Slovenija

Bodo administratorji rešili težave z naročanjem?

Ljubljana, 15. 11. 2022 10.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Medtem ko se številni pacienti po Sloveniji pritožujejo, da ne morejo priklicati svojega zdravnika, v ambulantah pravijo, da zdravstveno osebje dela po svojih najboljših močeh. Da bi strokovne delavce razbremenili administracije, so ponekod že zaposlili administratorje, ki naj bi skrbeli tudi za naročanje pacientov. A dejstvo je, da je zdravnikov premalo, zato so ostali preobremenjeni in včasih tudi zato ostane kakšno sporočilo neprebrano in telefonski klic neodgovorjen, pravijo.

S 1. novembrom morajo izvajalci na primarni ravni zdravstvene dejavnosti zagotavljati telefonsko naročanje v okviru celotnega ordinacijskega časa ambulante, je ministrstvo za zdravje zapisalo v obvestilu o izvajanju 16. člena Zakona o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema. V ta namen je država zagotovila tudi sredstva za dodatne zaposlitve zdravstvenih administratorjev, ki so lahko pooblaščene osebe za čakalni seznam. 

In čeprav bi omenjeno navodilo zdravstveni domovi morali upoštevati že 15 dni, pa nas naši bralci opozarjajo, da temu ni tako. Največ težav imajo, seveda tudi zaradi pomanjkanja osebnih zdravnikov, prav pacienti v prestolnici. Še vedno namreč trdijo, da do svojega zdravnika, tudi če ga imajo, ne morejo priti. Telefoni zvonijo v prazno ali pa se že takoj oglasi glasovno sporočilo, elektronska sporočila ostajajo neodgovorjena, pravijo.

Država je namenila sredstva za zaposlitev 0,3 administratorja na ambulanto.
Država je namenila sredstva za zaposlitev 0,3 administratorja na ambulanto. FOTO: Shutterstock

A v ZD Ljubljana zatrjujejo, da delujejo v skladu z zakonodajo in pravilniki. "Tako smo tudi pri najnovejših spremembah takoj prilagodili procese dela v ambulantah na način čim boljše telefonske dosegljivosti," so sporočili in pojasnili, da so do 24. oktobra zaposlili 20 zdravstveno administrativnih delavcev, ena pa je bila v postopku zaposlitve. Kot sicer pravijo, je narava dela taka, da se zdravnik in medicinska sestra na telefonske klice pacientov ne moreta oglasiti, če sočasno izvajata diagnostiko, preveze ali posege. "Glede na to in nepredvidena nujna stanja se lahko zgodi, da se na telefonske klice v ambulantah ne uspejo oglasiti," odgovarjajo na trditve pacientov, da telefoni zvonijo v prazno.

Kot še pravijo, so se v zadnjih treh letih, tudi zaradi epidemije in vse večjega primanjkljaja zdravnikov specialistov družinske medicine, obremenitve ambulant izjemno povečale. Prav tako beležijo izjemen porast tako telefonskih klicev kot elektronskih sporočil. V številnih ambulantah se je dnevno število telefonskih klicev in e-sporočil namreč povečalo tudi za 100 odstotkov in več. Da bi razbremenili ambulante, so uvedli portal za elektronsko komunikacijo, s katerim zdravniki in medicinske sestre pridobijo več časa tudi za javljanje na telefonske klice. Portal za paciente omogoča tudi pregled nad izdanimi recepti in njihovo obnovljivost, nad izdanimi napotnicami in njihovo veljavnostjo, kar pomeni tudi manj nepotrebnih telefonskih klicev, s katerimi pacienti preverjajo ravno te podatke, so pojasnili v ZD Ljubljana.

Pacienti se še vedno pritožujejo, da ne morejo priklicati svojega zdravnika, v ZD pa pravijo, da so zdravniki preobremenjeni in se trudijo po najboljših močeh.
Pacienti se še vedno pritožujejo, da ne morejo priklicati svojega zdravnika, v ZD pa pravijo, da so zdravniki preobremenjeni in se trudijo po najboljših močeh. FOTO: Shutterstock

Tudi v ZD Nova Gorica so izkoristili sredstva države in zaposlili vse zdravstvene administratorje, do katerih so upravičeni. "Je pa to 0,3 administratorja na ambulanto," pravijo. Tudi v njihovem ZD v povprečju ambulante obravnavajo 50–70 ljudi na dan, in sicer v 6,5 ure ordinacijskega časa. "Vsi telefonski klici so še dodatek k temu," dodajajo in pojasnjujejo, da so vse ambulante telefonsko dosegljive ves ordinacijski čas, kar pa ne pomeni, da se uspejo tudi ves čas javljati na telefon. Če so v ambulanti zasedeni z opravili in posegi, ki jih je potrebno postoriti pri pacientu, ki je fizično prisoten v ambulanti, imajo le-ti absolutno prednost pred telefonom, poudarjajo.

