Slovenija

'Ni tahografov, ni nadzora, ni delovnega časa in ti kombiji se množijo'

Ljubljana, 29. 08. 2022 18.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na Delavsko svetovalnico so se obrnili delavci enega od transportnih podjetij, ki pravijo, da delajo v nemogočih pogojih in vozijo tudi po več kot 100 ur tedensko. V svetovalnici zato pozivajo k takojšnji uvedbi tahografov v kombije in h konkretnemu odzivu nadzornih organov.

Podjetja, ki se ukvarjajo s prevozi s kombiji s cerado, niso podvržena enakim predpisom, kot veljajo v tovornem prometu, je na današnji novinarski konferenci izpostavil Luka Lukić iz Delavske svetovalnice.

"Nimajo tahografov, delodajalec pa lahko delo organizira tako, kolikor so delavci pripravljeni potrpeti," je dejal in dodal, da se jih je v zadnjih 10 do 15 letih v podjetju Talar Trans, čigar delavci so se obrnili nanje, izmenjalo približno 100.

"V nedeljo popoldan gre na firmo, opravi par razvozov po Sloveniji, pride drugi dan nazaj, se stušira, gre nazaj na delo v Dortmund, Düsseldorf, kamorkoli že, na poti spi po tri ali štiri ure, pride zjutraj na lokacijo, razloži kombi, ga naloži, razvaža po Nemčiji in se z občasnimi postanki vrne nazaj, nato še vozi malo po Sloveniji, v soboto proti večeru pa si lahko vzame prosti čas," je delovne pogoje strnil Luka Lukić.

Voznik kombija
Voznik kombija FOTO: Shutterstock

Ob tem je izpostavil, da gre za sistemski problem v transportu.

"Težava je tudi v tem, da takšen poslovni model vključuje dogovor med delodajalcem in delavcem, da mora delavec opravili 8000 kilometrov mesečno in teh 8000 kilometrov je vključenih v minimalno plačo. Za preostanek pa se dogovorita za ceno sedem centov na kilometer, kar se izplačuje preko dnevnic," je dodal.

Po Lukićevih opozorilih so ti dogovori problematični iz več razlogov, med drugim je tudi finančna uprava pred časom pojasnila, da gre za utajo davkov, če podjetja prikazujejo fiktivne dnevnice.

Vse to je po njegovih besedah možno, ker nadzora praktično ni. "Ne gre samo za tahografe, tudi znotraj naših predpisov bi se takšne stvari dalo do določene mere preprečevati, pa se jih ne," je bil kritičen. Navedel je primer voznika kombija, ki se je, ker je bil preveč naložen, samoprijavil policiji, ta pa mu je po Lukićevih besedah odgovorila, da trenutno nima ljudi.

S policije so za STA sporočili, da v omenjeni zadevi izvajajo predkazenski postopek, a zaradi pomanjkljivih podatkov navedb o samoprijavah konkretne zadeve ne morejo preveriti in komentirati. Vse prijave sicer v iskanju razlogov za sum kaznivega dejanja ali prekrška preverijo v okviru podatkov, ki jih prejmejo ob klicih, zagotavljajo na policiji.

Kombi s cerado
Kombi s cerado FOTO: Shutterstock

Kot dodajajo, med prioritete dela na področju odkrivanja in preiskovanja gospodarske kriminalitete uvrščajo tudi kazniva dejanja, povezana s kršitvami delovne zakonodaje, saj gre v teh primerih lahko tudi za problematiko, povezano z ranljivimi skupinami. Pri tem sodelujejo tudi z drugimi pristojnimi organi, kot sta na primer inšpektorat za delo in finančna uprava.

Lukić pravi, da je delovna inšpekcija septembra lani v omenjenem podjetju uvedla inšpekcijski nadzor, pri čemer je ugotovila kršitve delovne zakonodaje, podjetju pa so izrekli sankcijo. Inšpektorat za infrastrukturo je medtem odgovoril, da zadeva ni v njihovi pristojnosti.

