(intervju) Za vse več ljudi je popoln spremljevalec hišni ljubljenček

Peter Weiler je direktor in soustanovitelj največje madžarske digitalne platforme za zmenke Dating Central Europe. Podjetje upravlja sedem glavnih ponudnikov storitev za zmenke na Madžarskem in dodatne nišne strani na Slovaškem, Češkem, v Romuniji in na Poljskem.
08.09.2021 10:00
Čas branja: 4 min

Z Weilerjem, ki ima 4. oktobra letos zmenek s Slovensko marketinško konferenco, smo se pogovarjali o tem, kako je koronakriza spremenila industrijo spletnih zmenkov, zakaj razvijati z lokalnimi programerji in ne z mednarodno ekipo na stotine ali na tisoče programerjev, pa tudi o grozljivi spremembi vizije popolnega spremljevalca.

Je v teh časih »cepljen/a« najbolj »vroča« podrobnost, ki jo lahko nekdo doda svoji predstavitvi na spletni platformi za zmenke?

Menimo, da je cepljenost informacija, ki vpliva na to, kako se ljudje srečujejo. Značko »Cepljen/a sem« smo uvedli na začetku leta 2021. Osebnim profilom jo je mogoče dodati prostovoljno. Kot lahko vidimo na družbenih medijih, je cepljenje močna točka ločevanja, tema pogovora. Od uporabnikov smo prejemali razgreta e-sporočila, a smo značko obdržali in jo bomo obdržali, vse dokler obstaja grožnja pandemije COVID-19.

Kako je pandemija vplivala na industrijo spletnih zmenkov, kakšno je bilo zadnje leto in pol? Po številnih poročilih je šlo za močno obdobje, v katerem so spletni zmenki presegli svoje osnovno »poslanstvo« ...

Leto 2020 je bilo navkljub pandemiji za nas rekordno. Po prvem obdobju zaprtja poleti 2020 so si ljudje oddahnili, znova so se počutili svobodne in naše platforme so bile dobro obiskane. A to svobodo je razblinila jesen in udarila je splošna apatija. Letošnje leto je precej zahtevnejše, rast naših prihodkov je počasnejša. Splošno razpoloženje ljudi je zmedeno in precej mračno. Zmenki bi lahko pomenili izhod iz tega, in ko se stvari umirijo, upamo, da bomo lahko izžarevali splošno pozitivnost.

Kako je pandemija še vpliva na Dating Central Europe? Katere nove elemente ste vključili med pandemijo in so naleteli na dober odziv?

Eksperimentirali smo z videozmenki, a to je bilo za našo javnost nenaravno. Ljudje so precej bolj sramežljivi, kot si mislimo, neznanci ne želijo sodelovati v videoklicih. Bolj kot same funkcionalnosti se je spremenil naš slog tržnega komuniciranja in morali smo posvojiti nov jezik, da smo se prilagodili občutjem javnosti, na katero je vplivala pandemija. Hišni ljubljenčki so zelo pomembni, vedno so bili pomembni za samske ljudi, zdaj pa vidimo, da so postali še tesnejši spremljevalci. Po COVID-19 je grozljiva psihološka sprememba, da je za nekatere – in za vse več – popoln spremljevalec hišni ljubljenček. Pričakovanja, kaj naj pomeni romantičen partner, so se v zadnjem letu spremenila. Mislim, da še vedno ne vemo, kako vse so se življenja vseh nas spremenila.

Za katerega od teh novih elementov pa vendarle pričakujete, da bo ostal relevanten tudi po obdobju novega koronavirusa? Se bodo videozmenki obdržali ali pa že preveč trpimo in smo utrujeni od videokonferenc (ang. Zoom fatigue)?

Mislim, da je potreba po fizičnem srečevanju zelo pomembna za vse naše uporabnike, ki pa so se kar malce preveč navadili na spletno komuniciranje. COVID je bil popoln izgovor za številne ljudi, da niso hodili ven in se izpostavljali tveganju srečevanja iz oči v oči. Mislim, da bo ta miselnost izginila, a trenutno smo še v obdobju tranzicije. Naj se bojim četrtega vala in ostanem doma na varnem? Smemo poljubljati tujce? Ali cepiva pomagajo proti različici delta?

Obdobje pandemije pa je za vas pomenilo tudi prihod novega, močnega tekmeca. Kako je to vplivalo na vašo »pandemično strategijo«?

Verjetno imate v mislih Facebook Dating. Skrbno spremljamo trg, a doslej še nismo zaznali nobenih tektonskih sprememb. Ljudje, ki se pridružijo platformi za zmenke, navadno iščejo resnejši način srečanja kot prek aplikacije. Spletni zmenki na platformah, kot je Randivonal, so bolj vrhunska izkušnja za ljudi, ki so že dali skozi poteg levo in desno (če vam oseba ni oziroma je všeč, op. ur).

Kako pomembna sta pri vaši storitvi zaupanje in tradicija? Sta enako pomembna za vse starostne skupine?