ZD Velenje bo lahko s sredstvi države zaposlil šest zdravstvenih administratorjev, ki bodo sprejemali telefonske klice in klicateljem uredili želeno. Če bo telefonska linija prezasedena oz. se administrator ne bo mogel takoj javiti na klic, bo tega vrnil takoj, ko bo mogoče. So pa v ZD Velenje še pojasnili, da bodo najprej vzpostavili klicni center oz. ga prilagodili, pripravili prostore in usposobili administratorje, "kar računamo, da nam bo uspelo do konca letošnjega leta". 

Zdravstveno administrativne delavce, ki bodo razbremenili strokovno delo v ambulantah, zaposlujejo tudi v ZD Jesenice. "Obenem pospešujemo digitalizacijo, se pripravljamo na uvedbo elektronskih kartonov in razširjamo uporabo aplikacije doZdravnika, s katero imajo pacienti hiter dostop do naših storitev. Postavitev zdravstveno administrativnega centra bo predvidoma zaključena v naslednjih mesecih, nato bomo o prednostih prenove obvestili naše lokalne skupnosti," so sporočili. 

Nadzor nad kršitvami naročanja na zdravstveno storitev izvaja nosilec obveznega zdravstvenega zavarovanja, tj. ZZZS.

Medtem pa v ZD Kranj pojasnjujejo, da so njihove ambulante ustrezno dosegljive telefonsko in elektronsko, klice, na katere se niso uspeli oglasiti, pozneje vrnejo, komunicirajo pa tudi prek aplikacije Gospodar zdravja. 

V ZD Maribor so zaposlili 14 srednjih medicinskih sester in v ta namen ustanovili klicni center, kjer se lahko pacienti naročijo na pregled. Zdravniki so tako dostopni od ponedeljka do četrtka od 8. do 20. ure, ter v petek od 8. do 15. ure. Prvi so uvedli tudi aplikacijo Pri zdravniku, prek katere se lahko računalniško vešči direktno pri zdravniku naročijo na pregled, če pa kdo portala ne zna uporabljati, pa ga zaposleni v klicnem centru povežejo direktno z ambulanto, pojasnjujejo v ZD Maribor. 

Sicer pa podatki Ministrstva za javno upravo kažejo, da so zdravstveni domovi iz naslova administrativne razbremenitve do julija letos na novo zaposlili 49 zdravstveno administrativnih sodelavcev. Z Ministrstva za zdravje so še sporočili, "da so po nam dostopnih informacijah ambulante na primarni ravni vzpostavile telefonsko naročanje v okviru celotnega ordinacijskega časa skladno s spremembo pravilnika, zaenkrat pritožb s strani pacientov nismo prejeli. Pri tem dodajamo, da so se ZD-ji pri tem organizirali skladno s kadrovskimi zmožnostmi in v tem okviru tudi vračali morebitne nesprejete klice, pri čemer ambulante v tem času ne sprejemajo samo klicev iz naslova naročanja, temveč kličejo pacienti tudi iz drugih razlogov (vprašanja glede terapije, nasveti ipd.)".

