Stellantisovi grožnji so se hitro pridružili Nissan, Jaguar Land Rover in Ford, ki imajo prav tako tovarne na Otoku. Foto: EPA
Stellantisovi grožnji so se hitro pridružili Nissan, Jaguar Land Rover in Ford, ki imajo prav tako tovarne na Otoku. Foto: EPA

Martin Corner, vodja nabave pri luksuzni znamki Aston Martin Lagonda, je zaskrbljen glede dajatev na izvoz električnih avtomobilov iz Velike Britanije in pravi: "Celotna avtomobilska industrija v Veliki Britaniji je ogrožena." Kot piše Automobilwoche so zaskrbljeni tudi predstavniki zaposlenih. "To opozorilo je opomin, da se avtomobilska industrija Združenega kraljestva pripravlja na zelo negotovo prihodnost," so sporočili iz sindikata Unite.

Do danes so baterije v večini električnih avtomobilov prihajale iz Azije. Evropska proizvodnja baterij se šele začenja. Še posebej očiten je primanjkljaj v Veliki Britaniji. Foto: Peugeot
Do danes so baterije v večini električnih avtomobilov prihajale iz Azije. Evropska proizvodnja baterij se šele začenja. Še posebej očiten je primanjkljaj v Veliki Britaniji. Foto: Peugeot

Stellantis grozi z umikom

Direktor četrtega največjega avtomobilskega koncerna na svetu Stellantisa Carlos Tavares je nedavno zagrozil s končanjem dejavnosti v Združenem kraljestvu. Njegova skupina zahteva nič manj kot ponovna pogajanja o sporazumu o brexitu. "Če stroški proizvodnje električnih vozil v Združenem kraljestvu ne bodo več konkurenčni in trajnostni, se bodo dejavnosti ustavile," piše v izjavi odbora za gospodarske zadeve britanskega parlamenta. Stellantis se je ob tem skliceval na svojega tekmeca BMW-ja, ki električne različice minija od leta 2024 ne bo več izdeloval v Oxfordu, temveč na Kitajskem.

Britanska avtomobilska industrija je kljub dolgotrajni krizi še vedno pomembna gospodarska veja v državi. Stellantis je nedavno veliko investiral in nekdanjo tovarno Opel/Vauxhall v Ellesmere Port preuredil za izdelavo električnih dostavnih vozil. Skupina s 14 blagovnimi znamkami v Veliki Britaniji zaposluje več kot 5000 ljudi.