Poraba 6,8 l/100km Največja hitrost 210 km/h Cena 30.570 eur
Plusi
  • všečen mali križanec
  • ohranja fizična stikala
  • agilen in z dobrimi voznimi lastnostmi
  • odličen bencinski motor
Minusi
  • brez lučke nad zadnjimi sedeži
  • ni več med najcenejšimi
  • povprečno prostorna v primerjavi s koncernskimi tekmeci

S Seatovo Arono sem se spoznal že pred skoraj šestimi leti, ko sem z njo prve kilometre prevozil v Barceloni. Arona je bila prva v trojici majhnih križancev znotraj skupine Volkswagen. Všečna, super igriva in z obilico novih rešitev. Čeprav je bila takrat konkurenca manjša, mi je takoj postalo jasno, da bo postala ključen prodajni adut znamke.

Pri skupini Volkswagen so dobro vedeli, da bodo športni terenci različnih oblik in velikosti kmalu prevladali v evropskih prodajnih številkah. Da ni prišlo do slabe volje med tremi volumenskimi znamkami (Volkswagen, Seat in Škoda), so si novosti pošteno porazdelili. Seat je tako kot prvi predstavil Arono v najmanjšem razredu športnih terencev, Volkswagen je prvi predstavil model T-Roc v segmentu višje, Škoda pa je na ceste pripeljala Kodiaqa, ki je iskal kupce v segmentu SUV-C. Enak način so ubrali tudi kasneje, dokler vse tri znamke niso imele po en model v vsakem izmed teh pomembnih razredov.

Arona postavila temelje

DSC_0660
Z meglenkami visoko v odbijaču (del doplačilne opreme) se vizualno približuje terenskim modelom, čeprav je brez štirikolesnega pogona.

Pri Seatu so že takoj priznali, da bo Arona z mladostniškim videzom modna kraljica mestnih ulic. Poleg izdatnih barvnih kombinacij je imela številne malenkosti, ki so poskrbele, da je bila všeč tako starim kot mladim. S prenovo so ta koncept obdržali, a so ji, še posebej s paketom X-Perience, vdahnili nekaj več terenskega navdiha. S tem ciljam predvsem na izrazite meglenke, ki so postavljene precej visoko, in črne obrobe blatnikov.

Zadnji difuzor in osrednji del odbijača iz brušenega aluminija dodtno potrjujeta njen oblikovni pomik v terenske vode. To še vedno ne pomeni, da pridobiva možnost štirikolesnega pogona, a ohranja 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal, ki prinaša več svobode tudi izven urejenih cest. Navsezadnje je dovolj oddaljena od tal, da voznika ne skrbi, ali bi s spodnjim delom odbijača podrsal, ko bi pri parkiranju zapeljal čez kakšen robnik.

Dva tisočaka doplačila

DSC_0702
Del paketa X-Perience je tudi drugačno oblazinjenje na sedežih.

1,5-litrski bencinski štirivaljnik je eden izmed treh motornih sklopov, ki so na voljo pri Aroni. Vsekakor smiselna izbira za voznike, navajene večje odzivnosti avtomobila. A pogled na konfigurator znamke razkriva, da so motorne kombinacije točno določene. Pri osnovnem paketu Hola in paketu Style je na voljo le litrski trivaljnik z 81 kilovati in ročnim menjalnikom. Pri X-Perience je lahko litrski motor sparjen s samodejnim 7- stopenjskim menjalnikom ali pa 1,5-litrskim štirivaljnikom s 110 kilovati.

Le ta je na voljo le s samodejnim menjalnikom. Največja dilema v cenovnem smislu je pri paketih Style in X-Perience. Razlike med njima je le 150 evrov. Po drugi strani je doplačilo za 1,5-litrski agregat v primerjavi s šibkejšim litrskim (oba z DSG) precej večje, 1.800 evrov. Spet zanimiv je pogled na cenovno pozicijo nekoliko športneje obarvanega paketa FR. Ob izbiri litrskega motorja je celo cenejši kot X-Perience, ob najmočnejšem motorju v ponudbi pa sto evrov dražji. Pri Seatu so s to izenačitvijo cen med določenimi paketi poskrbeli za širino, kupec pa se lahko odloči (ob podobno opremljenih serijskih paketih), kakšen stil mu najbolj ustreza.

Udobna kraljica mestnih ulic

Cena z dodatno opremo se je pri testni Aroni dvignila na 30 tisoč evrov. Na seznamu dodatne opreme so k skupni ceni največ pristavila 18-palčna platišča in dvobarvna zunanjost. Serijsko je Arona opremljena z 8-palčnimi digitalnim zaslonom in enakoDSC_0636 velikimi digitalnimi merilniki, aje  z doplačilom 700 evrov na sredini armaturne plošče vgrajen 9,2-palčna enota.