"Ni tahografov, ni nadzora, ni delovnega časa in ti kombiji se množijo," je opozoril. Spomnil je, da naj bi skladno z evropskimi predpisi tahografe v kombije uvedli po 1. juniju 2026.

"Ta debata ni današnja, nismo si je izmislili. Ta debata je bila v DZ izpostavljena leta 2017, pa 2018, leta 2019 pa je takratna ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek rekla, da če bi Slovenija prehitevala z uvedbo tahografov, bi to pomenilo le dodatno administracijo in stroške za podjetja ter posledično zmanjšanje njihove konkurenčnosti," je bil kritičen Goran Lukić iz Delavske svetovalnice.

Ponovno je pozval k takojšnji uvedbi tahografov, da do takšnih zgodb ne bi več prihajalo. "Talar Trans je simptom, ni eksces," je poudaril in ponovil, da je treba zadevo rešiti danes, ne 1. junija 2026.

"Če ne, bo vsakdo, ki si bo zatiskal oči na pristojnem ministrstvu, objektivno in subjektivno odgovoren za vsakršne nesreče, ki bodo posledica takšnih delovnih pogojev," je dejal in izrazil tudi pričakovanje na konkreten odziv nadzornih organov.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Energetski mesija
30. 08. 2022 09.20
+2
romunski voznik kombija se komaj po 1000km zbudi in pride na "delavno temparaturo" vi pa jamrate...
shooter1972
30. 08. 2022 09.00
+3
Tako sem jaz delal že 20 let nazaj....27.000 km na mesec....Koper-Bukarešta-Koper 48ur vožnje s kako urco spanja...in to se je ponovilo cca.10 krat na mesec...
thedutchman
30. 08. 2022 11.55
+0
seveda si kako da ne sploh pa 27k na mesec dej pravlce prodaji komu k ni vidu kombija sploh pa 10krat na mesec po 48ur to bo to
Zalchi
30. 08. 2022 08.46
+5
Tahografe ne bodo tlačili v vsak kombi. Potrebno je razlikovat med temi, ki so v lasti transportnih podjetij in ostalimi, ki so za osebno uporabo. Če jaz naložim pohištvo in ga peljem na montažo iz Lj v Kp zarad tega ne bom vgradil tahografa. To za sabo potegne še kartice za vsakega voznika in redne preglede. Če pa bodo obvezni za vse, bo ta strošek pribit k vsakemu izdelku en malček. Na koncu bodo to plačali državljani ki s tem nimajo nič
aple2014
30. 08. 2022 08.28
+1
Krivi so predvsem tujci, ki pridejo iskat sluzbe. Problem nastane, ker dela v strahu pred delodajalcem in se ne upa postavit za svoje pravice. Policija pa v teh primerih cisti potop, ce bi jim bilo v interesu kaj preiskat se kar hitro najdejo pomajnklivosti. Pogleda se letnik vozila in kilometri vozila pa je kar hitro jasno koliko se vozilo prevozi.... moje razmislanje
mikica247
30. 08. 2022 08.06
+1
Najbolje, da imamo v vsakem avtu tahograf in nas nadzirajo na polno. Bedarija in neumno.
Svetec 2021
30. 08. 2022 08.05
+3
Zadnji čas, mi povedal šofer iz Hrvaške kateri vozi za podjetje GA-GA Transport iz Trnič, da ga šef podjetja sili da bi mogel nonstop vozi, je rekel plača pa taka da bruhaš ........ izkoriščajo tuje delavce
Septična jama vseh jam
29. 08. 2022 21.59
+1
mali avto za malega šoferja. Milan doo.
Gorenjski Toncek
29. 08. 2022 21.59
+0
