Avtocestna policija je dokončno pokopana

“Sprejeta je bila odločitev, da se uprava in specializirane enote avtocestne policije ukinejo, delovna mesta in uslužbenci pa ustrezno premestijo, večinoma na postaje prometnih policij,” pojasnjujejo z generalne policijske uprave. Leto in pol po ustanovitvi uprave in vsega nekaj mesecev po ustanovitvi primorske enote je večina policistov že na svojih nekdanjih postajah.

Sredi letošnjega maja so takole svečano ustanovili primorsko 
enoto avtocestne policije, nekaj mesecev kasneje je ni več.  Foto: Danijel Cek
Sredi letošnjega maja so takole svečano ustanovili primorsko enoto avtocestne policije, nekaj mesecev kasneje je ni več.  Foto: Danijel Cek

LJUBLJANA > Obravnavali so nekaj nesreč, med njimi tudi eno s smrtnim izidom, niso še niti dobili vse potrebne opreme, pa so jih že ukinili. To so na lastni koži doživeli policisti 18. maja letos ustanovljene koprske enote avtocestne policije. Njihov načelnik Aleš Kordič, ki je zaradi nove enote zapustil vodilno mesto na koprski policijski postaji, in večina policistov so že (spet) na koprski prometni policiji.

Usoda nekaj mesecev stare primorske enote avtocestne policije potrjuje pojasnilo z generalne policijske uprave, da bodo ukinili tako upravo kot vse enote avtocestne policije, policisti pa se bodo vrnili v nekdanje enote, večinoma prometnih policij. Na generalni policijski upravi pojasnjujejo, da v tem trenutku delujeta le še uprava avtocestne policije in uslužbenci na oddelku za upravljanje z avtocestnimi radarji.

17

let smo čakali na avtocestno policijo, ki pa je živela le 18 mesecev

Odslej le skupine prometnih policistov

Maja Ciperle Adlešič z generalne policijske uprave nam je pojasnila, da je delovna skupina preverila razloge za ustanovitev avtocestne policije, vršilcu dolžnosti generalnega direktorja policije Boštjanu Lindavu pa v zaključnem poročilu predstavila svoje ugotovitve in predloge. Na podlagi tega poročila je vrh policije sprejel sklep, da ukinejo tako upravo kot tudi vse enote avtocestne policije. Da torej ukinejo celotno avtocestno policijo, uslužbence in policiste pa premestijo večinoma na postaje prometnih policij.

Na prometnih policijah bodo zdaj ustanovili posebne skupine za nadzor na avtocestah in hitrih cestah, na generalni policijski upravi pa naj bi ustanovili oddelek za avtoceste in hitre ceste. “Na ta način bodo postaje prometne policije sistemsko pokrivale avtoceste in hitre ceste. Postajam prometnih policij bo hkrati omogočen fleksibilnejši nadzor prometnih policistov na državnih in lokalnih cestah,” je pojasnila Ciperle Adlešič.

Eden v pokoj, dva na druga mesta

Na generalni policijski upravi zatrjujejo, da avtocestno policijo ukinjajo izključno zato, da bi lahko zagotavljali boljšo prometno varnost na celotnem cestnem omrežju. “Prenos pristojnosti bo omogočal jasno odgovornost, boljšo koordinacijo, načrtovanje in usmerjanje dela prometne policije na avtocestah in hitrih cestah ter ohranitev nadzora prometnih policistov tudi na državnih in lokalnih cestah, kjer se zgodi več kot 80 odstotkov vseh prometnih nesreč,” je dodala Ciperle Adlešič.

In kam odhajajo člani uprave avtocestne policije? Po naših neuradnih podatkih naj bi se direktor Andrej Jurič, ki je pred vodenjem avtocestne policije zasedal celo mesto generalnega direktorja policije, upokojil, njegov pomočnik za področje kriminala Dean Jurič naj bi odšel na nacionalni preiskovalni urad, pomočnik za promet Mitja Palčič, ki je bil pred tem uspešen komandir koprske prometne policije, pa naj bi zasedel mesto na generalni policijski upravi.

Od prve ideje pred 17 leti so avtocestno policijo ustanovili zadnjega dne marca 2021 in takrat v Postojni svečano odprli tudi prostore njene uprave. Tri mesece kasneje so ustanovili prvo enoto avtocestne policije v Ljubljani, marca letos je začela delovati mariborska enota, aprila celjska in sredi maja še primorska enota avtocestne policije. Dolenjska enota ni niti dočakala ustanovitve.

Politika pred stroko?

“Ljudje se zavedajo, da na avtocesti ni več heca,” je za naš časnik ob ustanovitvi primorske enote maja letos povedal pomočnik direktorja uprave avtocestne policije Mitja Palčič. Svoje besede je utemeljil s podatki, da je ljubljanska enota leta 2021 obravnavala 13.000 kršitev, letos pa že 6000. Druge enote so letos komaj začele delovati, zato takrat še ni bilo podatkov zanje. Po njegovem mnenju se je učinek avtocestne policije najbolje odražal v 40-odstotnem zmanjšanju prometnih nesreč na avtocesti v enem samem letu.

Kljub temu je projekt avtocestne policije kmalu po letošnjih državnozborskih volitvah padel v nemilost nove vlade. Nova notranja ministrica Tatjana Bobnar je sredi letošnjega poletja dejala, da so se pri projektu pojavili sumi kaznivih dejanj, ki naj bi izhajali tako iz ocene komisije za preprečevanje korupcije kot drugih ustanov. Sedanji prvi mož slovenske policije Boštjan Lindav pa je pojasnil, da je revizija projekta pokazala hude pomanjkljivosti, kar je za policijo nesprejemljivo. Ministrica je takrat ocenila, da je bila avtocestna policija projekt politike in ne stroke.


Najbolj brano