Vse dobre stvari so tri, pravijo pri Volkswagnu: na primer suverena električna moč, dinamična oblika in poskočnost vožnje. Ali tri sodobne avtomobilske vrednote: kakovost, varnost in nove razsežnosti električne mobilnosti. Tudi tri karoserijske oblike: kombilimuzina, SUV in kupe. Torej, volkswagen ID? Jasno, zato so pri nemškem proizvajalcu vozil ponudbo električnih vozil ob petvratni klasiki ID.3 in športnem terencu ID.4 razširili še z modelom ID.5, ki navdušuje z inovativno obliko, s katero združuje prednosti športnega terenca z aerodinamično silhueto kupeja.
Znanilec karoserijske oblike prihodnosti
Volkswagen z novim modelom ID.5 in še zmogljivejšim ID.5 GTX na poti do brezemisijske mobilnosti za vse širi svojo uspešno družino ID. S tem Nemci pospešujejo elektrifikacijo svojih modelov in s kupejevsko različico športnega terenca ID.4 hkrati vstopajo v nov tržni segment, saj ID.5 s suvereno električno močjo in tekočo silhueto pomeni sodobno simbiozo SUV in kupeja.
Podobnosti s sestrskim modelom ID.4 hitro opaziš, vendar se novinec med drugim razlikuje po drugačnem odbijaču, lakiranih oblogah vrat in novi strešni liniji. Nižja streha in malenkost bolj dinamičen zadek mu dajeta eleganten in športen videz. Kot pravijo Nemci, je ID.5 znanilec karoserijske oblike prihodnosti: aerodinamična, ekspresivna, športna in po zaslugi platforme MEB s kratkimi previsi, kar poudarja močan značaj.
Električni SUV-kupe iz vseh zornih kotov zato deluje edinstveno in posebno. Značilna LED-tehnologija s svetlobnimi linijami na sprednjem delu in zadku po svoje prispeva k prepoznavnosti modela ID.5 kot člana družine ID. Zmogljivejši ID.5 GTX je zaradi večje odprtine za dovod zraka in serijskih matričnih LED-žarometov IQ.Light z inteligentnimi dolgimi lučmi ter zadnjih 3D LED-luči videti še bolj dinamičen.
Nizek količnik zračnega upora 0,26 (ID.5) oziroma 0,27 (ID.5 GTX) pripomore k večji učinkovitosti in dosegu, k čemur prispeva tudi usmernik zraka. Ta je integriran v aerodinamično oblikovan pokrov prtljažnika z velikim kotom odpiranja. Za optimalno strujanje zraka se električne žaluzije za hladilni zrak v sprednjem delu vozila odprejo šele, ko je to potrebno.
Prestižna notranjost, ki postavlja nove mejnike
Pri Volkswagnu niso pozabili na uporabnost, zato so kljub dinamični strešni liniji ustvarili veliko notranjost. Kljub svoji obliki ima ID.5 zadaj le 12 milimetrov manj prostora za glavo kot volkswagen ID.4. Dolga medosna razdalja 2.766 milimetrov omogoča notranjo prostornost, podobno tisti v SUV višjih razredov, prostornina prtljažnika pa znaša do 549 litrov. Športno zasnovana karoserija in salonska zasnova notranjosti tako poudarjata inovativnost znamke Volkswagen in njene družine ID.
Digitalni kombinirani instrumenti ponujajo nov koncept upravljanja. Voznikov zaslon in visokoločljivostni multimedijski sistem navdušujeta s sliko, dodatne informacije pa se v voznikovem vidnem polju prikazujejo prek opcijskega projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Kakovost materialov in obdelave je na prestižni ravni. Materiali za prevleke se razlikujejo glede na izbrano različico notranjosti, perforirani logotipi ID. na zgornjem delu naslonjal pa označujejo opcijske vrhunske športne sedeže.