Ni glih tako.... Imajo spalno kabino, so placani po km, kot je v clanku, ne morejo razlagat pa nalagat v nedeljo nikomur v Slo... Tocno vejo kaj delajo soferji, v cetrzek pride dol, petek nalozi, sicer nosilnost je nizka, soboto, ned., starta, ni zapore... Mora pa Fahrbuch pisat....dnevnik voznje...obvezno v DE... Tako da fantje, naredite C+E pa imate vse lepo u sleparju... Tocno vedo v kaj se spuscajo s temi hitrimi prevozi... Sem leta vozil kamion....precej bolje od teh Brcetov...
Infiltrator
29. 08. 2022 21.58
+3
A ulica se kar plese aaaa?
mike013
29. 08. 2022 21.54
+5
Vsi ti prevozniki z kombiji delajo enako,ampak vozniki ne vejo da ali vejo da imajo vsa vozila vgrajen GPS sledenje in navigacije, če bi policiji in inšektorjem bilo v interesu, samo pobrskajo po računalnikih na firmi in si lahko ogledajo dejasnko št km, delovnih ur voznika in sami vidijo po koliko časa kdo vozi...
thedutchman
30. 08. 2022 12.03
+0
do teh podatkov ne more policija nikoli dostopit niti inšpekcija če ti ne dovoliš
nonac
29. 08. 2022 21.54
+3
Res je tako, včasih sem delal pri privatniku. Nikdar nisem razumel, da je zmeraj v naprej vedel, kdaj bo prišla inšpekcija. Zmeraj smo morali vse lepo počistiti, zakamuflirati, polovico strojev ugasniti zaradi prekomernega hrupa, nekateri ostati doma,…, šef ga/jo je lepo peljal na kosilo in vsi so se smejčkali. Za jagodo na vrhu torte pa še lep prispevek v lokalnem časopisu, lepa pravljica o uspešnem podjetniku kako je oh in sploh. Bljak!!!
NoSugar
29. 08. 2022 21.50
+1
Fantje, dokler boste delali pod takimi pogoji bo tako, kot je. Vi sami ste problem, ker dopuščate takšno izkoriščanje. Z jokom ne boste rešili ničesar, ker nobena par sto eurov visoka kazen ne bo spremenila ničesar.
Armonia
29. 08. 2022 21.49
+2
V 31 letih niso uspeli uredit zakonodaje za minimalno 1500 eur neto plače za 8 ur in minimalne penzije 1000 eur. Za ome(n)jene "delodajalce" iz članka pa škoda besed
SproscujocChips
29. 08. 2022 21.40
+6
Zakaj ne dajo odpovedi, men nikoli ne bo jasno, zlorabljen si iz strani delodajalca, pac das odpoved. Odprejo nej svojo firmo pa delajo po svoje in bojo vidl kako enostavno je bit sam svoj gospodar...
petnikov
29. 08. 2022 21.38
+3
V Vrba transport je enako, so imeli že enkrat škandal ˝tahograf˝. Je lastnik sam namestil magnet na tahograf, od takrat ga kličejo Magnetek....
thedutchman
30. 08. 2022 12.06
-1
vrba ne more več dobit slovenskega šoferja oziroma šoferja ki že ima urejene papirje,tam je povprečna delovna doba cca6mescev pol pa vsi pobegnejo
El pi5tolero
29. 08. 2022 21.35
+3
Talar trans ze zdavni ne obstaja vec! Ce hocte delat zgodbo ki to ni obiscite brce trans, najvecji kombi prvoznik v sloveniji s skoraj 200 kombi ceradami…
User2201357
29. 08. 2022 21.32
+10
Kjer delam, sestavljajo ture za 8 ur. Imamo dosti šoferjev, firma lep dobiček, plače odlične za takšno delovno mesto. Takšno službo sem iskal in jo našel. Tiste oglase za 12 ur vožnje dnevno in več nisem niti odpiral.
Mali75
29. 08. 2022 21.26
+6
Talar transa ni več...kaj pišete neumnosti
Defragment
29. 08. 2022 21.25
+2
Gospod Klobasa je pa jamral cel čas in nas fopal namTV kako bo vsak čas sestradan šel na zavod za zaposlovanje. Revež. Neokapitalizem je v vseh sferah; državnih, privatnih…povsod.
Mali75
29. 08. 2022 21.25
+4
Tamar transa ni več....kaj pišete neumnosti