Volkswagen stavi na lastno proizvodnjo baterij. Na fotografiji panel pred gradbiščem za tovarno baterij
Volkswagen stavi na lastno proizvodnjo baterij. Na fotografiji panel pred gradbiščem za tovarno baterij "misija SalzGiga", ki jo gradijo v mestu Salzgitter. Foto: Reuters

Volkswagen je danes predstavil naložbeni načrt za prihodnjih pet let v skupni vrednosti 180 milijard evrov. Več kot dve tretjini sredstev (120 milijard evrov) bo namenjenih elektrifikaciji in digitalizaciji.

Za proizvodnjo baterij in nakup surovin namerava podjetje nameniti do 15 milijard evrov. Volkswagen si namreč prizadeva do leta 2025 na trgu ponuditi cenovno dostopno električno vozilo v današnji vrednosti okoli 25.000 evrov.

Finančni direktor Volkswagna Arno Antlitz upa, da bo podjetje do takrat sklenilo pogodbe za pridobivanje surovin in razširilo proizvodnjo baterij. S tem bi namreč znižali stroške proizvodnje električnih vozil, pri čemer kar 40 odstotkov predstavlja cena baterij.

Antlitz je sicer opozoril, da bi lahko glede na tržne pretrese po propadu banke Silicon Valley nekatere naložbe v baterije odložilo, če trg ne bi rasel po pričakovanjih.

Arno Antlitz (desno) je na letni Volkswagnovi konferenci v Berlinu predstavil naložbeni načrt podjetja. Foto: Reuters
Arno Antlitz (desno) je na letni Volkswagnovi konferenci v Berlinu predstavil naložbeni načrt podjetja. Foto: Reuters

Direktor Volkswagnovega oddelka za avtomobilske dele Thomas Schmall je v ponedeljek sicer dejal, da nameravajo s tremi tovarnami baterij, ki se v Nemčiji, Španiji in na Švedskem že gradijo, pokriti vse potrebe do leta 2028, zato se z izbiro novih lokacij ne mudi.

Ob tem pa je razkril tudi namero po prvi Volkswagnovi tovarni baterij v Severni Ameriki. Zgraditi jo nameravajo v Kanadi, proizvodnja naj bi se začela leta 2027.

Elektrika in notranje zgorevanje kot "dvojno breme"

Volkswagen, največji proizvajalec avtomobilov v Evropi, želi ob tem ohraniti položaj na trgu električnih vozil in na trgu vozil z motorji z notranjim zgorevanjem. "Pričakujemo, da bomo od leta 2025 dosegli 20-odstotno elektromobilnost v novi prodaji. Po drugi strani moramo ohraniti konkurenčnost motorjev z notranjim zgorevanjem, kar je dvojno breme," je še dejal Antlitz.

Evropska unija je sicer v svojih ambicioznih okoljskih ciljih nameravala po letu 2035 prepovedati prodajo novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, vendar je nasprotovanje izrazila prav avtomobilska velesila Nemčija – ki se je zavzela za motorje na notranje zgorevanje, ki bi jih poganjala sintetična goriva, proizvedena iz obnovljive energije – zaradi česar so dokončno potrditev zakonodaje preložili.