Slovenija

Med najboljšimi in najslabšimi letnimi pnevmatikami razlika 25 evrov

Ljubljana, 11. 03. 2023 08.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Letošnji test letnih pnevmatik je pokazal velike razlike, predvsem v kakovosti med cenejšimi in dražjimi pnevmatikami. Sedem pnevmatik se je na mokrem vozišču odrezalo celo tako slabo, da AMZS odsvetuje njihov nakup. Zaradi sto evrov za vse štiri pnevmatike se ne splača izzivati usode, poudarjajo.

Bliža se čas menjave pnevmatik, ko bomo zimske zamenjali z letnimi. Ob tem nam informacije o dobrih pnevmatikah še kako prav pridejo. Tudi letos je AMZS zato opravil test pnevmatik, tokrat kar 50, skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo pa je dobilo deset pnevmatik. Na AMZS poudarjajo, da si takšno oceno zaslužijo le pnevmatike z uravnoteženimi lastnostmi, ki nimajo večjih slabosti pri varnostnih merilih. 

Najboljšo skupno oceno na tokratnem testu je dobila Goodyearova pnevmatika efficient grip performance 2, drugouvrščena pa je pnevmatika continental premium contact 6. Zelo blizu prvima dvema je tretja pnevmatika michelin primacy 4+, na četrto mesto pa se je uvrstila Bridgestonova pnevmatika turanza T005. Enako skupno oceno imajo tudi pnevmatike Nokianova wetproof, Falknova ziex ZE310 ecorun in Continentalova ultracontact. Deseterico najboljših – vseh 10 ima skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo – zaokrožujejo tri pnevmatike korejskih znamk Kumho, Hankook in Nexen.  

Test pnevmatik
Test pnevmatik FOTO: AMZS

10 pnevmatik je pri glavnem merilu varnosti na cesti dobilo oceno dobro, devet od teh 10 pnevmatik je dobilo tudi skupno oceno dobro, deseta je najboljša med pnevmatikami z oceno zadovoljivo. 

Test na suhem vozišču

Na suhi cesti se je najbolje izkazala Falknova pnevmatika ziex ZE310 ecorun, medtem ko sta se na spodnji strani lestvice znašli pnevmatiki radar RPX 800 in premiorri solazo. Pnevmatike radar izdeluje singapursko podjetje Omnia, pnevmatike znamke premiorri pa izvirajo iz Ukrajine. Kot so pokazali testi, omenjeni pnevmatiki na suhi cesti ne ponujata dovolj odzivnosti in stabilnosti, pri ostrem izogibanju oviri pa sta testne voznike neprijetno presenetili z zdrsom, ki je vodil v prekrmarjenje. 

Premiorrijeva pnevmatika ima tudi najdaljšo zavorno razdaljo na suhi cesti: pri zaviranju s 100 km/h se je zaustavila po 42,9 metra, kar je kar sedem metrov dlje, kot je potrebovala najboljša pnevmatika pri zaviranju na suhem (continental premium contact 6 se je zaustavila po 35,9 metra). Razlika sedmih metrov na zavorni poti se na prvi pogled morda ne zdi velika, a pomeni, da se avto s premiorrinimi pnevmatikami na kolesih še vedno premika s hitrostjo 40 km/h, ko avto s Continentalovimi pnevmatikami že stoji na mestu, opozarjajo na AMZS.

Test na mokrem vozišču

Razlike med pnevmatikami so tudi na mokrem vozišču. Najbolje se je izkazala Continentalova pnevmatika premium contact 6, najslabše pa so se odrezale pnevmatike rotalla RH 01, berlin tires summer UHP 1 G2, lassa driveways, evergreen EH 226, riken road performance, doublecoin DS99 in že omenjena pnevmatika premiorri solazo. Rotalla je kitajska znamka pnevmatik, pnevmatike znamke Berlin Tires izvirajo iz Nemčije, Lassa so turške pnevmatike, Riken so japonske pnevmatike, DoubleCoin pa izvirajo iz Kitajske. Omenjene pnevmatike so se na mokri cesti odrezale tako slabo, da na AMZS odsvetujejo njihov nakup.

