Z doseženim v kampanji je Fajon zadovoljna, ker je Slovenija spet prepoznavna, želi pa si, da bi vzpostavljene stike v prihodnje še krepili. Foto: MMC RTV SLO/Foto: STA
Z doseženim v kampanji je Fajon zadovoljna, ker je Slovenija spet prepoznavna, želi pa si, da bi vzpostavljene stike v prihodnje še krepili. Foto: MMC RTV SLO/Foto: STA

Ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon je ob predstavitvi poteka kampanje pred članom odbora DZ-ja za zunanje zadeve ponovila, da je previdno optimistična in meni, da je Slovenija na dobri poti, da ji uspe in da bo v letih 2024 in 2025 nestalna članica Varnostnega sveta Združenih narodov (VS ZN). Je pa opozorila, da je dogajanje v svetu nepredvidljivo in se položaj lahko hitro spremeni.

Ne glede na to, kakšen bo izid volitev 6. junija, na katerih se bo poleg Slovenije v vzhodnoevropski skupini za nestalni sedež v VS ZN-a potegovala še Belorusija, pa je Tanja Fajon poudarila, da je Slovenija že s samo kampanjo pridobila izjemno veliko in vnesla novo dinamiko v svoje zunanjepolitično delovanje. "Kampanja je Slovenijo dobesedno postavila spet na svetovni zemljevid," je dodala. Kot je pojasnila, se Slovenije v svetu spomnijo iz časa pred 20, 30 leti, zdaj pa je spet okrepila stike, kar je naložba za prihodnost.

Zdi se ji pomembno, da je 18-mesečna kampanja ves čas slonela na pridobivanju podpore s čim več stiki na različnih ravneh. Vsebinski poudarki kampanje se nanašajo na spoštovanje mednarodnega prava, preprečevanje konfliktov, preglednost, obenem pa vključuje vprašanja, kot so podnebje, varnost, vodna diplomacija, prehranska varnost in zaščita otrok v oboroženih spopadih.

Slovenija se je predstavila kot povezovalni dejavnik

V pogovorih so po besedah ministrice pomembna tudi pričakovanja drugih držav. "Skupni imenovalec vseh skrbi, ki jih v zadnjih mesecih izražajo države, so podnebne spremembe," je dejala Fajon. Brez ustrezne obravnave izzivov držav, ki so jih podnebne spremembe najbolj prizadele, bo po njenih besedah težko ohranjati varnost in stabilnost v svetu. V pogovorih so države tudi poudarjale potrebo po reformi dela ZN-a in pomen vključenosti žensk v mirovne procese.

Slovenija v kampanji poudarja, da bo delovala kot povezovalni dejavnik, morebitno članstvo bo temeljilo na iskanju konstruktivnih rešitev ob spoštovanju mednarodnega prava, je še dodala Fajon. "Poslušamo, slišimo, znamo voditi dialog, kar je tudi moto naše kandidature." Poudarila je, da je kampanja pomemben projekt ministrstva in diplomatske mreže, v njem pa sodelujejo tudi številni drugi predstavniki Slovenije, tudi poslanci. "Gre za nacionalni projekt. Če nam bo uspelo, bomo nanj lahko vsi ponosni," je poudarila.

Če v zunanjepolitičnem prostoru delujemo enotno, z istim ciljem, nesramežljivo in ambiciozno, bo to po prepričanju ministrice Sloveniji odpiralo vrata v političnih, gospodarskih stikih, predvsem pa v stikih med ljudmi. Želi si, da bi stali skupaj, ker gre za prihodnost Slovenije in njeno pozicioniranje v svetu, kjer bo pomembno, kakšna zavezništva in partnerstva bo imela in kako bo ravnala.

Z doseženim v kampanji je Fajon zadovoljna, ker je Slovenija spet prepoznavna, želi pa si, da bi vzpostavljene stike v prihodnje še krepili. Se pa zaveda, da si mora država za pridobitev podpore prizadevati vse do volitev 6. junija, ko bo potrebovala dvotretjinsko večino vseh članic, ki bodo glasovale.