Živilci

Pivka – Delamaris: Pri razvoju novih izdelkov najbolj poslušajo uporabnika

Nova miselna naravnanost glede prehranjevanja poganja razvoj živilca, ki vse bolj povečuje delež izvoza
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

19.04.2023 13:22
Dopolnjeno: 20.04.2023 06:55
Čas branja: 7 min
Pivka – Delamaris: Pri razvoju novih izdelkov najbolj poslušajo uporabnika
»Imamo močno ekipo mladih ljudi, na kateri sloni naš prihodnji razvoj,« zadovoljno pripoveduje Janez Rebec, predsednik uprave skupine Pivka - Delamaris. Foto: Simon Avsec

»Naše piščančje meso je vzrejeno brez uporabe antibiotikov v vseh fazah vzreje. Tako delamo in živimo že več let,« pripoveduje Janez Rebec, predsednik uprave skupine Pivka – Delamaris, o pomembnih korakih, ki jih delajo prvi v Sloveniji.

»Šele, ko smo pri drugih proizvajalcih v tujini videli, da na to opozarjajo, smo se tudi sami odločili, da te prednosti predstavimo svojim kupcem. Prvi v Sloveniji smo za to prejeli certifikat. To je naša konkurenčna prednost, označevanje pa so kupci z odobravanjem sprejeli,« pravi sogovornik in prvi mož podjetja, ki se je odločilo za sodelovanje na letošnjem razpisu Najboljše živilsko podjetje 2023.

Delež ribjih izdelkov raste

Podjetje s sedežem v Pivki, ki je bilo ustanovljeno leta 1959, je v letu 2009 prevzelo podjetje Delamaris in tako portfelj izdelkov uspešno razširilo z ribjimi izdelki, po zaslugi katerih se širijo in krepijo tržni delež predvsem po zahodni Evropi.

Večino prihodkov podjetje ustvari s svežim in začinjenim piščančjim mesom, ki pomeni več kot polovico prihodkov, medtem ko z ribjimi konzervami znamke Delamaris, ki so jim letos dodali tudi ribje solate – za inovativnost jih je nagradil slovenski inštitut za nutricionistiko –, že ustvarijo skoraj četrtino prihodkov.

Odgovor na potrebe sodobnega kupca

»Razvili smo novo linijo vrhunskih ribjih solat, ki so polnovreden in priročen obrok. Edinstveni sta ribji solati losos vital in orada mediterana, s katerima Delamaris prvi na trgu predstavlja ribjo solato z lososom oziroma orado. Izberemo lahko tudi tuna, ulovljenega v ribolovnem območju trajnostnega ribolova, kar potrjuje certifikat MSC. Vse ribje solate znamke Delamaris so brez konzervansov in drugih aditivov,« opisuje Laura Sabljaković, vodja blagovne znamke Delamaris.

»Zavedamo se spremenjenih življenjskih navad. Ljudje so aktivni, pri pripravi hrane želijo prihraniti čas, kljub temu pa želijo jesti zdravo in okusno. Zato razvijamo prehranske izdelke, ki so zdravi, inovativni, vrhunske kakovosti in okusa. Osredotočeni smo na razvoj izdelkov z višjo dodano vrednostjo za kupca ter na zagotavljanje priročnosti in dovršenosti v izdelkih in spremljajočih storitvah,« pojasnjuje Špela Žitko, direktorica marketinga.

»Pri razvoju novih izdelkov najbolj poslušamo uporabnika. Mladi, na primer, so praktični in bolj ozaveščeni, kot smo bili mi. Berejo deklaracije in jim je pomembno, da hrana ustreza njihovim potrebam. Tega se zavedamo in se uspešno prilagajamo,« dopolni predsednik uprave skupine Pivka – Delamaris Janez Rebec.

Transparentnost deklaracij

Zimzeleni Delamarisov izdelek ribe z zelenjavo pripravljajo že več kot 140 let po nespremenjenem receptu. Letno v Pivki – Delamarisu izdelajo okoli 23 milijonov konzerv, proizvodnja pa od leta 2014 poteka v sodobnem obratu za predelavo rib.

Ribje solate so odgovor na potrebe sodobnega uporabnika in so v skladu s sodobnimi prehranskimi smernicami. Nastal je »glavni obrok«, pri katerem ni treba pojesti še rezine kruha. Za podjetje prinaša novo miselno naravnanost na že pripravljeno »glavno jed z boljšo prehransko vrednostjo celotnega obroka. V konzervi je več stročnic in žit, ki so bogat vir beljakovin.

»Veliko se ukvarjamo s tem, da so naše deklaracije čim bolj pregledne in da tako uporabniku olajšamo odločitev. Ves čas delamo tudi analize sestave hrane, imamo lasten kemijski in mikrobiološki laboratorij. Zdravstvene in prehranske trditve smo uporabljali že pred več kot 10 leti,« pravi Rebec.

