»Število varnostnih incidentov se z vse hitrejšo digitalizacijo in delom na daljavo povečuje, v zadnjem obdobju so zelo pogosti napadi na e-poštne račune, storitve oddaljenih dostopov in storitve v oblaku, več je tudi napadov na uporabniške mobilne naprave,« je v sporočilu za javnost zapisal direktor IKT in storitev omrežja v Telekomu Slovenije Rok Prešeren.

Največ primerov, ki so jih obravnavali, je bilo povezanih z zlorabo ali s poskusom zlorabe prijavnih podatkov, s poskusom skeniranja zunanjega in internega omrežja ter z dostopom do zlonamernih ali ranljivih spletnih strani. »Stalnica so napadi onemogočanja storitev (DoS in DDoS), napadi prek t. i. spletnega ribarjenja (phishing), pri katerih opažamo porast napadov prek sporočil sms, napadi s pomočjo zlonamerne programske opreme ter napadi, ki izkoriščajo ranljivost aplikacij,« je pojasnil Prešeren.

S pomočjo storitve Varen splet, ki jo omogočajo zasebnim in poslovnim uporabnikom, so samo v avgustu preprečili več kot pol milijona kibernetskih napadov. Storitev deluje tako, da prepozna zlonamerne spletne strani ter uporabnike varuje pred spletnimi prevarami in prenosom škodljivih programov na računalnike in mobitele.

Kibernetski napadi so sicer usmerjeni tako proti posameznikom kot podjetjem vseh velikosti. Pri tem so še posebej ranljiva mala in srednja podjetja, ki pogosto nimajo zaposlenih varnostnih strokovnjakov ali nameščene kibernetske zaščite, ugotavljajo v največjem slovenskem telekomunikacijskem operaterju.