IKT

Papirna pošta ni več nujno papirna

Čeprav se opustitev papirne pošte komu še zdi nerealna, je dejansko možna že v nekaj dneh

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

17.12.2021 09:20
Dopolnjeno: 21.12.2021 09:20
Čas branja: 2 min

Kljub razširjanju e-poštne poslovne korespondence podjetja še vedno prejemajo in pošiljajo pošto v papirni obliki, še posebej, ko gre za občutljive dokumente oziroma priporočene pošiljke. Še več se papirna pošta uporablja v javnih ustanovah, na primer za pošiljanje pozivov, odločb in drugih uradnih dopisov ter za vročanje dokumentov v skladu z zakonom o upravnem postopku. Poleg tega se veliko dokumentov pošilja v dveh oblikah, elektronsko in papirno, na primer pogodbe, še posebej, ko gre za dokumente, ki zahtevajo lastnoročen podpis.

V številnih podjetjih prevladuje mnenje, da se vsakodnevne papirne pošte ne da v celoti odpraviti. Problem so predvsem zasebni prejemniki, tako podjetja kot fizične osebe, ki nočejo ali ne morejo prejemati elektronskih dokumentov.

»Podjetja in tudi organizacije v javnem sektorju še vedno porabijo precej človeških virov, prostora, opreme in drobnega inventarja za delo s papirno pošto, za njeno upravljanje in shranjevanje. Pri izhodni pošti pa nastajajo še dodatni neposredni stroški, povezani s tiskanjem, pripravo in pošiljanjem pošte,« poudarja Simon Golob, poslovni svetovalec za digitalizacijo papirne pošte v podjetju Posita.

Kako se najbolj preprosto rešiti papirne pošte?

Čeprav se opustitev papirne pošte komu še zdi nerealna, je dejansko možna že v nekaj dneh. Pravzaprav si lahko organizacija prej kot v enem delovnem tednu uredi, da vso svojo pošto, ali pa vsaj poslovno korespondenco, začne prejemati v elektronski obliki. V Sloveniji takšno storitev izvaja podjetje Posita, ki je del skupine Pošte Slovenije. V tem primeru zaposleni iz Posite prevzamejo papirno pošto že v poštnem logističnem centru, jo digitalizirajo in optično prepoznajo ter odložijo na spletni portal ali prek aplikacijskih vmesnikov posredujejo neposredno v izbrano poslovno aplikacijo naročnika. Papirne originale dostavijo naročniku enkrat na mesec oziroma po dogovoru.

Na drugi strani, pri izhodni pošti, pa storitev deluje v obratni smeri. Naročniki svoje dokumente dnevno do določene ure odlagajo na ustrezno spletno mesto, kjer jih informacijske rešitve podjetja EPPS, ki je tudi del skupine Pošte Slovenije, prevzamejo, natisnejo, kuvertirajo, frankirajo in transportirajo v poštni logistični center za dostavo naslednji delovni dan. Tudi ta storitev se lahko začne uporabljati tako rekoč v nekaj delovnih dnevih. Mesečno v EPPS na primer natisnejo in odpošljejo že več kot 10 milijonov papirnih pošiljk.

Kot je poudaril Golob, pride v srednjih in večjih podjetjih v poštev avtomatizacija procesov, ki je ob ustreznem povezovanju na primer dokumentnega sistema za vhodno in izhodno pošto ali drugih poslovnih programov z zunanjimi storitvami digitalizacije papirne pošte možna tako na strani prejema kot tudi pošiljanja.

Kam s papirnimi originali?

Ker je Positina storitev certificirana po ZVDAGA, velja, da je digitaliziran dokument enak originalu. To pomeni, da lahko organizacija naroči uničenje originalov že Positi. »Če želi organizacija uničiti papirni original, je smiselno, da si zagotovi dolgoročno varno hrambo digitalnih kopij. Smiselno je, da uporabi certificirane storitve, zato da v primeru kakršnihkoli poznejših sodnih ali uradnih postopkov ne bi imeli težav z dokazovanjem veljavnosti digitaliziranih dokumentov,« je še povedal Golob.

Uporaba certificirane varne hrambe je smiselna tudi pri izhodnih dokumentih, saj ima tako organizacija vedno zagotovilo, da je njen izhodni digitalni dokument enak prejemnikovemu papirnemu dokumentu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Kako certificirati informacijsko varnost in zakaj je to pomembno
IKT
IKTJakob Žorž Kako certificirati informacijsko varnost in zakaj je to pomembno

Slovenskim podjetjem je na voljo širok nabor certifikatov varnostnih standardov ISO, s katerimi potrdijo svoje zaveze varnemu in skladnemu digitalnemu poslovanju

FINANCE
IKT
(Intervju) Kako se ujemajo digitalizacija, urejeni poslovni procesi in poslovna odličnost
IKT
IKTVlado Kadunec (Intervju) Kako se ujemajo digitalizacija, urejeni poslovni procesi in poslovna odličnost

O tem smo se pogovarjali z Urošem Gunčarjem, direktorjem podjetja Nets, ki se ukvarja z IT-podporo poslovnim procesom

FINANCE
Transport in logistika
Kako je novi prvi človek Pošte izpolnil pogoje za polni mandat
Transport in logistika
Transport in logistikaPetra Sovdat Kako je novi prvi človek Pošte izpolnil pogoje za polni mandat 13

Kako je Tomaž Kokot v tri četrt leta pridobil reference za vodenje velikega sistema

FINANCE
IKT
Bi skupaj z mano trenirala kibernetsko varnost?
OGLAS
IKT
IKTFinance PR Bi skupaj z mano trenirala kibernetsko varnost? (OGLAS)

Proti tehnikam socialnega inženiringa se lahko borite le na en način – z izobraževanjem in usposabljanjem zaposlenih.

FINANCE
Subvencije
To so subvencije, na katere se imate še čas pripraviti
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin To so subvencije, na katere se imate še čas pripraviti

Naredili smo pregled priložnosti, ki bodo predvidoma na voljo tudi še v 2022

FINANCE
Subvencije
TOP razpisi tega tedna: gospodarsko, kmetijsko, infrastrukturno ministrstvo, podjetniški sklad, ljubljanska mestna občina
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin TOP razpisi tega tedna: gospodarsko, kmetijsko, infrastrukturno ministrstvo, podjetniški sklad, ljubljanska mestna občina

Objavljamo izbor aktualnih razpisov za subvencije in druge oblike spodbud

FINANCE
IKT
Kako oceniti, kako dobra je naša kibernetska varnost
IKT
IKTEsad Jakupović Kako oceniti, kako dobra je naša kibernetska varnost

Številna podjetja, ki drugim organizacijam pomagajo pri uvajanju in vzdrževanju varnostnih rešitev, ponujajo tudi storitev ocenjevanja oziroma merjenja delovanja sistemov kibernetske varnosti. Pojasnjujemo, zakaj je takšno ocenjevanje pomembno.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B