Predstavitve

Nujno sodelovanje

Volkswagen Amarok: slovenska predstavitev

Razvoj novega avtomobilskega modela ni poceni, zato pri Volkswagnu ne skrivajo, da brez sodelovanja s Fordom druga generacija Amaroka verjetno ne bi zapeljala na ceste. Pogonska tehnika in arhitektura sta tako Fordovi, Volkswagnovi inženirji pa so prilagodili nastavitve, da so po godu njihovim kupcem in značaju znamke.

Volkswagen je svoj prvi poltovornjak predstavil že leta 1952, ko so predelali legendarni T1 in kupcem ponudili poltovornjak z nosilnostjo 750 kilogramov. Vmes so imeli še Caddyja s kesonom, leta 1989 pa tudi model Taro, ki je bil pravzaprav Toyotin Hilux s Volkswagnovimi oznakami. Leta 2010 je na ceste zapeljal prvi Amarok, ki je bil hkrati prvi pravi poltovornjak, ki so ga razvili sami. Po desetih letih je prišel čas z njegovo slovo, zaradi visokih razvojnih stroškov nove generacije pa je prihodnost naslednika visela v zraku. Pri Volkswagnu so se (kot že nekajkrat v preteklosti) povezali s Fordom, tako da druga generacija Amaroka sloni na novem Rangerju. Osnova je zagotovo dobra, Ranger je namreč daleč najbolje prodajan pick-up v Evropi. So pa pri Volkswagnu sodelovali v razvojnem postopku, ki je potekal v Avstraliji.


Amarok v številkah: dolžina: 5.350 mm, širina: 1.910 mm, višina: 1.886 mm, medosna razdalja: 3.270 mm, odmik od tal: 237 mm, nosilnost: do 1.125 kg, priklopna obremenitev: do 3.500 kg


Dizelski šestvaljnik in dva štirivaljnika

Pri uvozniku so priznali, da se bo za trilitrski dizelski šestvaljnik s 177 kilovati predvidoma odločilo 90 odstotkov kupcev. Le nekaj jih boIMG_5261 izbralo enega izmed dveh dvolitrskih štirivaljnih dizelskih motorjev. Vstopni dizel ima 125 kilovatov in je na voljo le z ročnim menjalnikom, medtem, ko ima drugi štirivaljnik 151 kilovatov in je na voljo le s samodejnim 10-stopenjskim menjalnikom. Pri vseh je na voljo izključno štirikolesni pogon z reduktorjem in možnim preklopom na zgolj zadnji pogon. Hkrati je pri dveh najbolje opremljenih različicah (Aventura in Panamericana) na voljo tudi sistem 4A, ki samodejno po potrebi vklaplja štirikolesni pogon.

Zadnja stranica del centralnega zaklepanja

Tudi na račun kupcev – vse več je namreč takšnih, ki poltovornjak kupijo zaradi življenjskega sloga – postaja Amarok vse bolj podoben osebnim vozilom. Ima kar dvajset več asistenčnih sistemov, v notranjosti je pridobil 10- ali 12-palčni pokončno postavljen zaslon na dotik ter ima lahko vgrajene Volkswagnove matrične žaromete.

Novi Amarok je v primerjavi s predhodnikom daljši in v dolžino meri 5,3 m ter ob 17,3 cm daljši medosni razdalji (3,270 m) ponuja še več prostora v notranjosti, ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo tega modela občutno nadgrajena. Poleg digitalne instrumentne plošče ima veliko zanimivih rešitev. Takšen je na primer poseben ventilatorček, ki skrbi, da se med brezžičnim polnjenjem pametni telefon pretirano ne segreva. Inženirji so ohranili nekaj fizičnih stikal, digitalni merilniki pa ponujajo res veliko informacij, če jih voznik želi tam videti.

Na strehi, kesonu ali vlečni kljuki

IMG_5282Tisti kupci, ki poltovornjak potrebujejo za posel in od njega zahtevajo maksimalno učinkovitost, bodo cenili predvsem izboljšave nosilnosti. V primerjavi s predhodnikom je ta večja za 100 kilogramov, saj se v keson lahko po širini naloži evropaleta z največjo maso 1.125 kilogramov. Obenem je povečana tudi nosilnost strehe. Nanjo se lahko namesti tovor do 85 kilogramov oziroma je statična nosilnost omejena na 350 kilogramov. Dovoljena oporna obremenitev vlečne kljuke znaša 210 kilogramov, Amarok pa lahko vleče prikolico z največjo maso do 3.500 kilogramov.

Leto dni od uradnega razkritja je možno Amaroka naročiti tudi v Sloveniji. Zaradi proizvodnje v Republiki Južni Afriki je čakalna doba za naročila po meri do enega leta, zato so se pri uvozniku pripravili in pred časom naročili večje število Amarokov. S tem želijo zadostiti vsem slovenskim potrebam in v letošnjem letu prodati okoli 80 Amarokov z začetno ceno od 48.942 evrov dalje. Podrobnejši cenik vam je na voljo na tukaj.

Avtor in foto: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Svetlejši pogled naprej
Izboljšan