Trg je oživel

»Minulo leto je bilo zelo zahtevno. Višji so stroški materiala, storitev in dela, vendar menimo, da smo se uspešno spopadli z vsemi izzivi in smo na koncu z rezultati lahko zadovoljni. Piščančje meso je dosegalo velike rasti predvsem kot postrežno meso, saj so se pojavljali tudi novi kupci, po koronskem času smo spet vstopili v restavracije. Ocenjujemo, da je program mesnih izdelkov v letu 2022 dosegel petodstotno rast prodaje. Pri konzervi smo zaznali rast predvsem na tujih trgih, in sicer za 11 odstotkov,« opisuje Rebec.

Tako je podjetje, ki zaposluje 535 ljudi, lani ustvarilo 71,5 milijona prihodkov, kar pomeni skoraj 22-odstotno rast prihodkov glede na leto 2021, za letos pa načrtujejo šestodstotno rast prihodkov in dodane vrednosti na zaposlenega, ki naj bi znašala dobrih 40 tisoč evrov.

Zaposlovanje in razvoj

Letos bodo pospešeno zaposlovali. Potem ko so do aprila v Pivki zaposlili skoraj 20 ljudi in nekaj v Delamarisu, jih bodo v Pivki do konca leta zaposlili še 30, v Delamarisu pa 15.

»Lani smo uvedli mentorstvo in njegove prednosti pri zadrževanju zaposlenih se že kažejo, zato ga bomo razvijali naprej. Talente prepoznavamo na fakultetah in jih čim prej vpnemo v delo pri nas. Imamo tehnologe, ki so od prvega dneva zaposleni pri nas in so pomembne del razvojne ekipe. Imamo močno ekipo mladih ljudi, na kateri sloni naš prihodnji razvoj,« zadovoljno pripoveduje Rebec.

»Zaposlujemo tudi mlade, ki niso študirali smeri, ki bi bile primerne za našo industrijo, recimo matematika in zgodovinarja, zaposlili bomo geografa. Pomembno namreč naj je, kaj je oseba že naredila in kaj zna ter s kakšno širino gleda na svet. Kombinacija ljudi iz naše živilske stroke in drugih strokovnjakov je odlična,« pravi sogovornik, ki poudari, da sodelavcem zagotavljajo tudi dodatna izobraževanja v tujini.

Krepitev izvoza

Pivka – Delamaris je prisotna na 28 trgih in največ prihodkov ustvari na sosedskih trgih, vse več pozornosti pa predvsem z ribjim programom namenja zahodnoevropskemu trgu, poudarja Rebec.

»Na nove trge vstopamo prek distributerjev z ožjo ponudbo – primarno s skušo z zelenjavo in fileti. Pozicioniramo se kot specialisti za skušo, dvigamo raven ponudbe tem segmentu, izobražujemo kupce o prednosti skuše in jim pokažemo, da v naših ribjih dobrotah dobijo izjemno okusno in zdravo malico za vsak primer čez dan. Naš cilji je, da (p)ostanemo prva izbira v segmentu skuš in prepoznani kot premium proizvajalec skuše v konzervi.«

Lani so uspešno stopili na trg Kanade in prek trgovske verige v Nemčijo in na Češko, distribucijo filetov skuše so vzpostavili tudi v Avstriji. Izvoz pomeni dobro četrtino prihodkov, delež pa želijo v prihodnje še povečati in tako zmanjšati odvisnost od domačega trga. Sicer pa želijo razvijati izdelke, ki so lahko označeni s prehranskimi in zdravstvenimi trditvami.

Trajnostno poslovanje

Pivka deluje v skladu z naravo – zavzemajo se za kratke dobavne poti, zagotavljanje sledljivosti od izvora surovine do krožnika. »Vlagamo v razvoj trajnostnih procesov. Izboljšujemo pogoje za dobičkonosnost, posebno pozornost namenjamo dvigu ekološke zavesti vseh deležnikov. Redno izvajamo mnenjske raziskave med kupci in prilagajamo ponudbo glede na njihove potrebe,« našteva Petra Skok v službi za odnose z javnostmi.

Na strehe obratov tako Pivke kot Delamarisa so namestili sončne celice, sistematično vgrajujejo toplotne črpalke za pripravo vroče sanitarne vode, ki izkorišča odpadno toploto. Namestili bodo varčno razsvetljavo, sprejeli so ukrepe za optimiziranje tehnoloških procesov za zmanjševanje porabe elektrike in vode.

V vse procese v podjetju širijo brezpapirno poslovanje. Krepijo digitalno komunikacijo s strankami za kar najmanj prevoženih kilometrov. S partnerji so del sistema vnovične uporabe vračljive transportne embalaže (kartoni, sodi, zaboji) za zelenjavo in meso. Uporabnike izobražujejo o prednostih embalaže iz aluminija, ki jo je možno reciklirati.

