Malce zmede
Čeprav so sicer pri znamki Dacia običajno izrazito jasni v svoji komunikaciji, saj so precej na udaru in pod drobnogledom konkurenci naklonjenih posameznikov, so pri imenu tokrat nekoliko “zmrznili” in karavanskemu Sanderu ohranili ime Logan MCV. Seveda ne brez razloga, svoje največje prodajne uspehe znamka žanje na vzhodnoevropskih trgih, kjer ima ime Logan MCV prepoznavnost, ki bi jo bilo škoda zabrisati. Sandero ali Logan, pravzaprav ni pomembno, važno je, da se niso zmotili v osnovi in model po nesreči repozicionirali v kakšen drug cenovni razred.
Ne zaradi zmede ali nezbranosti ampak povsem nalašč pa so Logana MCV opremili s številko prevelikim zadkom, saj s svojo prostornino prtljažnika med 573 in 1.518 litri sega razred višje. Prtljažno dno ob preklopu naslona zadnjih sedežev sicer ni popolnoma ravno, a je v avtomobilu kljub temu moč voziti do 2,7 metra dolge predmete.
Vklop pozornosti
Tisti, ki spremljate naše teste, ste že navajeni predvsem Petrovega godrnjanja zaradi (pre)obilice elektronskih pripomočkov, ki so tako moderni v sodobnih avtomobilih. Podobno nekatere znamke in pristojne institucije že izvajajo raziskave, kako ob znatni količini dostopnih in prikazanih podatkov na velikih in bleščečih zaslonih ohraniti pozornost voznika tam, kjer je najbolj potrebna: na cesti.
V tokratnem testu Logana MCV z opremo Ambiance za ta vprašanja ne bo nobene potrebe. In če je kdo na tem mestu zavihal nos, naj povem, da se je moj preizkus romunskega trpežneža po začetni skepsi končal z novo/staro izkušnjo, da je voznik in ne avto še vedno tisti, ki največ prinese v enačbo vožnje. Če nič drugega, dobro voljo in mirne živce, da mu ni treba odplačevati kredita za avto, ki si ga s svojo plačo težko privošči.
Ročno
Ne vse, a veliko mehanizmov v Loganu MCV z opremo Ambiance je še vedno ročnih. V notranjosti se boste znašli v družbi že skoraj izumrlih ročic za odpiranje zadnjih stranskih stekel in vzvodov za nameščanje stranskih ogledal. Slednja rešitev se mi ne zdi dramatična, kadar avto uporablja eden voznik ali vozniki približno enake rasti, nekoliko pa se zaplete pri vsakodnevnem nameščanju ogledal zaradi menjave voznikov. Seveda se lahko, podobno kot pol Slovenije, vozite z nenameščenimi ali celo preklopljenimi stranskimi ogledali, vas bo pa to, če že ne med vožnjo, nekoliko motilo pri manevriranju precej velikega zadka avtomobila v mirujočem prometu. Seveda tudi za ta primer obstaja rešitev v obliki zadnjih parkirnih tipal.
Po drugi strani me ročni pomik zadnjih stekel niti najmanj ne moti, saj ni bistvenega pomena za udobje potnikov na zadnjih sedežih, ki tako ali tako ne počnejo nič izrazito pomembnega, da si po potrebi ne bi mogli spustiti stekel. Če vas skrbi za dobrobit malih potnikov pa razmišljam v smeri, da sicer za manjše otroke kot varovalo tako ali tako uporabljamo zaklep električnega pomika, ki se mu tukaj elegantno izognemo, malo starejši otroci pa z vrtenjem ročice ne bodo imeli prav nobenih težav.
Celo odsotnost ročice za nameščanje višine volanskega obroča me na srečo ni motila, ker sem srednje rasti, lahko pa bi se zapletlo pri voznikih izvenstandardnih dimenzij, ki bodo v tem primeru morali poseči po opremi višjega razreda Laureate. Enako velja za višinsko nastavitev varnostnega pasu.
Ni bleščeče, a deluje
Oprema Abmiance v osnovi nima avtoradia, a je bilo testno vozilo opremljeno z osnovnim avdio sistemom s CD predvajalnikom, ki ima Bluetooth, USB in AUX povezljivost ter upravljanje na volanskem obroču. Zadeva na pogled sicer ni ravno izstopajoča, kot je na primer koncernski sistem MediaNav s svojim velikim zaslonom na dotik, ki bi v našem primeru stal 360 EUR več, a zato deluje brez težav. Sistem se je brez pomisleka povezal s pametnim telefonom in celo omogočil prenos avdio datotek na ozvočenje v potniškem prostoru.
Edino, kar sem res pogrešala, je prikaz osnovnih potovalnih podatkov (o porabi) in zunanje temperature, ki sta na voljo le pri opremi Laureate in ju ni mogoče naročiti za doplačilo. Zato pa je imelo vozilo dodano opcijo tempomata in omejevalnika hitrosti.
Racionalna izbira
V deželi, kjer nas obdajata blišč in beda, smo tudi na trgu avtomobilov priča popolnim nasprotjem. Na trgu novih vozil je moč najti vse: od nizkocenovnih avtomobilov z zgolj osnovno opremo do luksuznih prestižnežev, za katere bi čovek mislil, da v teh časih ne bodo našli kupca – pa ga. Med kupci z bolj plitvim žepom se jih najde veliko, ki raje odštejejo enako vsoto denarja za bolje opremljeno renomirano znamko avtomobila z višjim (morda celo vprašljivim) številom prevoženih kolimetrov, kot da bi se naokrog vozili z novo romunsko Dacio s tremi leti garancije, ki jih je za 210 EUR mogoče podaljšati na pet let jamstva.
Za vse, ki so kljub vsemu raje v novem avtomobilu in zraven potrebujejo res veliko prtljažnega prostora, pa je Logan MCV povsem smiselna izbira. Po želji, z ali brez električnih in elektronskih pomagal.
Več na uradni strani.
Besedilo in foto: Urška Radolović.
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen