Testi

Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 75 – Nazaj k osnovam

Poraba 4,9 l/100km Največja hitrost 164 km/h Cena 11.920 eur
Plusi
  • velikost prtljažnega prostora
  • cena
  • robustnost
Minusi
  • odsotnost osnovnih podatkov (zunanja temperatura, poraba)

Ne vem, kako je z vami, sama sem prav vesela, da so se pojavile na trgu avtomobilov mini revolucije, kot je na primer novodobna Dacia. Ustvarjajo alternativne možnosti pri nakupu, odpirajo nova vprašanja, razkrivajo mite in, kot se mi je zgodilo v primeru preizkušenega Logana MCV, ponovno obujajo že skoraj pozabljene nauke, ki so mi jih vcepljali v šoli vožnje.


Malce zmede

Čeprav so sicer pri znamki Dacia običajno izrazito jasni v svoji komunikaciji, saj so precej na udaru in pod drobnogledom konkurenci naklonjenih posameznikov, so pri imenu tokrat nekoliko “zmrznili” in karavanskemu Sanderu ohranili ime Logan MCV. Seveda ne brez razloga, svoje največje prodajne uspehe znamka žanje na vzhodnoevropskih trgih, kjer ima ime Logan MCV prepoznavnost, ki bi jo bilo škoda zabrisati. Sandero ali Logan, pravzaprav ni pomembno, važno je, da se niso zmotili v osnovi in model po nesreči repozicionirali v kakšen drug cenovni razred.

Ne zaradi zmede ali nezbranosti ampak povsem nalašč pa so Logana MCV opremili s številko prevelikim zadkom, saj s svojo prostornino prtljažnika med 573 in 1.518 litri sega razred višje. Prtljažno dno ob preklopu naslona zadnjih sedežev sicer ni popolnoma ravno, a je v avtomobilu kljub temu moč voziti do 2,7 metra dolge predmete.

Vklop pozornosti

Tisti, ki spremljate naše teste, ste že navajeni predvsem Petrovega godrnjanja zaradi (pre)obilice elektronskih pripomočkov, ki so tako moderni v sodobnih avtomobilih. Podobno nekatere znamke in pristojne institucije že izvajajo raziskave, kako ob znatni količini dostopnih in prikazanih podatkov na velikih in bleščečih zaslonih ohraniti pozornost voznika tam, kjer je najbolj potrebna: na cesti.

V tokratnem testu Logana MCV z opremo Ambiance za ta vprašanja ne bo nobene potrebe. In če je kdo na tem mestu zavihal nos, naj povem, da se je moj preizkus romunskega trpežneža po začetni skepsi končal z novo/staro izkušnjo, da je voznik in ne avto še vedno tisti, ki največ prinese v enačbo vožnje. Če nič drugega, dobro voljo in mirne živce, da mu ni treba odplačevati kredita za avto, ki si ga s svojo plačo težko privošči.

Ročno

Ne vse, a veliko mehanizmov v Loganu MCV z opremo Ambiance je še vedno ročnih. V notranjosti se boste znašli v družbi že skoraj izumrlih ročic za odpiranje zadnjih stranskih stekel in vzvodov za nameščanje stranskih ogledal. Slednja rešitev se mi ne zdi dramatična, kadar avto uporablja eden voznik ali vozniki približno enake rasti, nekoliko pa se zaplete pri vsakodnevnem nameščanju ogledal zaradi menjave voznikov. Seveda se lahko, podobno kot pol Slovenije, vozite z nenameščenimi ali celo preklopljenimi stranskimi ogledali, vas bo pa to, če že ne med vožnjo, nekoliko motilo pri manevriranju precej velikega zadka avtomobila v mirujočem prometu. Seveda tudi za ta primer obstaja rešitev v obliki zadnjih parkirnih tipal.

Po drugi strani me ročni pomik zadnjih stekel niti najmanj ne moti, saj ni bistvenega pomena za udobje potnikov na zadnjih sedežih, ki tako ali tako ne počnejo nič izrazito pomembnega, da si po potrebi ne bi mogli spustiti stekel. Če vas skrbi za dobrobit malih potnikov pa razmišljam v smeri, da sicer za manjše otroke kot varovalo tako ali tako uporabljamo zaklep električnega pomika, ki se mu tukaj elegantno izognemo, malo starejši otroci pa z vrtenjem ročice ne bodo imeli prav nobenih težav.

Celo odsotnost ročice za nameščanje višine volanskega obroča me na srečo ni motila, ker sem srednje rasti, lahko pa bi se zapletlo pri voznikih izvenstandardnih dimenzij, ki bodo v tem primeru morali poseči po opremi višjega razreda Laureate. Enako velja za višinsko nastavitev varnostnega pasu.