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

boyman
29. 01. 2023 08.28
TrebA pritisnit na te primitivce. Pravilno.
Julijann
15. 11. 2022 15.00
+3
A res? Kaj pa narediti, ko ti glas ponavlja kdaj je čas za naročanje. Komu se lahko pritožiš in kaj boš sploh s tem dosegel?
Onxxx13
15. 11. 2022 13.37
-2
Brez veze če sta zdravnik in sestra preobremenjena pa res ne rabita še administratorja da jim v vrsto naroča še več pacientov. Z tem se pač ne da nadomestiti manjkajočega kadra svobodni pametnjakoviči.
JApajaDAja
15. 11. 2022 16.40
+2
v ambulante spadajo zdravnik (ca), sestra (tehnik) in administrato/ka-amen!
mat8
15. 11. 2022 13.20
+1
nemški sistem ne more biti prezahtevno
JApajaDAja
15. 11. 2022 16.40
"napako" ima, ker tam denar sledi pacienta!
User1832247
15. 11. 2022 12.36
+7
ali fajonka še vedno trdi da je do specialista 30 dni.sam sem na dan pri specialistu čakal celi dve leti!
Holy50
15. 11. 2022 11.54
+6
Prodajte zdravstvo Avstrijcem.
visoki
15. 11. 2022 12.14
+1
v avstriji gre za zdravstvo še enkrat denarja
JApajaDAja
15. 11. 2022 12.18
+4
tam in še bolj severno denar sledi pacientu in ne raznim "zemljaričem"!
Infiltrator
15. 11. 2022 11.47
+15
dejstvo je da lepo je biti zdrav v domovini ,kajti politika je zdravstvo cisto zavozila in doktorji so sam se za politike in elito ,navaden človek ze tezko pride do njih
mk-a
15. 11. 2022 11.43
+7
Administratorji nikakor ne bodo rešili težav. Zdravnikov je še vedno premalo. Povem iz prakse, več ljudi kot imam okoli sebe, sem jaz kot zdravnica še vedno samo 1, več kot je ljudi za pomoč okoli mene, več stvari mi bodo naložili (se vedno sem jaz tista, ki moram vso papirologijo urediti in noben drug!), posledično bodo ljudje še dlje čakali, da dobijo, kar želijo. Ob vseh nadomescanjih, ko prepogosto delam po več ambulant hkrati, je iluzija pričakovati, da bodo stvari rešene v hitrem času, ceprav pacienti imajo pravico. Nickolikorat pa se srecujem, da ponavadi (vedno eno in isti) nekateri ljudje po 3x dnevno ali več nam pišejo za isto (nenujno) stvar, misleč da se bo zadeva uredila v roku 1h, kar so v e-mailu poslali, to seveda moti sistem dela. Pa je moj odzivni cas hiter za trenutne razmere... Dejstvo je, da se sistem ruši, in da tudi pacienti ne bodo stvari rešili v hitrem času, žal... In ne samo da se sistem ruši v druzinski medicini, ampak tudi drugod (pediatrija na primarni ravni, ginekologija).
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.50
+4
vemo-zgodil se je razpad sistema, ki je nekoč funkcioniiral kot vzor zdravstva!
MiciMici22
15. 11. 2022 12.00
+4
Japaja... pa toliko imajo eni za povedat čezJugo... pa še kradlo se ni v takih enormnih količinah kot sedaj!. Javna naročila, zavarovalnice.. vse gre na škodo nas pacientov! V osnovi imamo edino zveličavno pravico, ki se glasi PLAČAJ dodatno in vse še poleg.. storitve pa??
JApajaDAja
15. 11. 2022 12.21
+2
yu je imela veliko pozitive (šolstvo, zdravstvo,samoprispevke za vse kar smo rabili........kradli so le tisti pri koritu,pa pisati se o tem ni smelo.......
User1832247
15. 11. 2022 12.40
prej so bile čakalnice vedno nabito polne iv veliko je bilo nenujnih primerov.sedaj ko se stvari ureje elektronsko je pa isto.eni stalno samo jamrajo oz.so namišleni bolniki!
JApajaDAja
15. 11. 2022 12.59
+2
"pacienti" so bili poleti-dopusti, žetev....jeseni-trgatev-martin....pozimi-koline novo leto.....:-)
JApajaDAja
15. 11. 2022 13.01
+2
m 6363636-----ni zdravnika, ki lahko /p/ ozdravi hipohondra-še psihiatri so dvignili roke!
akmt
15. 11. 2022 16.34
Dvomim, da ste zdravnica. Ker bi potem tocno vedela, zakaj administratorji. Vam jaz povem, administratorji so izkljucno za razbremenitev sester.Administrator bo delal obracune, sprejeme, odpuste... Pac, izkljucno administrativne zadeve.Tudi sama delam v spec. ambulanti. Imam popolnoma prevec izobrazbe za kliknit na par gumbov:sprejem, obracun, narocilo za naslednjic, zakljucek. In se sprinta list za naslednjic
Perovsky
15. 11. 2022 11.40
+4
Namesto v digitalizacijo in poenastavitev postopkov gremo v konkretno širjenje zaposlenih v javnem sektorju. A tako se rešuje predvolilna obljuba? Dragi moji v realnem sektorju.... Zaplešimo skupaj.
Binč
15. 11. 2022 11.37
+6
Fajonka in nova vlada so pred volitvami poudarjali,da bo to njihova prednost na naloga in do specialista v enem mesecu.Sedem mesecev kasneje vidimo da ne bo iz tega nič.Golobjak bo treba razpustit čim prej.
