Gospodarstvo

Koliko denarja potrebujemo za gradnjo lastne hiše ali nakup stanovanja?

Ljubljana, 08. 07. 2022 17.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Nastja Rožej
Komentarji
107

Dvig cen energentov in prekinitev dobavnih poti dvigujeta tudi cene surovin in materialov. Posledično je gradnja hiš zato veliko dražja, prav tako v nebo rastejo cene vseh nepremičnin. Če je bila v 90. letih izgradnja hiše nekaj normalnega, je danes to s povprečno plačo, brez kredita ali celo z njim skorajda nemogoče. Če pogledamo ceno stanovanja v Ljubljani, ki je danes na kvadratni meter torej malo manj kot 3.400 evrov, bi bilo v 90. letih to okrog 400 do 500 evrov na kvadratni meter. Koliko bi torej potrebovali na bančnem računu, da bi lahko danes začeli graditi hišo, in za koliko se je le v enem letu povišala cena stanovanja v Ljubljani?

"Če bi nam nekdo rekel dve leti nazaj, da bomo v vrsti stali in da bomo natočili bencin po skoraj dva evra, ker se bo še podražil, bi mislili, da je nor. In tako je zdaj tudi pri nepremičninah," pravi Daniel Angel Sauli iz nepremičninske družbe Keller Williams Slovenija. Trenutno Slovenci za povprečno stanovanje v Ljubljani stojijo kar v dolgih vrstah. Povpraševanje je zaradi nizke ponudbe na trgu nepremičnin veliko, cene pa zato eksponentno rastejo. "Tri odstotke je tisto, kar je pričakovano za rast cen nepremičnin, zdaj pa je smo prišli na 14 odstotkov v enem letu," doda Sauli.  

Samo v zadnjih treh mesecih se je cena stanovanja dvignila za 1,69 odstotka. To pomeni, da je kvadratni meter stanovanja v Ljubljani trenutno malo manj kot 3.400 evrov. Hiša v Ljubljani pa ima v zadnjih treh mesecih povprečno ceno 2.905 evrov na kvadratni meter. V zadnjem letu so se tako cene hiš povečale za 22,4 odstotka. Podobno je cena zgrajene montažne hiše od lanskega leta dražja za 25 do 30 odstotkov.  

To pa je neposredno povezano s podražitvijo gradbenih materialov, kot so les, železo in zidaki. "Tudi izolacijski materiali so se podražili za vsaj okoli 150 odstotkov. Enako velja za cene izdelave fasad, ki so se v tem času, v letu dni, podražile za 100 odstotkov," pravi Matej Jurak iz podjetja Noah. Vse to nanese na veliko dražjo gradnjo nove hiše. Tudi banke zato višajo obrestne mere, nekatere pa tudi zahtevajo celo do 40 odstotkov lastnega vložka. "Strank oziroma ljudi, ki imajo dejansko v kompletu lastna sredstva, je malo. Lahko jih preštejemo na prste ene roke," dodaja. 

Podražitve nepremičnin so odvisne od podražitev materialov za gradnjo.
Podražitve nepremičnin so odvisne od podražitev materialov za gradnjo. FOTO: Thinkstock

Zato si večina ljudi najame dolgoročne kredite. Tudi s kreditom pa za hišo z bivalnim prostorom recimo 130 kvadratnih metrov izven Ljubljane potrebujemo kar nekaj prihrankov. "To je budžet 300.000 evrov in pri tem budžetu potrebujemo potem vsaj 60.000 evrov svojih sredstev," razloži Jurak in opozori, da si ljudje kljub temu najbolj želijo lastno nepremičnino. "Včasih so se hiše delale po pet, šest celo sedem let, sedaj tega mlade generacije več ne želijo," meni. 

Želja imeti nekaj 'svojega', izhaja iz preteklosti. "V 90. letih je pravzaprav vsak po Jazbinškovem zakonu dobil svojo nepremičnino. Pred 90 leti so vsi dobili kadrovska stanovanja," razlaga Sauli. Danes je lastno stanovanje ali hiša vse prej kot samoumevna. Ob tako visokih cenah, visokem povpraševanju in skopi ponudbi nepremičnin, je le vprašanje časa, kako dolgo bo trg vse to zdržal.  