Test pnevmatik
Test pnevmatik FOTO: Shutterstock

DoubleCoinova pnevmatika se je pri zaviranju na mokrem asfaltu ob hitrosti 80 km/h zaustavila po 59,3 metra, kar je 24,9 metra dlje kot najboljša pnevmatika na testu continental premium contact 6. To pomeni, da se je avto z DoubleCoinovimi pnevmatikami še vedno premikal s hitrostjo 52 km/h, ko je avto s Continentalovimi pnevmatikami že stal na mestu. 

Kaj pa okoljevarstvene lastnosti?

Precejšne razlike med pnevmatikami so tudi pri okoljevarstvenih lastnostih. Pri teh so za uporabnike najpomembnejše pričakovana prevožena razdalja, obraba, masa oziroma teža pnevmatik in poraba goriva, pod drobnogled pa so vzeli tudi glasnost pnevmatik in njihov trajnostni vidik.

Na AMZS so pojasnili, da merilo okoljevarstvenih lastnosti postavlja Michelinova pnevmatika e.primacy: z 71.500 kilometri je prevozila najdaljšo razdaljo, s 34,8 mg/km/t ima najmanjšo obrabo gumenih delcev, z maso osem kilogramov pa spada med najlažje pnevmatike na tokratnem testu, kar vpliva tudi na majhno porabo goriva. Michelinova ekološka pnevmatika e-primacy je tudi najbolj trajnostna od vseh preskušenih pnevmatik. 

Na drugem koncu okoljskega spektra sta pnevmatiki zeetex ZT 1000 (indonezijskega porekla) in avon ZV7 (ki izvira iz Velike Britanije): z Zeetexovo pnevmatiko lahko prevozimo le 23.100 kilometrov, obraba gumenih delcev pa je pri Avonovi pnevmatiki s 126 mg/km/t največja med vsemi preskušenimi pnevmatikami – Avonova pnevmatika med uporabo v okolje odloži več kot štirikrat toliko odpadnih gumenih delcev kot Michelinova pnevmatika. 

Test pnevmatik
Test pnevmatik FOTO: AMZS

Precejšnje razlike pa so tudi pri teži pnevmatik: najlažji pnevmatiki – Firestonova pnevmatika roadhawk in Tomketova pnevmatike sport – tehtata 7,6 kilograma, Premiorrina pnevmatika solazo pa 9,9 kilograma. Razlika 2,3 kilograma pomeni, da štiri Premiorrine pnevmatike tehtajo toliko kot pet Firestonovih ali Tomketovih pnevmatik. Gre za precejšnjo razliko pri porabi materiala, teža pnevmatike pa vpliva tudi na učinkovitost – težja pnevmatika zahteva več energije za premikanje, to pa pomeni večjo porabo goriva.

Razlika med dobrimi in slabimi pnevmatikami zgolj 25 evrov

Na AMZS poudarjajo, da je tudi tokratni test opozoril, da pri pnevmatikah ni pametno varčevati in sklepati kompromisov zaradi cen. Kar nekaj izrazito nizkocenovnih pnevmatik neuveljavljenih in za marsikoga neznanih blagovnih znamk se je – z nekaj izjemami – praviloma odrezalo zelo slabo prav pri najpomembnejšem merilu varnosti na cesti. Razlike med pnevmatikami so sicer najbolj izrazite na mokri cesti, kjer so zabeležili tudi eno od največjih razlik v zavorni poti doslej – najslabša pnevmatika na testu se je pri zaviranju z 80 km/h zaustavila po skoraj 60 metrih, medtem ko najboljša pnevmatika na testu obstane po le 35 metrih. "Tako slaba pnevmatika na mokrem nima kaj iskati na kolesih naših avtomobilov. Morda je to le naključje, a najslabše uvrščena pnevmatika na našem testu je bila tudi najcenejša med 50 preskušenimi pnevmatikami. Zanjo (za pnevmatiko premiorri solazo) je treba v eni od slovenski spletnih prodajaln odšteti 62 evrov, medtem ko je treba za najboljšo pnevmatiko na testu (goodyear efficient grip performance 2) odšteti 86,6 evra," pojasnjujejo na AMZS in dodajajo, da verjetno ni treba posebej opozarjati, da se zaradi 25 evrov (oziroma 100 evrov za vse štiri pnevmatike) ne splača izzivati usode, mar ne?

