PMM
Vsebinsko oglaševanje

Sodobna simbioza športnega terenca in kupeja

Kako suvereno električno moč in velik doseg še bolj približati tistim, ki prisegajo na eleganten in športen videz ter prezenco SUV-vozila? Pri Volkswagnu imajo odličen odgovor, sliši na ime ID.5.
Avtor
23.12.2021 14:00
Čas branja: 6 min

Vse dobre stvari so tri, pravijo pri Volkswagnu: na primer suverena električna moč, dinamična oblika in poskočnost vožnje. Ali tri sodobne avtomobilske vrednote: kakovost, varnost in nove razsežnosti električne mobilnosti. Tudi tri karoserijske oblike: kombilimuzina, SUV in kupe. Torej, volkswagen ID? Jasno, zato so pri nemškem proizvajalcu vozil ponudbo električnih vozil ob petvratni klasiki ID.3 in športnem terencu ID.4 razširili še z modelom ID.5, ki navdušuje z inovativno obliko, s katero združuje prednosti športnega terenca z aerodinamično silhueto kupeja.

Znanilec karoserijske oblike prihodnosti

Volkswagen z novim modelom ID.5 in še zmogljivejšim ID.5 GTX na poti do brezemisijske mobilnosti za vse širi svojo uspešno družino ID. S tem Nemci pospešujejo elektrifikacijo svojih modelov in s kupejevsko različico športnega terenca ID.4 hkrati vstopajo v nov tržni segment, saj ID.5 s suvereno električno močjo in tekočo silhueto pomeni sodobno simbiozo SUV in kupeja.

Podobnosti s sestrskim modelom ID.4 hitro opaziš, vendar se novinec med drugim razlikuje po drugačnem odbijaču, lakiranih oblogah vrat in novi strešni liniji. Nižja streha in malenkost bolj dinamičen zadek mu dajeta eleganten in športen videz. Kot pravijo Nemci, je ID.5 znanilec karoserijske oblike prihodnosti: aerodinamična, ekspresivna, športna in po zaslugi platforme MEB s kratkimi previsi, kar poudarja močan značaj.

Električni SUV-kupe iz vseh zornih kotov zato deluje edinstveno in posebno. Značilna LED-tehnologija s svetlobnimi linijami na sprednjem delu in zadku po svoje prispeva k prepoznavnosti modela ID.5 kot člana družine ID. Zmogljivejši ID.5 GTX je zaradi večje odprtine za dovod zraka in serijskih matričnih LED-žarometov IQ.Light z inteligentnimi dolgimi lučmi ter zadnjih 3D LED-luči videti še bolj dinamičen.

Nizek količnik zračnega upora 0,26 (ID.5) oziroma 0,27 (ID.5 GTX) pripomore k večji učinkovitosti in dosegu, k čemur prispeva tudi usmernik zraka. Ta je integriran v aerodinamično oblikovan pokrov prtljažnika z velikim kotom odpiranja. Za optimalno strujanje zraka se električne žaluzije za hladilni zrak v sprednjem delu vozila odprejo šele, ko je to potrebno.

Prestižna notranjost, ki postavlja nove mejnike

Pri Volkswagnu niso pozabili na uporabnost, zato so kljub dinamični strešni liniji ustvarili veliko notranjost. Kljub svoji obliki ima ID.5 zadaj le 12 milimetrov manj prostora za glavo kot volkswagen ID.4. Dolga medosna razdalja 2.766 milimetrov omogoča notranjo prostornost, podobno tisti v SUV višjih razredov, prostornina prtljažnika pa znaša do 549 litrov. Športno zasnovana karoserija in salonska zasnova notranjosti tako poudarjata inovativnost znamke Volkswagen in njene družine ID.

Digitalni kombinirani instrumenti ponujajo nov koncept upravljanja. Voznikov zaslon in visokoločljivostni multimedijski sistem navdušujeta s sliko, dodatne informacije pa se v voznikovem vidnem polju prikazujejo prek opcijskega projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Kakovost materialov in obdelave je na prestižni ravni. Materiali za prevleke se razlikujejo glede na izbrano različico notranjosti, perforirani logotipi ID. na zgornjem delu naslonjal pa označujejo opcijske vrhunske športne sedeže.