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

punkracij
10. 07. 2022 12.53
+3
Ko bo velika večina preprostih in navadnih ljudi preveč stisnjena v kot pa bo prišlo dogodka,ki se ne da več ustaviti, podobno kot eksplozija ko se začne je nihče več ne ustavi.
primorec2
10. 07. 2022 09.25
+2
Prosti trg ni absolutna pravica kakor tudi osebna svoboda ne. Trg mora država ob večjih anomalija regulirati, da prepreči izkoriščanje prevlade ali trenutnega stanja. Država ima vse vzvode za regulacijo. Torej, omejiti marže. Brez trgovcev ne gre, lepo pa jih je imeti včasih na "vrvici". Trgovino so regulirati z pobiranjem cestnin, mestnih, carin...itn. Danes v t.i. prosti trgovini pa mora država uporabljati druge modele, določanje raznih parametrov najlažji je pribitek k nabavni vrednosti.
rcarlos
09. 07. 2022 15.09
+5
Glede na to, da smo v EU, je treba it samo do izvora... Torej najprej pogledat kolikšna je cena pr trgovcu, potem preiskat njegovga dobavitelja in tako dalje... In potem pregledat marže, ker verjetno so tak spet meli rekordne dobičke ipd, in vse omejit... Naj služijo, sej je prav, da so uspešni, samo da pa maš 100 miljonov dobička in ti 50 miljonov ni dost, je pa mal too much, sploh v tem obdobju ko folk počasi ne bo imel već za kruh ;) ... Samo pogledat, kdo se v tem obdobju še bolj bogati kot v zadnjih 3-4 letih in mu dat kazen kot se spodobi ali pa ga dodatno obdavčit ;) ... Vojno dobičkarstvo oziroma dobičkarstvo z izgovorom na vojno, ki s temi podražitvami sploh nima veze :)
Tone1234
09. 07. 2022 15.08
+14
V gnilem komunizmu ni bil problem priti , do lastne strehe nad glavo, res pa da takrat ni bilo velebogatih nepremičninskih špekulantov. Oblast je sledila interesom majhnih ljudi ne tistih, ki prinašajo podkupnine v kovčkih.
nikhrast
09. 07. 2022 15.23
-10
Ni čudno da je država bankrotirala, vse na puf, pa visoka inflacija. Pa koliko folka je res končalo gradnjo, polno bajt brez fasade, bajta je pa lahko zgrajena v nekaj mesecih.
Korintos11
09. 07. 2022 15.53
+3
rcarlos
09. 07. 2022 16.19
+7
Lenuhi so lepo na socialni, bunimo se mi, ki bi si radi kaj pozidali, pa nas papirji odvrnejo do tega... Koji k rabim js papirje, daj mi za vodo, elektriko zaračunaj priklop, komunalca mi pa ne bi rabli računat, glede na to, da sami praznimo greznice... Ne pa da ti papirji nanesejo med 10 in 20 k€, s tem dnarjem že pozidam hišo s streho vred... Za 50k€ mam bajto komplet postavljeno v lastni režiji... Je pa res, da zdej ne morš skor nič več sam, neke nadzornike rabiš, statiko zračunano in nwm kaj še vse... Sama birokracija, sam da se enim žepi filajo... Kolk bajt se je pa včasih zrišlo, pa ni blo statikov in nadzornih :D ... Al res mislijo, da bom šou iz gline bajto zidat al kaj :D
Ost1234
10. 07. 2022 11.28
+1
Slovenija je bila v času smrti Juge dolžna 1,2 milijarde $. Po tridesetih letih samostojnosti pa dolg znaša tam nekje 40 milijard. Če prištejemo še iztržek iz razprodaje gospodarstva ...... In kaj se je s tem denarjem zgradilo??? Hudičevo malo. Pokradlo pa kakih 100 milijard!
Tone1234