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (169)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lombardo
03. 05. 2023 20.09
Tole vase testiranje je vredno en ...
VirusX
13. 03. 2023 13.18
-1
Se kdo zaveda kolikšna razlika bi bila v prihranku če bi J.J jev oče imel dobro gumo, takrat, ko Je janezka nardil. Govorimo v rangu Milijard.
mackon08
13. 03. 2023 12.04
Ja seveda kje so našli 25 Evrov, razlike med Kitajskimi najslabšimi pa najboljšimi je razlika več kot 50 Evrov.
VirusX
13. 03. 2023 11.51
+0
Če upoštevamo povprečen koeficient trenja na mokri cesti 0,4, in hitrost avtomobila 50km/h je zavorna pot 24m z dobrimi gumami, če pa upoštevamo teste in je najslabša za 140% slabša od najboljše je tvoja zavorna pot 57.6m. Se vam še kar zdi tako mala razlika?
mojcd
13. 03. 2023 13.17
+1
Teorije ne moreš tako uporabii....tudi tockovanje je neumbo min-max = 5,5 vs 1,9, to je v procentih 290%, v metrih na mokrem pa je bil rezultat 34,4m in 59,3m kar je 50%!!!!! Nerealno tockovanje
Mister iks
13. 03. 2023 11.35
+0
Jaz sem za vrhunsko znamko Tigar. Praktično neuničljive.
VirusX
13. 03. 2023 11.33
+2
Ja težko je tole o pnevmatikah nekaterm za dopovedati. Kupijo avto od 30 do 60 tisoč eurov, potem pa poceni gume gor, ker je težko dati 100-200 eurov več na komplet. Varnost ni pomembna.
Jun2
13. 03. 2023 09.41
+0
Saj je vsakemu jasno,da iz Kitajske ni nič dobro.Saj vidimo potek vojne Rusi na Kitajskih gumah potrebujejo poletje za premikanje.
NoFriendRequests
13. 03. 2023 08.25
-5
Katera rusofilna organizacija je delala te teste? Definitivno bi v vseh kategorijah z najvišjo možno oceno morala zmagati premiorri solazo
Vap0
13. 03. 2023 11.01
+0
Homo erektus
13. 03. 2023 08.14
+4
en pameten je enkrat rekel, da na gumah, šlornjih in vzmetnicah se ne špara in pomoje je imel kar prav
Dr.Rugelj
12. 03. 2023 21.54
+0
Najbolj vzdržljiva guma na svetu je bila TIGAR made by Yugoslavia !...zavorna pot pri 30 km/h pa ene 500 metrov,..LOL ...Za en povprečen avto in voznika , ki vozi po pameti ne rabiš neke PREMIUM gume - te so namenjene malo bolj močnim avtomobilom,...Sava in podobne so čisto spodobne gume,...Continental,Goodyear,Michelin,..so pa postale malo predrage za tisto kar nudijo v srednjem rangu avtomobilov !
VirusX
13. 03. 2023 11.36
+2
S slabimi gumami, ogrožate sebe in vse ostale okoli vas. Velikokrat je zelo pomembno če bo zavorna pot 5m ali 10m zlasti po mokrem so ogromne razlike. Lahko je to razlika med razbito ali ne razbito pločevino, lahko pa tudi razlika med življenjem in smrtjo.
mackon08
13. 03. 2023 12.03
+4
User587124
13. 03. 2023 13.56
+1
Problem je, da je v spodobni pnevmatiki 30L nafte oziroma se porabi toliko za njo in ce je guma pod 50€ ves po cem se peljes. Gume so poceni! Ne morjo ti zastonj nardit elasticno mehko gumo, ki se po moznost se ne obrabi v 10 letih. Ce ne cenite svojega zivljenja je vas problem. Na hrani pa na gumah se ne spara. Raje kaksno priznano znamko oblacil manj pa bo tudi kaksen tumor zelodca manj ter huda poskodba in invalidnost.
detect
12. 03. 2023 18.02
-2
za naše ceste je čisto vseeno kakšne gume imaš.
Nightrider
12. 03. 2023 18.00
-3
Jaz uporabljam nalite gume. Samo varnostno razdaljo je treba povecat :)