hanss
15. 11. 2022 11.39
+0
A ko je vladal jj si bil v enem mesecu navrsti.Ne bluzi.
JApajaDAja
15. 11. 2022 12.24
+6
levica...plače poslancev na minimalce, ukinit dopolnilno zavarovanje, dvoživke.....
Potouceni kramoh
15. 11. 2022 11.36
+11
To več ni javno zdravstvo, niti niso več institucije, ki naj bi skrbele za zdravje državljanov.Od vsega je v njih ostala le sprivatizirana korupcija in nezmožnost javne ustanove nuditi preventivo ali kurativo državljanom.Elite so izvzete.
2mt8
15. 11. 2022 11.32
+15
V 40. letih delovne dobe zmečeš za minimalno 240.000€ prispevkov za zdravstvo in ZPIZ. Do zdravnika ne moreš, penzija pa tako mizerna, da z njo ne preživiš. Kam gre denar??!
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.35
+1
ena "mala operacija,popolna narkoza, 3 dni hospitala.....račun cca 8500 €
hanss
15. 11. 2022 11.42
+3
Potreboval sem pregled urologa,da sem prišel na vrsto v doglednem času je treba v samoplačniško ordinacijo.Za dva preglde en enkrat MR 420 eu.
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.54
-2
v samoplačniško ne grem,pa četudi krepnem-za nalašč ne! raje delam ali naredim štalo v "javnem zavodu"!
crestor
15. 11. 2022 11.59
+0
crestor
15. 11. 2022 11.21
+7
Najbolj učinkovito bo očitno zadevo rešila ona gospa iz Srebrne niti, ki se tako goreče zavzema za evtanazijo in problemi bodo rešeni....
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.56
+7
tu jo pa podpiram,če ni pomoči,je samo trpljenje-rešite me muk na human način!če to velja za vsako mačko-naj še zame!
spoštovanje
15. 11. 2022 11.19
+15
leta lopovščine in korupcije v zdravstvu so naredila svoje
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.57
+2
proofreader
15. 11. 2022 11.15
+11
Neodgovorjene oziroma zasedene klice se preusmeri na ministrstvo. Problem bo hitro rešen.
JApajaDAja
15. 11. 2022 11.57
+0
92ddt 1
15. 11. 2022 11.02
+2
S 5.12 naj bi se način naročanja spremenil. Jaz bi rekel ,da še na slabše kot je bilo sedaj. Sicer si nisem vzel veliko časa, da bi sploh razumel kaj pripravljajo. Velja pa da tudi običajna komunikacija preko maila ne bo več mogoča. " da z dnem 05.12.2022 ukinjamo komunikacijo preko e-pošte. Komunikacija bo od tega dne dalje možna preko aplikacije PORTAL ZA PACIENTE. Na e-pošto ne bomo odgovarjali." Tukaj so potem nadaljna navodila: Za dostop do portala za paciente je potrebna REGISTRACIJA. Registracija na portal je možna na dva načina: 1. registracija z uporabo certifikatov SIGEN-CA in SIGOV-Ca ter s SI-PASS na portalu-portal.zd-lj.si/register ali 2. registracija z osebno identifikacijo v ambulanti - medicinsko osebje pacienta doda v sistem in pošlje dve kodi za registracijo (eno po e-pošti, drugo v sporočilu SMS); ki veljata 24 ur. Trenutno še ne razumem kaj dejansko pričakujejo. In kako bo postopek stekel, če slučajno nimaš osebnega zdravnika. Upam da steče brez problemov in zelo na hitro.
MiciMici22
15. 11. 2022 11.36
92ddt.. ti to resno? Pa kdo se bo šel tak postopek????????????????????????????????
92ddt 1
15. 11. 2022 12.03
+1
Jah tako so si zamislili. Kaj to v realnem času pomeni za nas paciente je potrebno še ugotoviti. Optimizacija sistema? Jaz bi rekel da ne... Prej to razumem kot oviro do dostopanja osebnemu zdravniku. Razbremenitev osebnih zdravnikov na račun zdravja pacientov. Že tako ne moreš do zdravnika in tudi ne moreš določiti svojega osebnega zdravnika, ker jih enostavno ni. V 4 letih sem zamenjal že tri zdravnike. In kot vem sem spet brez. Napotnica mi velja še nekaj časa. Recepti mi tudi še veljajo do julija 2023. Potem bomo pa videli kako.
number46
15. 11. 2022 10.48
+3
Res, lep dokaz, da ni samo v plačah problem.
depos
15. 11. 2022 10.42
+8
Na urgenci administratorke samo kri še ne jemljejo. Sester vse več, delajo pa vse manj saj se ogromno dela prevali na administracijo. Zdravniki pa specializanti, katerim administratorka spiše izvide..., ker sami še nimajo dosti znanja.
mackon08
15. 11. 2022 10.27
+4
Moj zdravnik ima to že kar nekaj časa. Če kličeš pa se nihče ne javi pokliče administratorka nazaj. Te vpraša, če se hočeš naročiti ali pa samo razgovor z zdravnikom, če hočeš razgovor te v toku dneva zdravnik pokliče. Stvar dela v nulo.
zibertmi
15. 11. 2022 10.16
+1
zd ljubljana obsega kar nekaj svojih enot.ena od teh je tudi železničarski zdravstveni dom.železnice so pa v večinski državni lastri pod nadzorom in vodenjem sds.naključje.verjetno ne