da je bil četudi za le nekaj sekund dobička na koncu najzaslužnejši sopotnik v 18-kilometrskem napadu Jasper Stuyven. Če je bil napad zmagovalca lanskega spomenika Milano–San Remo razumljiv, se je marsikdo spraševal, zakaj Belgijec še vleče, ko je bilo znano, da ne moreta ujeti vodilne peterice, ki se je med seboj udarila za prestižno etapno zmago.

Tadej mi je rekel: Alberto, greva! Rekel se mu, da ne more, preveč povleči, ker imam dva svoja fanta spredaj. Hotel sem samo razbiti glavnino.

Alberto Bettiol za Gazzetto o svoji nenavadni potezi

Še več vprašanj sproža napad Alberta Bettiola, ki je po izmenjavi s Pogačarjem za seboj povlekel slovenskega šampiona. Italijan, ki je član ameriške ekipe EF Educationa EasyPost, je namreč takrat dejansko začel loviti svoja dva ekipna kolega. Magnus Cort in Neilson Powless sta bila namreč v ubežni peterici in sta dirkala tako za etapno zmago kot za prevzem rumene majice, ki se je na koncu ameriškemu domorodcu izmaknila za le 13 sekund.

Emirati niso pričakovali, da bodo v prednosti

A bolj kot branjenje rumene majice za van Aerta je zdaj pred Jumbo Vismo odločitev, kako naprej. Vingegaard je še vedno najbližji izzivalec Pogačarja, ne nazadnje pa, če bo z Rogličevo ramo vse v redu, tudi ob dvominutnem zaostanku lahko postane nevaren napadalec v gorah.

Usran dan. Sam sem malo izgubil, Primož pa veliko. 13 sekund proti Pogačarju, ob okvari, lahko bi bilo veliko slabše. A Primož je izgubil veliko več. Upam, da je z njim vse v redu. Bomo videli, kaj lahko naredimo v gorah.

Jonas Vingegaard

"Tour se je zdaj komaj dobro začel. Dve minuti se zdaj zdita veliko, a marsikaj se še lahko zgodi. Jumbo Visma ima tudi več kart. Vemo, da ekipno nismo tako močni kot oni ali pa Ineos Grenadiers," je bil po etapi zadržan generalni menedžer UAE Emirates Matxin Fernandez.

Baske je opozoril, da imajo svoj delež težav s padci in manjšo formo. "Mikkel Bjerg ni v najboljšem stanju, upam, da si bo v naslednjih dneh lahko opomogel. V gorah računamo na vidnejšo pomoč, saj imamo tudi takšen tip kolesarjev," je Pogačarjev šef priznal, da na kockah Roubaixa bela majica na odsekih ni imela veliko pomoči, razen Brandona McNultyja, ki pa je dvakrat padel. "Nismo si mislili, da bo Pogačar po tej etapi v najboljšem položaju med vsemi kandidati za skupno razvrstitev," je Matxin poudaril vseeno ključno dejstvo: prvak Toura je že pred njegovim terenom v vodstvu v klubu kapetanov.

Tour 202 S01E07: Brezhiben Pogačar in osmoljenec Roglič