User587124
13. 03. 2023 13.58
+1
Raje naredi nekaj v zivljenju, da ti ne bo treba poceti samomorilskih stvari in nevarnih za vse ostale.
čevapgpt
12. 03. 2023 17.08
+12
kje je razlika samo 25€ po kosu? jaz jih ne najdem.
cecen
13. 03. 2023 11.41
Glej razliko med najdražjim ponudnikom poceni gum in najcenejšim ponudnikom dražjih (boljših) gum. Ni "mus", da je ponudnik isti.
_endrug
12. 03. 2023 16.32
-1
Firestonova ima zaradi manjše teže velik vpliv na radialni odmik od normativov in zato trese pri višjih hitrostih.
Tone 12345
12. 03. 2023 15.30
-13
Kaj ste smešni ljudje k nasedate tem bolanim reklamam da je mišelin kaj boljsi od save!pojdite in dajte zraven gumo od kormorana in goodyear pa jih potipajte po profilu in povejte v čem boste čutili razliko!popolnoma vse so enake in narejene iz istega materiala in profila!!!
_endrug
12. 03. 2023 16.34
+10
Sploh ne. Je pa Savina dovolj dobra za svojo ceno. Šem šel zadnjič na Fireston in drm razočaran. Grem nazaj na Savo.
N0EL
12. 03. 2023 16.34
+10
Če voziš samokolnico z 20km/h je vseeno kaj imaš gori, se strinjam. Tako da lepo po "pameti" dalje. 😏
ImamLastnoMnenje
12. 03. 2023 17.40
+0
Nimaš pojma o razvoju v industriji! Gumarski giganti namenjajo ogromne vsote denarja, da najdejo prave zmesi, tehnologije in profile, ki potem pnevmatikam dajo želena razmerja med lastnostmi na različnih cestah, obrabo in seveda ceno. Poleg svojih testnih poligonov seveda rezultate testirajo na dirkah. Zagotovo so zmesi materiala za pnevmatike različnih proizvajalcev različne, različne so tudi za različne blagovne znamke znotraj koncernov, kar je pogojeno s ceno posameznih znamk. Glavne znamke dobijo vedno najnovejše dosežke, ostale pa malo starejše!
cecen
13. 03. 2023 11.44
Razlika se opazi pri voznikih, ki na leto naredijo 20000 km in tistimi, ki naredijo npr. 100000km. Potem glej še kakovost ceste po katerih se vozijo in seveda dinamiko vožnje. Za povprečnega voznika definitivno ni bistvene razlike.
mackon08
13. 03. 2023 12.04
+0
zurc
12. 03. 2023 15.23
-11
samo parkrat kupil nove gume pa še tiste ,najcenejše kitajske ,nikoli imel težav ,če se voziš po občutku in omejitvah ni problemov.Nikoli ni kriva guma ali avto da te vrže z ceste ,vedno voznik
zurc
12. 03. 2023 15.26
-4
ko imaš v ovinku občutek da te sedež ali pas držita pomeni da si veliko prehitr,da si svojo usodo ali še od katerega drugega prepustil cesti, avtu ,gumam,zato pa pamet v glavo
mackon08
13. 03. 2023 12.06
+1
zurc ne filozofiraj o občutkih itd, se zgodi kaj nepredvidenega pa te dobra guma lahko reši, kar se v primeru slabe gume ne zgodi. Jaz na čevljih in gumah ne šparam.
nekaj brezveze
12. 03. 2023 14.40
+9
Sava intensa UHP 2- zelo solidna guma..Pustite vi kontrolirane teste pnevmatik..V Sloveniji imamo na 500m razdalje najmanj 4 vrste asfalta..
TEHNOVED
12. 03. 2023 17.31
+4
Googlebot
12. 03. 2023 14.14
-13
205 širina? Kaj to je za samokolnico ali za skiro? Kje so normalne dimenzija 235-245. To je danes minimum za letno pnevmatiko.
Ne boste verjeli
12. 03. 2023 19.38
+3
N0EL
11. 03. 2023 21.25
-30
Kaki testi pa so to za neka 16 colska jajca, kdo pa še vozi te dimenzije razen mamice na otroških vozičkih? Drugič dajte teste od performance gum, ki jih rabijo vsi novejši avti in to od 19 col dalje. Jaz na svojega niti ne spravim manj zaradi diskov. 😎
