Dolenjsko-posavsko gospodarstvo prvak med regijami - pa mora prositi za vsak meter ceste!!

12.9.2020 | 14:45

Dolenjsko-posavsko gospodarstvo prvak med regijami - pa mora prositi za vsak meter ceste!!
Dolenjsko-posavsko gospodarstvo prvak med regijami - pa mora prositi za vsak meter ceste!!
Dolenjsko-posavsko gospodarstvo prvak med regijami - pa mora prositi za vsak meter ceste!!
Dolenjsko-posavsko gospodarstvo prvak med regijami - pa mora prositi za vsak meter ceste!!

Družba Dnevnik je pod okriljem dveh regionalnih gospodarskih zbornic, Dolenjske in Bele krajine ter Posavja, v Hotelu Šport Otočec ob 20. obletnici projekta Gazela pripravila dogodek Dolenjsko-posavska gazela 2020.

Regija z dodano vrednostjo regijskih finalistov za priznanje Gazela - preko 77.000 evrov na zaposlenega v letu 2018 - močno presega slovensko povprečje, ki znaša nekoliko pod 44.000 evrov na zaposlenega.

Po raziskavi Bisnode lahko regionalne gazele omenjene regije ob popolnem upadu prodaje preživijo kar 108 dni, sposobnost vlaganj in razvoja tudi v zahtevnejših gospodarskih okoliščinah pa so potrdili tudi direktorji šestih pomembnih regionalnih gospodarskih igralcev na okrogli mizi.

Tomaž Kordiš, direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele Krajine je poudaril, da je njihova regija že presegla nacionalni cilj 60.000 evrov bruto dodane vrednosti in 2.000 evrov bruto plače na zaposlenega, kar je največ v primerjavi z ostalimi regijami v Sloveniji. Darko Gorišek, direktor Posavske gospodarske zbornice, pa je izpostavil izjemno rast čistih prihodkov od prodaje v regiji. Ta je zadnje desetletje dvomestna, v povprečju pa več kot 14 odstotkov na leto. Izjemno je tudi število inovatorjev v posavski regiji: v desetih letih skoraj 300.

Ugotovitve najnovejše raziskave trajnostne uspešnosti gazel skozi 19 let, odkar v Sloveniji obstaja izbor Gazela, je na srečanju izstopajočih slovenskih podjetnikov predstavil Jože Novak iz družbe Bisnode. Na nacionalni ravni kar 80 od skupaj 90 podjetij, regijskih finalistov gazela, na dan 9. septembra 2020 nima niti enega negativnega poslovnega dogodka: ne stečaja, ne izbrisa, ne blokade računa. Uspešno torej danes posluje kar 89 % regijskih zmagovalnih gazel. Bonitetna odličnost podjetij, ki kaže njihovo poslovno kondicijo in kako dobro so pripravljeni na obdobje krize, med analiziranimi gazelami dolenjsko-posavske regije dosega oceno AAA in zavidljivih 99 točk. Analitiki družbe Bisnode so z novim napovedovalnim modelom izračunali, da število dni, ki jih ob popolnem upadu prodaje lahko preživijo zlate gazele, znaša 115 dni, za dolenjsko-posavske gazele pa 108 dni. To kaže na veliko stopnjo njihove stabilnosti, pravi Novak. Izjemnost dolenjsko-posavskega gospodarstva izkazuje tudi dodana vrednost iz leta 2018. Ta je pri finalistih dolenjsko-posavske regije znašala preko 77.000 evrov na zaposlenega in je močno presegla povprečje slovenskega gospodarstva, ki je bilo nekoliko pod 44.000 evrov na zaposlenega.