Spletni zmenki so storitev za ljudi, ki so ranljivi in iščejo ljubezen med ljudmi, ki jih ne poznajo. Imajo različne komunikacijske veščine, nekateri so introvertirani, drugi ekstrovertirani. Naloga nas kot platforme je varovati in tudi izobraževati te ljudi. Zaslužijo si najboljšo skrb in storitev. Želijo si spremeniti življenje – in to je velik izziv. Zaupanja vredna znamka in ugledna storitev, to je odločilnega pomena za konkurenčnost. Zadnjih 31 let smo gradili to zaupanje, vemo pa, kako hitro ga je mogoče izgubiti.

Katera pa je vaša največja prednost v primerjavi s tekmeci, ki vstopajo na vaše področje?

Odraščali smo ob razvoju naših znamk na Madžarskem. Starali in dozorevali smo z uporabniki. Po eni strani je prednost, da smo tu že 21 let, obenem pa je težko poiskati pomladitev, ki ne bo odtujila glavnih uporabnikov, ki so starejši od 30 let. Misliti moramo na prihodnost, ko sedanji 20-letni uporabniki še vedno uporabljajo Tinder, vendar upamo, da bodo prišli na našo platformo, ko bo čas, da spoznajo ljubezen svojega življenja. Soočamo se z istimi izzivi kot vsak drugi lokalni igralec, ki (se) še razvija z lokalnimi programerji in ne z mednarodno ekipo na stotine ali na tisoče programerjev. Da smo lokalni, se mi zdi izjemno dragoceno. Smo Madžari, ki ustvarjajo storitev za Madžare. Svoje uporabnike razumemo bolje.

Kako si predstavljate prihodnost spletnih zmenkov?

Najboljša storitev zmenkov je tista, kjer se registriraš in ti ponudi le enega popolnega kandidata, ki bo tvoj življenjski partner. To je utopija, a vsaka spodobna storitev bi morala zasledovati ta cilj. Morali bi skrajšati čas, porabljen za iskanje ljubezni, in narediti izkušnjo zmenka bolj prijetno. Velike besede, a samo vedeti, kaj pomenijo, zahteva raziskave in rudarjenje podatkov na nenehno spreminjajočem se trgu. Najpomembneje je razumeti ljudi in pozabiti, da je vmesnik med nami stroj. Mi ne gradimo programske opreme, ampak rešitev za iskanje ljubezni. In to dvoje nikoli ni isto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
S SMK: Kako lokalno tekmovati z globalnimi tekmeci
Finance
Špela Mikuš S SMK: Kako lokalno tekmovati z globalnimi tekmeci

Lekcije Donata pri premiumizaciji

Mnenja
Za celjenje Slovenije potrebujemo ob digitalni še analogno preobrazbo (Dan Podjed - komentar)
MnenjaDan Podjed* Za celjenje Slovenije potrebujemo ob digitalni še analogno preobrazbo (Dan Podjed - komentar)

Če primerjamo Slovenijo lani in letos, se zdi, kot da gledamo dve različni državi, ki se soočata z enakim problemom, namreč s pandemijo COVID-19. Lanska Slovenija je bila, če spregledamo politična trenja, povezana in odločena, da bo premagala virus. In danes? Videti je, kot da je država razpadla. Ljudje so med sabo sprti, različne skupine državljanov ne morejo vzpostaviti soglasja ne na področju politike in ne v zvezi z ukrepi za zajezitev širjenja virusa – vključno seveda s cepljenjem.

FINANCE
Težave – večje od korone
Finance
Simona Toplak Težave – večje od korone 31

Epidemije se nehajo, ko pride nekaj hujšega. Tu smo. Cepite se. Najboljše, kar lahko vsak posameznik naredi v zdravstveni in ekonomski krizi. Splačalo se vam bo.

FINANCE
Manager
Do top izobrazbe na svetu kar po spletu
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik Do top izobrazbe na svetu kar po spletu 3

Spletni študij na priznani tuji univerzi praviloma znaša tretjino cene tradicionalnega fakultetnega, kljub nekaterim tehtnim pomislekom pa pridobiva tudi družbeno veljavo.

FINANCE
Zaznava nesvobode po koroni je največja v Nemčiji. Kaj to pomeni za EU in Slovenijo?
Finance
Simona Toplak Zaznava nesvobode po koroni je največja v Nemčiji. Kaj to pomeni za EU in Slovenijo? 9

Najmanj vladnim ukrepom in sistemu zaupajo tisti, ki jih je korona ekonomsko prizadela. In huje, bolj dolgoročno in bolj usodno: globel med "mladimi, ki bodo podedovali svet, in starejšimi, ki hodijo na volitve", je vse bolj grozeča.

FINANCE
Manager
Pet preizkušenj, pred katere nas postavlja digitalizacija
Manager
ManagerPrimož Zupan Pet preizkušenj, pred katere nas postavlja digitalizacija

Digitalizacija je v prvi vrsti namenjena skrajševanju časa in poenostavljanju našega življenja. Podjetja, ki so se znala temu prilagoditi, so lahko danes vodilna na trgu.