09. 07. 2022 14.50
+8
Po osamosvojitvi je nova demokrati;na oblast obljubila, da bo Stanovanjski sklad gradil LASTNIŠKA stanovanja in jih po lastnih cenah + nekaj % pribitka prodajal mladim družinam , ki bodo za ta namen namensko varčevale tri ali pet let ( ne spomnim se točno). Zakaj Stanovanjski sklad ne zida več LASTNIŠKIH stanovanj za prodajo tako kot npr. nepremičninski špekupanti po cca. 1200 Eur/M2 in jih proda mladim družinam...kdo je prepričal politike na oblasti, da ne gre, da bi z davkoplačevalskim denarjem posegali v oderuške dobičke nepremičninskega lobija? Treba bi bilo najeti namenske kredite na mednarodnih trgih, povabiti kitajske in turške gradbince, da oddajo ponudbe do 1200 Eur/m2 ter seveda bančne garancije za dobro izvedbo del in ne bo treba več uvažati albancev, ker bo slovenska mladina imela pogoje za ustvariti družino. Vendar tisti, ki jih plačujemo na oblasti tega ne bodo storili, bolj se jim splača služiti nepremičninskemu lobiju , uvažati albance...in zatirati slovensko maldino, da ne more priti do lastne strehe nad glavo po poštenih pogojih!
Tylers
09. 07. 2022 14.17
+5
Vse faze dokumentacije: cca12k, komunalni prispevek: 6-20k, odvisno od občine, pripeljati komunalo do hiše: 8-10k. Nekje med 30k in 40k porabiš preden se sploh lotiš temeljev...
Infiltrator
09. 07. 2022 13.29
+4
Sej nasi politiki tudi niso prišli pošteno do svojih veliko nepremicnin pa komu to mar ane same drugo natolcevanje
ACC0
09. 07. 2022 12.30
+2
Preveč neznank trenutno da bi lahko ocenjeval kaj bo v prihodnje. Ce bo v ukrajini mir in jo bodo obnovil za 750 mrd USD, kakrsna je zadnja ocena, potem bodo cene gradnje mocno poskocile v SLO za naslednjih pet let.
Korintos11
09. 07. 2022 12.35
+3
NeeeeeeY
09. 07. 2022 13.41
+4
Zelenski bo dal stanovanja vsem zastonj ki so podpirali ukrajino v teh težkih časih ko sesuvajo EU
Ost1234
10. 07. 2022 11.30
Ramzess
09. 07. 2022 11.38
+5
Ni merila, ne da se določit, ker je odvisno od premnogih faktorjev. Vse drugo so samo ugibanja.
Korintos11
09. 07. 2022 11.56
+5
Vasi bodo počasi izumrle, vse v mesta, potem pa malo stisne in cvilež.
Roxy79
09. 07. 2022 10.52
+12
A si tudi 90-ga potreboval 4 plače za 1m² stanovanja v Ljubljani?
Korintos11
09. 07. 2022 11.31
+5
Vsi silijo v Ljubljano zato je pa Ljubljana tako draga.
športnik66
09. 07. 2022 10.30
+3
V kapitalizmu se stanovanja pač ne podarjajo več. Sam si ga moraš zaslužit. Cene nepremičnin v LJ z okolico čisto previsoke. So na ravni Dunaja, se pa ve, da so plače v Avstriji 2x višje kot pri nas. Tudi cena najema je v LJ povsem enaka kot na Dunaju. Sicer pa je ta čas primeren le za prodajo. Za nakup ali gradnjo je treba pač recesijo počakat. Mislim, da bo v obdobju 2024-2028 pravi čas za nakup/gradnjo, ker bo vse vsaj 30 % ceneje.
bahattee
09. 07. 2022 10.42
+3
Če jim rata sprovest agendo 20-30 do takrat, ne bo nihče imel lastnega stanovanja ali hiše. Vse je odvisn od naroda, pa če bo spet nasedu raznim lažem.
mikica247
09. 07. 2022 11.19
+7
Torej, zakaj bi si potem človek želel živeti v kapitalizmu?
Korintos11