Brez antibiotikov kadarkoli v času reje

V nerazvitih državah primanjkuje zdravil in antibiotikov za bolezni, medtem pa v razvitem svetu in v državah v razvoju zaradi prevelike uporabe antibiotikov narašča protimikrobna odpornost. Entropija uporabe antibiotikov je visoka. Nepravilna in prekomerna uporaba antibiotikov še dodatno spodbuja močan razvoj odpornosti bakterij proti antibiotikom, kar je danes velika svetovna zdravstvena zagata.

Mikrobna odpornost ima negativen vpliv na živali v vodi in v zemlji, na živali, namenjene za prehrano, in ne nazadnje na človeka. Skrb, da antibiotiki ne bi delovali, ko jih bomo potrebovali, je velika. Moralno odgovornost do okolja in prihodnjih generacij imajo rejci, veterinarji, živilskopredelovalna podjetja, trgovci in kupci, ki lahko izbirajo in podpirajo rejo brez antibiotikov. Cilj vseh bi moralo biti preživetje, in ne rast kapitala.

Pivka je prva v Sloveniji presegla ozko antropocentrično gledanje na koristi izdelka, z lastnimi sredstvi ozaveščala javnost, okrepila preventivne ukrepe, povečala nadzor in označuje meso, ki je bilo rejeno popolnoma brez antibiotikov kadarkoli v času reje.

Na račun količin se odloča za kakovost. Pri tem lahko govorimo o etiki prihodnosti. Transparentno označevanje in dodaten nadzor dajejo jamstvo kakovosti. Vsak je tako lahko brez dvoma in ve, kaj izbere, poudarjajo v Pivka – Delamarisu.

Soustvarjalec politik

Podjetje je aktiven deležnik tudi na področju oblikovanja politik v Sloveniji. Njegovi predstavniki sodelujejo v komisiji za nacionalno promocijo mesa in mesnih izdelkov, sodelujejo tudi z GSZ na pogajanjih za panožno kolektivno pogodbo.

Direktorica kakovosti skupine, mag. Monika Marin, je predsednica v odboru Živilske zbornice Slovenije za varnost živil, predsednik uprave Janez Rebec pa predseduje upravnemu odboru Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, zastopa interese kmetijskih in živilskih podjetij ter spodbuja sodelovanje s člani in drugimi vladnimi in nevladnimi organizacijami.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Poglejte, kako nove tehnologije in digitalizacija znižujejo stroške in zmanjšujejo ogljični odtis kmetij

Zanimive projekte in zgodbe, ki to potrjujejo, boste spoznali v petek, 17. maja, na 5. svetovalnici za kmete na sedežu Kmetijsko-gozdarske...

partner projekta
AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Nasveti
»Mama mi je dejala, da sem malo nor«
Agrobiznis
INOVATIVEN MLADI KMET
NasvetiJana Petkovšek Štakul »Mama mi je dejala, da sem malo nor«

Tako pravi Toni Grobelnik, inovativni mladi kmet 2023, ki je na Svetovalnici za kmete spregovoril o preobrazbi kmetije v prirejo mesa, predelavo in neposredno prodajo.

AGROBIZ
Agro HI-tech
Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike

Razvijajo postopke recikliranja, biološko razgradljive materiale in trajnostne proizvodne tehnike, s katerimi zmanjšujemo onesnaževanje s plastiko

AGROBIZ
Agro HI-tech
Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji 1

Ta tehnologija, s katero hkrati gojimo ribe in zelenjavo, je primerna za urbana območja, ob ribogojnicah in kot zanimivost na turističnih kmetijah.

AGROBIZ
Agro HI-tech
Tako mladi kmet avtomatizira gojenje alge spiruline
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Tako mladi kmet avtomatizira gojenje alge spiruline 2

Janez Rakovec sam razvija žetvenik, da bo pri žetvi manj ročnega dela in ker takih naprav pri nas ne ponuja nihče.

AGROBIZ
Nasveti
Kako lahko kmetije optimizirajo davke
Agrobiznis
NasvetiPetra Šubic Kako lahko kmetije optimizirajo davke

Kmetijska dejavnost je lahko obdavčena na tri načine, najugodnejšo obdavčitev za vsako kmetijo pokaže posebno orodje, ki ga uporabljajo kmetijski svetovalci

AGROBIZ
Nasveti
Tako NLB financira zelene naložbe v kmetijstvu
Agrobiznis
NasvetiPetra Šubic Tako NLB financira zelene naložbe v kmetijstvu 1

Zelene so trajnostne naložbe, za katere banka ponuja ugodnejše zeleno posojilo, ki ima nižjo obrestno mero ali nižje stroške

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
Agrobiznis
TRAJNOST
Agro PodjetnikPetra Šubic Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave

Sadje in zelenjavo iz Prekmurja, ki se ne proda, predelajo in ponudijo kupcem, da pridejo na mizo, in ne med odpadke