Kljub večjim platiščem je Arona zelo udoben mestni križanec.  Ob krajši medosni razdalji se ne ozira na cestne neravnine in luknje, prav prijetno jih požira in poskrbi, da je vožnja udobna in predvsem nenaporna. Na postavitev menijev na večopravilni enoti se je potrebno navaditi, saj je v osnovi celotna zasnova preprosta, le nekoliko drugačna kot pri drugih proizvajalcih.

Več serijske varnosti

Pri Seatu je pri zavihku “varnost” napisano tudi, da ima Arona ambientalno osvetlitev. Sicer ne vem, ali gre za varnostni element, a bi si po drugi strani želel boljšo serijsko založenost z varnostnimi sistemi. Poleg zadnjih parkirnih senzorjev, zaznavanja utrujenosti voznika in nekaterih malenkosti je potrebno za več varnostnih pomagal dokupiti paket Safe & Driving pack XL. Slednji v kombinaciji z večjim zaslonom na dotik prinaša še asistenco za ohranjanje smeri na voznem pasu, sistem za pomoč pri zastojih in dinamični prikaz prometnih znakov. K sreči je cena paketa malenkost na 150 evri, zato je vsekakor smiselna njegova izbira ob nakupu.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    1,5-litrski bencinski štirivaljnik je super izbira za Arono, ki je med lažjimi križanci pri nas. Žal bodo ljubitelji ročnega menjalnika ostali prikrajšani, saj je ta pogonska opcija na voljo izključno s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
    8
  • Notranjost
    Hvalim fizična stikala in pregledne merilnike. Zaslon na dotik bi lahko bil hitrejši, a ima ključne stvari na osrednjem zaslonu razporejene logično. Prtljažnik ima zelo globoko dvojno dno, na zadnji klopi pa sem pogrešal kakšen dodaten centimer prostora.
    7
  • Opremljenost
    Testna Arona je imela za več kot štiri tisoč evrov opcijske opreme, kar je še dodatno obogatilo najvišji paket X-Perience. Pozitivno ocenjujem možnost dokupa dodatnih asistenčnih sistemov, predvsem sistema za nadzor vozil v mrtvem kotu.
    9
  • Vozne lastnosti
    Arona je majhen, a agilen in razmeroma udoben mestni križanec. Prav dobro se zapelje tudi čez zavoje, a se bo, skupaj s poskočnim motorjem, zelo dobro počutila predvsem v mestih.
    8
  • Gospodarnost
    Res je, da je testna Arona opremljena z najboljšim paketom opreme in številnimi kozmetičnimi dodatki, a je cena čez 30 tisoč evrov precej visoka za ta segment avtomobila. Obenem bi lahko bil tudi bencinski motor varčnejši, saj porabi okoli sedem litrov.
    6
  • Zmogljivost
    110 kilovatov je za 1,2 toni težak avtomobil povsem dovolj. Brez težav se z njo prehiteva ali vozi po avtocesti, kjer hrup motorja še ni moteč.
    8
  • Sklep
    Arona ostaja modno obarvan križanec, ki je z všečno podobo in agilnim značajem primarno narejen za mesta. Morda ni tako družinsko uporaben kot Volkswagen T-Cross ali Škoda Kamiq, a Arona igra na povsem druge note. Vsak si jo namreč lahko prilagodi po svojih zahtevah in ustvari križanca po lastni meri.
    7.7

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 19.799
cena testnega vozila (€) 30.570
dolžina × širina × višina (mm) 4.138 × 1.780 × 1.552
dovoljena masa vozila (kg) 1.770
emisija CO2 (g/km) 142
gibna prostornina (cm3) 1.498
masa praznega vozila (kg) 1.268
medosna razdalja (mm) 2.566
menjalnik/pogon samodejni/spredaj
največja hitrost (km/h) 210
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 110/150 pri 5.000-6.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 250 pri 1.500-3.500
namestitev motorja spredaj prečno
obračalni krog (m) 10,6
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,8
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,2
pospešek 0-100 km/h (s) 8,2
prostornina posode za gorivo (l) 40
prostornina prtljažnika (l) 400-1.280
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbobencinski
vrtina × gib (mm) 74,5 × 85,9
zavore spredaj/zadaj kolutni/kolutni
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Mestna dama"


meganer
9 meseci 19 ur nazaj

30k za Arono
Šala leta.

Blinder
9 meseci 7 ur nazaj

dvignjen VW polo

 
Čista petka
Druga francoska revolucija