Nove razsežnosti električne mobilnosti

Danes ostati v koraku s časom je težko, a ne za ID.5, saj med drugim omogoča brezžične posodobitve. Nova generacija programske opreme 3.0 omogoča posodobitve in namestitev dodatnih funkcij prek brezžične povezave, s čimer bo avto še dolgo ostal posodobljen, hkrati pa izboljšuje naravno glasovno upravljanje (Hello ID.). Zdaj se lahko uči in omogoča spletni dostop do informacij iz oblaka. Volkswagen je ID.5 opremil tudi z naprednimi asistenčnimi sistemi, ki s kolektivnimi podatki omogočajo še bolj sproščeno in predvidljivo vožnjo. Opcijski sistem Park Assist Plus s spominsko funkcijo po želji izvaja personalizirane postopke parkiranja.

Za svetlobne učinke v notranjosti poskrbi opcijska ambientalna osvetlitev z do 30 barvami. Storitve We Connect voznikom omogočajo dostop do spletnih prometnih informacij v realnem času, spletno posodabljanje zemljevidov, informacije o polnilnih postajah, spletni radio in še veliko več.

Perfekcija tudi za najbolj zahtevne voznike

Volkswagnov skoraj 4,6 metra dolgi ID.5 bo na trg v začetku leta 2022 zapeljal v različicah Pro in Pro Performance z dvema motorjema, najbolj zahtevne voznike pa bo potešila različica GTX. Pogon v ID.5 je enak kot pri ID.4, novinec bo na voljo z močjo 125 kilovatov (170 konjskih moči) in 310 newtonmetrov navora ali 150 kilovati (204 konjskimi močmi) in 310 newtonmetri navora.

Različica GTX bo premogla dva elektromotorja, po enega na vsaki premi, skupna sistemska moč tako znaša 220 kilovatov (300 konjskih moči), elektrika pa bo poganjala vsa štiri kolesa. Najhitrejši ID.5 GTX se bo do 100 kilometrov na uro izstrelil v 6,3 sekunde in dosegel hitrost 180 kilometrov na uro, pri preostalih bo ta omejena na 160 kilometrov na uro. Športnejši ID.5 GTX bo dobil še nekaj atraktivnih dodatkov, drugačna odbijača in stranske pragove, inženirji pa so se dotaknili tudi podvozja, da bo med ovinki še bolj suveren. Mišičnjak bo tako bliže tlom kot klasični ID.5, zavore bodo še bolj učinkovite, ob doplačilu pa bo kupec lahko izbral še prilagodljive blažilnike, ki bodo ob želji po večji dinamiki tudi otrdeli.

Vse različice modela ID.5 so opremljene z zmogljivejšo baterijo s 77 kilovatnimi urami. Po merilnem ciklu WLTP model GTX obeta 480 kilometrov dosega, obe različici Pro pa 520 kilometrov. Volkswagnov električni SUV-kupe se prek standardnega kabla tudi na poti lahko polni z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kilovatov, na hitri polnilni postaji pa lahko moč polnjenja standardno znaša do 135 kilovatov.

Ne le nov model v ponudbi, ampak veliko več

Volkswagen z modeloma ID.5 in ID.5 GTX ne vstopa le v nov tržni segment, ampak v okviru strategije Accelerate pospešuje svojo električno ofenzivo v vse avtomobilske razrede. Načrt je jasen: do leta 2030 naj bi vsaj 70 odstotkov Volkswagnove prodaje v Evropi pomenili izključno električni avtomobili, kar je v praksi več kot milijon vozil. V Severni Ameriki in na Kitajskem naj bi delež e-avtomobilov znašal vsaj 50 odstotkov.

ID.5 in ID.5 GTX bosta predvidoma v Sloveniji na voljo konec februarja 2022.

V drugi polovici januarja 2022 pa ju bo možno že naročiti.

Za dosego teh ciljev bo Volkswagen vsako leto predstavil vsaj en nov električni avtomobil. Že do leta 2030 naj bi se izpusti ogljikovega dioksida na vozilo zmanjšali za do 40 odstotkov. Na svoji »poti do brezemisijske mobilnosti za vse« želi podjetje najpozneje do leta 2050 postati ogljično nevtralno.


