Novice

Priljubljeni družinski avtomobili skupine Stellantis samo še z električnim pogonom

Pri Stellantisu so se odločili, da v Evropi ne bo več na voljo bencinsko ali dizelsko gnanih različic družinskih modelov znamk Citroën, Peugeot in Opel.

Skupina Stellantis na evropskem trgu iz prodaje umika bencinske in dizelske različice modelov Citroënovih modelov Berlingo, Spacetourer in Jumpy, Peugeotovih Rifter, Expert in Traveller ter Oplovih Combo, Vivaro in Zafira Life. Celotna paleta je sicer že na voljo v električnih izvedenkah, kar je verjetno vodilnim olajšalo odločitev, ki bo med drugim vplivala na skladnost z vse strožjimi okoljskimi predpisi Evropske unije.

Znamke Citroën, Peugeot in Opel so v ločenih sporočilih za javnost pojasnile, da je tovrstna odločitev sprejeta za preživetje tega segmenta v prihodnosti. Poudarjajo še, da je to korak v pravo smer, saj vse tri znamke težijo k temu, da bodo v Evropi ponujali le električne modele. Trenutno je v električnih različicah ë-Berlinga in ë-Rifterja na voljo električni pogonski sklop (100 kW/260 Nm) in baterijski paket kapacitete 50 kWh, ki ga je v primeru nakupa modelov, kot sta ë-Spacetourer, ë-Traveller moč opcijsko nadgraditi na 75 kWh. Pri Citroënu so mnenja, da bencinske in dizelske različice družinskih enoprostorcev postajajo manj zanimive predvsem zaradi njihove silhuete s slabšo aerodinamiko in mase, kar vpliva na porabo goriva, ki postaja vse dražje. Vincent Cobee, izvršni direktor znamke Citroën, verjame, da bosta ë-Berlingo in ë-Spacetourer še naprej privlačila kupce in ponujala dovolj izbire v tem segmentu.

Ta odločitev naj bi sicer veljala le za potniške izvedenke, medtem ko naj bi bili podjetjem še naprej na voljo gospodarski modeli s klasičnim pogonom. Prav tako naj bi bili potniški modeli z motorji na notranje izgorevanje še naprej naprodaj izven meja Evropske unije, vključno s Švico in Veliko Britanijo. Zaenkrat še ni informacij v zvezi z najavljeno novo generacijo Fiata Scudo, spremembe pa najverjetneje tudi ne bodo zajele aktualne generacije modela Combo.

Po podatkih podjetja Jato Dynamics so prodajne številke tega segmenta v preteklem letu solidne, verjetno pa ni potrebno poudarjati, da večino prodanih vozil predstavljajo različice z motorji na notranje zgorevanje. Od lanskega januarja do novembra je bilo prodanih 26.179 primerkov Citroënovega Berlinga, 22.400 enot Peugeotovega Rifterja ter 12.929 primerkov Oplovega modela Combo. V razredu manjših kombiniranih vozil so v enakem obdobju lanskega leta prodali 9.338 enot modela Opel Zafira, 7.319 Peugeotovih Travellerjev ter 5.820 primerkov Citroënovega Spacetourerja.

Vsekakor bo zanimivo spremljati, v kolikšni meri bo ta odločitev vplivala na obseg segmenta, saj bo najverjetneje ena večjih ovir pri prodaji električnih različic poleg omejitev dosega tudi cena. Za primerjavo – cene za Citroënov Berlingo z bencinskim motorjem se pričnejo pri 19.850 evra, medtem ko električne različice ë-Berlingo ni možno dobiti za manj kot 36.700 evrov.

Od slovenskega zastopnika znamke Opel (WAE S d.o.o.) smo v povezavi s preusmeritvijo na električne izvedenke prejeli naslednji odgovor: Glede na veliko število prejetih naročil za kupce, ki so zapolnila proizvodne kapacitete skoraj do konca leta, in tako na omejeno dobavljivost, je bila na nivoju celotne skupine Stellantis sprejeta odločitev, da se v prihodnje nova naročila usmeri na električne različice. Vozila, ki so bila pred samo najavo prodana končnim kupcem in so naročena z motorji z notranjim izgorevanjem, bodo – po informacijah Stellantisa – še proizvedena in dobavljena, medtem ko za nova naročila velja, da so mogoča za elektrificirane različice.” Pri slovenskem zastopniku znamk Peugeot in Citroën (P Automobil Import d.o.o. in C Automobil Import d.o.o., ki sta del Skupine Emil Frey) pa smo izvedeli, da od proizvajalca še niso prejeli vseh informacij glede zaustavitve prodaje modelov, prav tako zaenkrat tudi ni znano, kaj se bo zgodilo z obstoječimi naročili v proizvodnjo.

Avtomobilizem.com (Vir: Carscoops. Foto: Citroën, Peugeot.)

Mnenja uporabnikov

11 komentarjev za "Priljubljeni družinski avtomobili skupine Stellantis samo še z električnim pogonom"


srcnik
2 leta 3 meseci nazaj

Bodo hitro postali nepriljubljeni…

2 leta 3 meseci nazaj

Kolikor vem, bo Toyota še vedno ponujala dizelski in bencinski motor zaradi svojih hibridov imajo nižji ogljični odtis… bodo pač kupci namesto PSA imeli Toyoto

Bucko99
2 leta 3 meseci nazaj

Naj dajo Hibrida not in je to to.

2 leta 3 meseci nazaj

Ne gre to kar tako…Proace je narejen praktično po PSA blueprintu. Ni zasnovan za hibrida.

Bucko99
2 leta 3 meseci nazaj

Vem ja, ampak na tem bi mogli neki nardit.

2 leta 3 meseci nazaj

Fajn bi bilo…najbrž bi to pomenilo popolnoma novi razvoj avtomobila, cena pa tako ne bi bila več všečna…

frgo
2 leta 3 meseci nazaj

Meni se pa zdi takšna odločitev samoumevna. Zaradi pomanjkanja elektronike imajo proizvodnjo itak zdesetkano in več kot očitno ne predvidevajo izboljšanja na srednji rok. Obenem še pritiski za zmanjšanje izpustov in odločitev je tu. Zavedajo se, da bo prodaja relativno mizerna, ampak to bo v vsakem primeru.

meganer
2 leta 3 meseci nazaj

Temu se pa reče strel v koleno ……

Bucko99
2 leta 3 meseci nazaj

Samo v Evropi ?

Bucko99
2 leta 3 meseci nazaj

Zakaj -?

 
BMW iX Flow spremeni barvo ob pritisku na gumb
SsangYong z novimi lastniki