Nove razsežnosti električne mobilnosti
Danes ostati v koraku s časom je težko, a ne za ID.5, saj med drugim omogoča brezžične posodobitve. Nova generacija programske opreme 3.0 omogoča posodobitve in namestitev dodatnih funkcij prek brezžične povezave, s čimer bo avto še dolgo ostal posodobljen, hkrati pa izboljšuje naravno glasovno upravljanje (Hello ID.). Zdaj se lahko uči in omogoča spletni dostop do informacij iz oblaka. Volkswagen je ID.5 opremil tudi z naprednimi asistenčnimi sistemi, ki s kolektivnimi podatki omogočajo še bolj sproščeno in predvidljivo vožnjo. Opcijski sistem Park Assist Plus s spominsko funkcijo po želji izvaja personalizirane postopke parkiranja.
Za svetlobne učinke v notranjosti poskrbi opcijska ambientalna osvetlitev z do 30 barvami. Storitve We Connect voznikom omogočajo dostop do spletnih prometnih informacij v realnem času, spletno posodabljanje zemljevidov, informacije o polnilnih postajah, spletni radio in še veliko več.
Perfekcija tudi za najbolj zahtevne voznike
Volkswagnov skoraj 4,6 metra dolgi ID.5 bo na trg v začetku leta 2022 zapeljal v različicah Pro in Pro Performance z dvema motorjema, najbolj zahtevne voznike pa bo potešila različica GTX. Pogon v ID.5 je enak kot pri ID.4, novinec bo na voljo z močjo 125 kilovatov (170 konjskih moči) in 310 newtonmetrov navora ali 150 kilovati (204 konjskimi močmi) in 310 newtonmetri navora.
Različica GTX bo premogla dva elektromotorja, po enega na vsaki premi, skupna sistemska moč tako znaša 220 kilovatov (300 konjskih moči), elektrika pa bo poganjala vsa štiri kolesa. Najhitrejši ID.5 GTX se bo do 100 kilometrov na uro izstrelil v 6,3 sekunde in dosegel hitrost 180 kilometrov na uro, pri preostalih bo ta omejena na 160 kilometrov na uro. Športnejši ID.5 GTX bo dobil še nekaj atraktivnih dodatkov, drugačna odbijača in stranske pragove, inženirji pa so se dotaknili tudi podvozja, da bo med ovinki še bolj suveren. Mišičnjak bo tako bliže tlom kot klasični ID.5, zavore bodo še bolj učinkovite, ob doplačilu pa bo kupec lahko izbral še prilagodljive blažilnike, ki bodo ob želji po večji dinamiki tudi otrdeli.
Vse različice modela ID.5 so opremljene z zmogljivejšo baterijo s 77 kilovatnimi urami. Po merilnem ciklu WLTP model GTX obeta 480 kilometrov dosega, obe različici Pro pa 520 kilometrov. Volkswagnov električni SUV-kupe se prek standardnega kabla tudi na poti lahko polni z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kilovatov, na hitri polnilni postaji pa lahko moč polnjenja standardno znaša do 135 kilovatov.
Ne le nov model v ponudbi, ampak veliko več
Volkswagen z modeloma ID.5 in ID.5 GTX ne vstopa le v nov tržni segment, ampak v okviru strategije Accelerate pospešuje svojo električno ofenzivo v vse avtomobilske razrede. Načrt je jasen: do leta 2030 naj bi vsaj 70 odstotkov Volkswagnove prodaje v Evropi pomenili izključno električni avtomobili, kar je v praksi več kot milijon vozil. V Severni Ameriki in na Kitajskem naj bi delež e-avtomobilov znašal vsaj 50 odstotkov.
ID.5 in ID.5 GTX bosta predvidoma v Sloveniji na voljo konec februarja 2022. V drugi polovici januarja 2022 pa ju bo možno že naročiti.
Za dosego teh ciljev bo Volkswagen vsako leto predstavil vsaj en nov električni avtomobil. Že do leta 2030 naj bi se izpusti ogljikovega dioksida na vozilo zmanjšali za do 40 odstotkov. Na svoji »poti do brezemisijske mobilnosti za vse« želi podjetje najpozneje do leta 2050 postati ogljično nevtralno.