Delavec elektra maribor
12. 03. 2023 13.26
+33
Zakaj takim kot si ti ne prodajajo pameti zraven gum?
N0EL
12. 03. 2023 16.33
-20
@Delavec nisem ti jaz kriv, da voziš samokolnico. 🤣
User587124
12. 03. 2023 19.00
+9
Pusti ga, saj vidis, da je se otrok. Ko bos imel svoj performance avto, ce ti ga ni atek ze kupil bos vedel, da je vecja colaza se najslabsa stvar na avtu. Pametni se peljemo po gumi, ti se pa pelji po zelezu in naj ti se cela armatura trese. To je samo za dizajn vse ostalo poslabsa vse mozne zmogljovosti na avtu in imas sele takrat jajca, ker se res peljes kot po jajcih. Koncna hitrost, teza, udobje, hrup, poraba, nevarnost, da poci guma IN platisce, 4bar+, trda guma, drazja guma, drazje platisce, robniki itd itd itd... V filmih, igricah ter dirkalni stezi ja. Aja pa za slikat. Saj razumem, mlad si se. Bos scasoma razumel, ko se bo 3 razrede slabsi avto bolje peljal od tvojega samo zaradi tvojih 19 20 21 platisc. Bedarija na kubik.
ImamLastnoMnenje
12. 03. 2023 21.03
+2
Malo poznavanja fizike tudi nerazgledanim in neizobraženim ne bi škodilo: nižji presek gume pomeni manjše zvijanje gume in s tem natančnejši prenos ukazov z volana na cesto ter manjšo možnost neustrezne spremembe smeri (da gre avto manj v ovinek kot voznik želi). Večji premer in širina gume pa povečujeta naležno ploskev na cesto in ker ima guma posebno lastnost, da se koeficient trenja spreminja obratno sorazmerno z obremenitvijo na površino, večji premer in širša guma pomeni boljše držanje ceste v ovinkih in pri zaviranju. Vsi pa namreč le ne vozilo največ 80 km/uro in na mrtvo zaviramo pred ovinki....
User587124
13. 03. 2023 14.21
-1
Za zaviranje ni res. To je reklama za prodajo velikih platisc, ker bos zavijal bolje 1%, ce peljes kot Schumaher. Torej drzi v teoriji na dirkalni stezi. Jaz se nisem videl nikogar zavijat tako divje na cesti, da bi dejansko potreboval vso to sportno podvozje in nizkoprofilne gume prereza 20, da pride na cilj 0.4 sekunde prej. Danes se pretezno vozimo po avtocestah. Torej kaj je z nevarnostjo samomora zaradi predrte gume in/ali pocenega platisca na avtocesti pri visoki hitrosti z npr 22 col feltno zaradi luknje? 205/55/16 bo prezivela vse, ker mora biti luknja kot jama da se guma vdre do platisca. Ovinke se da odlicno polagat tudi s 60/55/50/45 prereza. Peljal sem se na svojem A8 z zimsko gumo 235/60/17 260km/h brez tezav. Izven dirkalne steze se na nasih cestah lahko samo ubijes s takimi gumami, ker ceste niso ravne ampak luknjaste in zvite od tovornih vozil, avtobusov in visokih temperatur. Sirsa je pa lahko seveda. Prerez je problem za vozno dinamiko. Poglej koliko znanih se je ubilo s sportnimi vozili zaradi pocene gume na visjih hitrostih. Ceste niso 100%. To je tezava.
ImamLastnoMnenje
11. 03. 2023 17.56
+9
Rezultati takšnih testov, če so neodvisni, so zelo koristni za nas potrošnike. Ne vem pa, zakaj vedno pisarite, da je to test AMZS, ker to ni res. AMZS takšnega testa pač ni sposoben izvesti iz mnogih razlogov. To je test ADAC-a, AMZS lahko te rezultate le kupi oz. mogoče sofinancira izvajanje testov.