Novice

Spomladanska PRIMA: v gneči malih mestnih avtomobilov

Po štirih letih smo se s kolegi z velikim primerjalnim testom vrnili v razred malih kombilimuzin ter med drugim preverili pred kakšne izbire so trenutno postavljeni njihovi kupci.

Drugi največji

Razred malih avtomobilov oz. segment B je po podatkih uradne statistike, ki jo za Sekcijo za osebna motorna vozila v okviru Trgovinske zbornice Slovenije pripravlja podjetje Ardi, drugi največji na slovenskem trgu. Zaostajajo le za malimi križanci, ki so v preteklih letih nesporno zavzeli vrh – nekaj na račun svojih lastnosti, nekaj pa tudi zaradi strategije avtomobilskih proizvajalcev, ki so z njimi končno ponovno zadeli v črno in skušajo iztržiti, kar se da. Kako bi sicer lahko pojasnili, da po eni strani skušajo z včasih že smešno drobnimi optimizacijami znižati porabo modelne palete, hkrati pa zvišujejo število oz. delež težjih in aerodinamično slabših avtomobilov? 

prima-primaryPonovno trinajst

Kakorkoli že, segment B ostaja izjemno pomemben, zato ima v njem predstavnika večina znamk. Enako kot spomladi 2018, smo jih za veliki primerjalni test uspeli zbrati kar trinajst, kar nas je v vidu trenutnih razmer z omejenimi dobavami novih vozil še bolj razveselilo.

Med njimi so bili:

Že na prvi pogled je jasno, da so med zgoraj naštetimi vsi glavni igralci. Kar pet od njih – Renault Clio, Volkswagen Polo, Dacio Sandero, Peugeot 208 in Citroën C3 – najdemo tudi na seznamu dvajset najbolj prodajanih modelov osebnih avtomobilov v Sloveniji, tako ob koncu lanskega leta kot tudi ob zaključku prvega letošnjega kvartala.

Zgoraj zapisana trinajsterica je v prvih treh mesecih letošnjega leta predstavljala okvirno 16 % vseh prvič registriranih novih osebnih avtomobilov na našem trgu, kar je le malenkost manj kot konec lanskega leta. Se je pa po drugi strani bistveno zmanjšal delež novih vozil, ki so bila odjavljena pred koncem meseca registracije – številka, ki jo običajno enačimo z enodnevnimi registracijami oz. izvozom. Če je slednji konec leta 2021 med našimi tekmeci znašal 27 %, je bil konec letošnjega prvega kvartala le še 11 % (kar še vedno presega povprečje trga z malo pod 8 %). Še en pokazatelj, da so trenutne razmere na trgu novih vozil precej drugačne, kot smo jih bili vajeni.


PRIMA smo: Avtomanija, Avto Fokus, Finance, Siol, Volan, Žurnal24 in Avtomobilizem.com.


Zanimiv je tudi podatek, da je med prvimi registracijami vozil teh modelov na našem trgu slabih 15 % uvoženih rabljenih avtomobilov, kar je sicer bistveno manj kot pri kompaktnih premijskih križancih, ki smo jih primerjali lani jeseni, a še vedno ni zanemarljivo. Med njimi prednjačijo Renault Clio, Citroën C3, Volkswagen Polo in Peugeot 208.


Naše pretekle projekte PRIMA, ki jih skupaj ustvarjamo od leta 2016, si lahko ogledate na tej povezavi.


Sodelujoči zastopniki znamk so poskrbeli, da smo lahko primerjali lastnosti tekmecev, ki smo jim tokrat namenili bencinski motor in ročni menjalnik za vrednotenje njihovih voznih lastnosti. Dodali smo vtise o uporabnosti in prostornosti potniškega dela in prtljažnika, presodili razpoložljivost in delovanje sodobnih vozniških pomagal s področja varnosti in udobja ter preverili skupne stroške lastništva. Ocenjevanje smo zaključili z mnenjem glede njihovega celostnega nastopa.

Rezultate primerjave bomo objavili v petek, 15. aprila. Do takrat pa nas zanima vaše mnenje: so avtomobili razreda B postali dovolj prostorni in tehnično napredni, da bi si ga omislili kot edini avtomobil (in hkrati lažje prenesli višje nakupne cene)?

Avtomobilizem.com (Foto: PRIMA.)

Mnenja uporabnikov

3 komentarjev za "Spomladanska PRIMA: v gneči malih mestnih avtomobilov"


xxl
2 leta 11 dni nazaj

Vseeno mi je kdo zmaga, vem kaj bi izbral. Ali je dovolj za edini avto v družini, pa si mora vsak sam odgovoriti.

Ivan36
2 leta 12 dni nazaj

“Do takrat pa nas zanima vaše mnenje: so avtomobili razreda B postali dovolj prostorni in tehnično napredni, da bi si ga omislili kot edini avtomobil (in hkrati lažje prenesli višje nakupne cene)?” Pogojno uporabni za edini prevoz! Drugače sem pozitvno presenečen nad NOVI Sandero glede prostora v kabini, Polo je tih in nadražji, kar ni v +, Mica je premajhna, Fiesta buhtelj zunaj … C3 najstarejši in poceni narejen osnovna oprema – sedeži so zanič. Za porabo bom počakal na teste teh modelov. Kar se tiče tehnike odlični novi motorji pa tista osnovna + oprema ekrančkov in senzorjev! Torej brez ogrevanih sedežev pa volana, v+ pa ogrevano prednje steklo.

srcnik
2 leta 12 dni nazaj

Predvidevam, da bo fabia zmagala zaradi prostornosti in ker je najnovejša, drugi clio, tretji peugeot/opel…

 
Nissanov prototipni obrat za izdelavo baterij z elektrolitom v trdnem stanju
Citroën z novo serijo v pomlad