GAC aion hyper SSR
Kitajski hiperšportnik, ki bo skakal v zelje Rimacu in Tesli
Kitajski električni hiperšportnik zmore kar 1.241 “konjev”, do stotice se izstreli v 1,9 sekunde, zanj pa je treba odšteti “le” 182 tisoč evrov.
Torek, 20. september 2022
Ponudba električnih hiperšportnikov se razmeroma hitro povečuje, mednje se bo zdaj uvrstil novi tudi model kitajskega proizvajalca GAC Aion. Podjetje, ustanovljeno leta 2017, je letos predstavilo električni SUV LX plus z več kot tisoč kilometri dosega, zdaj pa je na vrsti osupljivi hiperšportnik hyper SSR.
Kitajska električna zverina ima na papirju vse, kar potrebuje za boj s Teslo in Rimacem. Na voljo bo v izvedbah z enim ali dvema elektromotorjema, pri čemer slednja z oznako ultimate ponuja štirikolesni pogon.
Prva zmore 912 kilovatov (1.241 KM) moči. Za drugo Kitajci niso postregli uradnih podatkov o moči, a o njej vemo, da bo ponujala kar 12.000 Nm navora ter bo lahko pospešila od 0 do 100 kilometrov na uro v 1,9 sekunde. To pomeni, da se lahko glede pospeška primerja z Rimacovo nevero ter s teslo model S plaid, pri čemer bo težko dosegla neverino končno hitrost 412 kilometrov na uro.
Avtomobil z okvirjem monocoque iz ogljikovih vlaken se pohvali z gladkimi in ostrimi linijami ter premišljeno aerodinamiko. Vrata se odpirajo navzgor, notranjost pa spominja na vesoljsko ladjo. Minimalistično oblikovanje vključuje skoraj pravokoten volanski obroč, 22,4-centimetrski (8,8-palčni) zaslon pred voznikom in 37-centimetrski (14,6-palčni) osrednji zaslon na dotik za multimedijsko napravo.
Za zdaj kaže, da bo hyper SSR na prodaj le na Kitajskem, cene pa bo bodo, vsaj po merilih hiperšportnikov, ugodne. Za model s pogonom na zadnji kolesi bo treba namreč odšteti okoli 182 tisoč evrov, za model ultimate pa 240 tisočakov. To je skoraj desetkrat manj kot Rimac zahteva za nevero, pri čemer bo zanimivo videti, ali bo Kitajcem napovedane zmogljivosti dejansko uspelo doseči na stezi.