Vsebino omogoča Porsche Slovenija.

O projektu

Pametna mesta in mobilnost je poslovno-medijski vsebinski projekt, kjer izpostavljamo dobre prakse in rešitve, ki prispevajo k izboljšanju kakovosti bivanja v mestih in mestnih središčih. Ukvarjamo se z aktualnimi izzivi trajnostnega razvoja in novih načinov bivanja in mobilnosti.

Namen projekta je spodbuditi občine, skupnosti in druge inštitucije ter podjetja k povezovanju, razvoju novih tehnologij in uvajanju rešitev za dvig kakovosti življenja v mestnih središčih  ter za zagotavljanje sodobnih oblik mobilnosti in trajnostnega ekonomskega in socialnega razvoja.

FINANCE
PMM
Digitalizacija sega v vse pore slovenskih mest
FINANCE
Kako pametne so slovenske občine?
PRO
Finance
DOGODEK
Finance prPRO Kako pametne so slovenske občine? (PRO)

Odgovor boste 29. septembra dobili na dogodku »Kako do pametnih mest: Kaj lahko prinesejo družbi in kaj zavira razvoj« – vabljeni!

FINANCE
PMM
Kako lahko Slovenija postane vodilna v razvoju pametnih mest?
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Konferenca
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Kako lahko Slovenija postane vodilna v razvoju pametnih mest? (PRO)

Glavno vprašanje je, kako se bo v bitki za tehnološki preboj znašla Slovenija. Bomo le ponudniki podatkov ali bomo ponujali tudi napredne storitve in tako ustvarjali dodano vrednost?

FINANCE
Članki
T-2 po projektu "Pametni Kranj" v razvoj Pametna mesta 4.0
PRO
Članki
ČlankiFinance prPRO T-2 po projektu "Pametni Kranj" v razvoj Pametna mesta 4.0 (PRO)

Pri T-2 se že pripravljajo na uvedbo umetne inteligence, avtomatizacije procesov, interneta stvari in uporabo velepodatkov pri upravljanju platform pametnih mest

FINANCE
Članki
(E-priloga) Pametna mesta in mobilnost: kako blizu trajnostni revoluciji smo v Sloveniji?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO (E-priloga) Pametna mesta in mobilnost: kako blizu trajnostni revoluciji smo v Sloveniji? (PRO)

V času izjemno hitrega tehnološkega napredka se bo problematika varovanja okolja zrcalila tudi na področju mobilnosti in razvoju pametnih skupnosti. A napredne tehnologije, povezljivost in uporaba čistejših virov energije ne bodo prinesle želenih sadov, če ljudje ne bodo pripravljeni spremeniti svojih navad.

FINANCE
Članki
Za koliko asistenčni sistemi zvišajo varnost in znižajo stroške zavarovanja vozil?
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Za koliko asistenčni sistemi zvišajo varnost in znižajo stroške zavarovanja vozil? (PRO)

Podatki Zavarovalnice Triglav kažejo, da se ob uporabi asistenčnih sistemov zmanjša pogostost prometnih nesreč od 10 do 40 odstotkov. Zato navajamo pet asistenčnih sistemov, ki najbolj pripomorejo k varnosti.

FINANCE
PMM
Red Hat: rešitve za pametna mesta T-2 spadajo v sam svetovni vrh
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance PRO Red Hat: rešitve za pametna mesta T-2 spadajo v sam svetovni vrh (PRO)

Potem ko se je družba T-2 lani s svojo infrastrukturno platformo T-2 Cloud uvrstila med finaliste prestižnega tehnološkega izbora Red Hat Digital Leaders Awards, so bili letos deležni vnovičnega povabila na konferenco, ki velja za svetovno stičišče najbolj prebojnih tehnoloških družb

FINANCE
Članki
Mesta naj ne bodo le pametna, ampak tudi varna
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Mesta naj ne bodo le pametna, ampak tudi varna (PRO)

Pametne rešitve v pametnih mestih so izpostavljene kibernetskim napadom in zlorabam. Vzpostavitev in vzdrževanje sistemov interneta stvari po visokih varnostnih standardih resda zahtevata določen vložek, a je ta zanemarljiv v primerjavi s škodo, ki jo lahko povzročijo kibernetski napadalci.