Ni bleščeče, a deluje

Oprema Abmiance v osnovi nima avtoradia, a je bilo testno vozilo opremljeno z osnovnim avdio sistemom s CD predvajalnikom, ki ima Bluetooth, USB in AUX povezljivost ter upravljanje na volanskem obroču. Zadeva na pogled sicer ni ravno izstopajoča, kot je na primer koncernski sistem MediaNav s svojim velikim zaslonom na dotik, ki bi v našem primeru stal 360 EUR več, a zato deluje brez težav. Sistem se je brez pomisleka povezal s pametnim telefonom in celo omogočil prenos avdio datotek na ozvočenje v potniškem prostoru.

Edino, kar sem res pogrešala, je prikaz osnovnih potovalnih podatkov (o porabi) in zunanje temperature, ki sta na voljo le pri opremi Laureate in ju ni mogoče naročiti za doplačilo. Zato pa je imelo vozilo dodano opcijo tempomata in omejevalnika hitrosti.

Racionalna izbira

V deželi, kjer nas obdajata blišč in beda, smo tudi na trgu avtomobilov priča popolnim nasprotjem. Na trgu novih vozil je moč najti vse: od nizkocenovnih avtomobilov z zgolj osnovno opremo do luksuznih prestižnežev, za katere bi čovek mislil, da v teh časih ne bodo našli kupca – pa ga. Med kupci z bolj plitvim žepom se jih najde veliko, ki raje odštejejo enako vsoto denarja za bolje opremljeno renomirano znamko avtomobila z višjim (morda celo vprašljivim) številom prevoženih kolimetrov, kot da bi se naokrog vozili z novo romunsko Dacio s tremi leti garancije, ki jih je za 210 EUR mogoče podaljšati na pet let jamstva.

Za vse, ki so kljub vsemu raje v novem avtomobilu in zraven potrebujejo res veliko prtljažnega prostora, pa je Logan MCV povsem smiselna izbira. Po želji, z ali brez električnih in elektronskih pomagal.

Več na uradni strani.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Najbolje prodajan motor skupine Renault 1.5 dCi velja za zanesljivo izbiro, v Loganu MCV pa nastopa v paru z nekoliko nenatančnim ročnim 5-stopenjskim menjalnikom.
    7
  • Notranjost
    Očiščena in na videz trpežna, brez posebnih olepšav. Dovolj prostorna v potniškem delu in izrazito radodarna v prtljažniku.
    8
  • Opremljenost
    Težko bi se sprijaznila samo s paketom Ambiance, s precejšnjim spiskom dodatne opreme (prednji meglenki, regulator in omejevalnik hitrosti, avdio sistem) pa je postal bolj prijazen. Kljub temu priporočam izbiro opreme Laureate, ki ni skoraj nič dražja od omenjene kombinacije ter vsebuje že vse pogrešane opcije, ki jim po potrebi dodate tempomat za 155 EUR.
    6
  • Vozne lastnosti
    Vozi se kot karavan z velikim zadkom, kar je povsem sprejemljivo in pričakovano za njegove prave kupce.
    7
  • Gospodarnost
    Smiseln nakup za vse, ki ne želijo porabiti preveč niti za avto niti za gorivo.
    9
  • Zmogljivost
    Za avto z enim ali dvema potnikoma povsem dovolj, pri večji družini in polno naloženem prtljažniku, pa bo potovanje bolj zložno in morda celo bolj zabavno.
    7
  • Sklep
    Avto za vse, ki potrebujejo veliko prostora, trpežnost ter zagotovljeno jamstvo za čim manj denarja. Ostalim pa priporočam vsaj občasno uporabo za obujanje lekcij iz avtošole in preusmerjanje pozornosti z raznih zaslonov k dogajanju na cesti.
    7.3

Tehnični podatki vozila

cena testnega vozila (€) 11.920
dolžina × širina × višina (mm) 4.492 x 1.733 x 1.550
dovoljena masa vozila (kg) 1.670
emisija CO2 (g/km) 103
emisijski razred Euro 5
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 3 leta (100.000 km)/12 let/3 leta
gibna prostornina (cm3) 1.461
kompresija (1:) 15,5
masa praznega vozila (kg) 1.090
medosna razdalja (mm) 2.634
menjalnik/pogon 5-stopenjski ročni/spredaj
največja hitrost (km/h) 164
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 55 (75) pri 4.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 200 pri 1.750
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 10,68
osnovna cena vozila (€) 10.690
pnevmatike 185/ 65 R15
poraba goriva na testu (l/100 km) 4,9
poraba goriva po ECE (l/100 km) 3,9/3,7/4,4
pospešek 0-100 km/h (s) 14,8
prostornina posode za gorivo (l) 50
prostornina prtljažnika (l) 573-1.518
število valjev/ventilov 4/8
vrsta motorja turbodizelski
vrtina × gib (mm) 76,0 x 80,5
zavore spredaj/zadaj prisilno hlajene kolutne/bobni
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
BMW X5 xDrive 30d – Revolucija
Volvo V60 D4 Summum – Samozavest serijsko