09. 07. 2022 11.32
+0
športnik, ceno dviguje povpraševanje, še so prepoceni! Za Ljubljano mislim.
Ramzess
09. 07. 2022 11.42
+7
Po drugi stran pa nam propaganda kaže življenje v majhnih hiškah, ipd. kot neko novo modo. Folk ne vidi kam gre zadeva. Zraven paše ti. moda raztrganih oblačil, starih umazanih superg, ta je novejša, pa hrana iz sklede v gostilnah, ipd. Folk ne ne vidi na kaj se ga po tiho privaja.
ACC0
09. 07. 2022 12.28
+1
Tezka. Upostevaj se letno inflacijo. Cene bodo iste, kar pa bo realno manj za 15% bi jest rekel. Neznanka pa je ukrajina.
elektroncek
09. 07. 2022 10.15
+13
ja ja kar pisite clanke o dragih nepremicninah da si jih navadni smrtniki ne morejo provsciti... pa ne pozabite v njih omeniti da bo holob se nepremicninski davek na to stisnu ...
Korintos11
09. 07. 2022 11.33
-2
Davkov se bogatuni bojijo, ti to menda nisi?
nutrio
09. 07. 2022 09.36
+5
Najbolj absurdno je, ko ti fasader jokica kako sošle cene materiala 50% gor... in ga moreš opomnit, da to ne pomeni, da je izvedba tudi šla +50%.
bahattee
09. 07. 2022 09.56
+14
Pa najbol da si sam pol nardiš fasado. Fizičnega kadra, ki je sposoben z rokami kaj narest je čedalje manj.
Korintos11
09. 07. 2022 09.20
+19
V Jugi so tudi ženske za lopato prijele, sedaj bi to šlo bolj težko z mobijem v roki.
marjaj
09. 07. 2022 09.40
+9
Ja, so prijele za lopato. Ampak smo tudi v službo hodili od 6h do 14h , oziroma v turnusih, odvisno od poklica. Kaj pa danes?
Korintos11
09. 07. 2022 11.55
+5
Sobote, nedelje in prazniki smo tudi delali.
Bolfenk2
09. 07. 2022 09.16
+3
Pod golobovo vlado si bomo kmalu iskali votlino v gozdu, da ne bomo zmrznili čez zimo. Pozabite hiše in stanovanja.
Korintos11
09. 07. 2022 09.18
+17
El Kapitano
09. 07. 2022 09.16
+5
300 k ter parcelo in komunalno opremo (450 -600 k) za 150m2
Korintos11
09. 07. 2022 09.19
+9
Pridi na vas, dobre hiše 50-80 tisoč Evrov. Potem si jo pa počasi porihtaš kako ti paše.
User2127030
09. 07. 2022 09.07
+6
Pred časom je bila ena odaja po tv kako so se naši televizijci noŕčevali iz naroda, kako je šotor najcenejša naložba, še pozebej za tiste, ki si nwmore kupiti ali vzeti v najem stanovanja. Pravijo, če ni za stanovanje je tudi sotor dober ampak je problem, da boste morali parkirnino plačevati Jankoviču.
cirenij
09. 07. 2022 09.20
+14
Saj v tako opevani Ameriki živijo ljudje pod šotori, v avtomobilih in prikolicah. Umivajo in tuširajo se pa v fitnisih. Izgleda, da hočejo tudi nas spravit tako daleč, da ne bomo zaostajali za njimi. Dober namen.
cirenij
09. 07. 2022 09.21
+11
Še dobro, da smo gradili še v "preteklosti".
elektroncek
09. 07. 2022 10.17
-10
ja ... podrtije ki sedaj skupaj padajo zaradi nekvalitetnega cementa in drugih surovin
Slovenka2022
09. 07. 2022 09.06
+7
500.000 evrov
TV-MindControl
09. 07. 2022 09.02
-13
Čakam, da mi stari starši in starši umrejo pa bom tudi jaz hišo imel
janez653
09. 07. 2022 09.00
+6
En kup jamranja pa jokanja, gradi se pa tako na polno ko da je na pol zastonj😂
Korintos11
09. 07. 2022 09.02
+6
Lenuhi jamrajo za gradnje, milijonarji pa za davek.