Gospodarsko najuspešnejša regija, ki mora prositi za vsak meter ceste

Da podjetja za rast potrebujejo infrastrukturo, se je strinjala šesterica sogovornikov na okrogli mizi. »Smo gospodarsko najuspešnejša regija, a moramo prositi za vsak meter ceste,« je na vprašanje o infrastrukturi odgovoril Radko Luzar, direktor šentjernejske gazele L-Tek. A ne gre le za ceste. Infrastruktura se nanaša tudi na električno omrežje, na institucije znanja, na pretok ljudi, so izpostavili. »Kombinacija kakovostnega znanja in dela prinaša odlične rezultate,« je poudaril Jože Colarič, predsednik uprave Krke. In dodal, da k inovativnosti najbolj pripomore konkurenca, ki jih sili v nenehno iskanje in razvoj drugačnih pristopov ter izdelkov, da se kljub velikosti kot gazele hitro prilagajajo razmeram na trgu.

Generalna direktorica Adria Mobil Sonja Gole je v pogovoru izpostavila čas epidemije. Takrat so prodajna mesta zaprli in tudi, ko niso mogli dobiti materiala za proizvodnjo, je to vseeno ni pretirano skrbelo. »Vsaka težava prinese tudi nekaj dobrega. Iz nje smo se nekaj novega naučili, bolj inovativno razmišljamo, iščemo nove rešitve. Dobili smo nov zagon in energijo za uspeh.« Robert Medle, direktor in lastnik Roletarstva Medle, pa je ponosno izpostavil inovacijo, s katero kljub ohladitvi trga uspešno osvajajo Evropo: »Če ljudje motivirani prihajajo na delo, potem z njimi pridejo tudi inovacije

Sredi sezone pobiranja jesenskih pridelkov pa Boštjan Kozole, direktor Evrosada iz Krškega, stavi na sončno, je izpostavil v pogovoru. V podjetju stremijo k povečevanju deleža domače samooskrbe s sadjem in zelenjavo ter na oskrbo slovenskih restavracij z domačimi pridelki. Njihova kritična infrastruktura je voda, zato ogromno vlagajo v sisteme oroševanja in namakanja za zaščito pridelkov. A še vedno je velik potencial v vrtinah in zajezitvah vode, a se prepogosto proces pridobivanja dovoljenj za namakanje odvija prepočasi. Posredno 'voda' zanima tudi Igorja Arha iz sevniške Metalike, ki stavi na nove 'ladje'. Sicer ne dobesedno, saj so se v pretekli polovici leta investicije v nove potniške ladje, kjer so oni naredili največ prometa, skoraj ustavile. »Vendar ne čakamo novega vetra. Investiramo v ljudi in iščemo nove segmente izven navtike. Sodelavcem je to dalo novo voljo in energijo za razvoj,« dodaja Arh.

O projektu gazela

Gazela je najstarejši, največji in v svojem jedru trajnostno zasnovan projekt promocije rasti. Takih je tudi 19 zlatih gazel – hitro rastočih podjetij, ki so brezčasni svetilniki optimizma. Letos Gazela obeležuje 20 let obstoja. Ambicija spodbujanja rasti za prihodnja desetletja zato ostaja, ne glede na številne spremembe, ki smo jim priča. Dolenjsko-posavska regija je v nacionalni izbor Gazela, izbor najboljših hitro rastočih podjetij, v dveh desetletjih prispevala dve zlati gazeli. To sta podjetje Keko Varicon, ki je zlata gazela postal leta 2004, ter KRKA, d. d., Novo mesto, ki je to prestižno priznanje prejela leta 2010. Med srebrnimi slovenskimi gazelami so bile iz dolenjsko-posavske regije kar štiri in prav toliko med bronastimi gazelami, pri čemer je podjetje REM osvojilo obe.

Projekt najboljših med najhitreje rastočimi in bonitetno odličnimi slovenskimi podjetji je letos pripravljen v obliki 6 regionalnih in 2 nacionalnih dogodkov kot priklon in poklon vsem podjetjem, ki so se v 20 letih uvrstila med trajnostno najhitrejše.

M. K.
Foto: Luka Cjuha, Dnevnik

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava