Predstavitve

Glava družine z novim imenom

Audi Q8 e-tron: slovenska predstavitev

Q8 e-tron je novi paradni električni konj Audija, ki si s svojo pojavo in velikostjo vsekakor zasluži biti glava družine. A ne gre za povsem nov model, gre za močno prenovljeni e-tron, ki je bil obenem tudi prvi znamkin električni SUV. Poleg spremenjenega oblikovanja je s prenovo pridobil še močnejši elektromotor in zmogljivejšo baterijo za večji doseg.

Audi se spet podaja na trnovo pot spreminjanja politike poimenovanja svojih modelov. Z zadka vseh modelov se poslavljajo oznake o različici, ki je (le bolj poučenim) obenem razkrivala tudi moč motorja in položaj znotraj modelne družine. Po novem bo na zadnjem delu vseh Audijev izpisano le še ime modela, točna oznaka modela pa se seli na stebriček B. Obenem se obetajo spremembe pri poimenovanju modelov: vsi električni Audiji bodo imeli soda številke (Q4 e-tron, Q8-tron…), modeli z motorji na notranje zgorevanje pa bodo poimenovani z lihimi številkami (A3, Q5…).

Večja platišča, krajši doseg

IMG_4925
Tudi pri Q8 e-tron je poudarek na recikliranih materialih. Vtikači za varnostni pas so naprimer narejeni iz plastičnih delov, ki so bili nekoč del starih Audijev.

Aerodinamika igra pri električnih vozilih bistveno večjo vlogo kot pri tistih z motorji na notranje zgorevanje. Z oblikovno prenovo je  ekipa pod budnim očesoma Marca Lichteja veliko pozornosti namenila malenkostim. Novi dvodimenzionalni štirje krogi, svetlobna linija v maski in žarometi so le povod za aerodinamično nadgradnjo modela. Z aktivnimi loputami v maski in dodatnimi zakrilci na dnu odbijača so uspešno preprečili vrtinčenje zraka pred avtomobilom, zato se je koeficient zračnega upora pri kupeju Sportback znižal z 0.26 na 0.24 oziroma pri običajni različici iz 0.28 na 0.27. Te izboljšave pripomorejo k daljšemu dosegu, a ga po drugi strani precej zmanjšajo večja platišča.

Serijsko so pri Q8 e-tron vgrajena 19-palčna platišča, a se zanje odloči le manjši odstotek kupcev. Praktično vsi posežejo po večjih 21-palčnih platiščih, ki so po drugi strani hkrati edini dodatek na avtomobilu, ki surovo poseže v doseg. Če se kupec odloči za osnovna 21-palčna platišča, se namreč doseg avtomobila zmanjša za kar 45 kilometrov. Obstajajo pa tudi druga platišča enakih velikosti, ki so oblikovana bistveno bolj aerodinamično – ob izbiri nekoliko dražjih se doseg zmanjša za 39 kilometrov, če kupec izbere najdražja in najbolj aerodinamična 21-palčna platišča, pa je padec skupnega dosega omejen na 9 kilometrov.


Ob pregledu slovenskega avtomobilskega trga je Franci Bolta, direktor znamke Audi, povedal, da se je slovenski trg dodobra očistil. Padec števila prodanih enot gre predvsem na račun nekdanjih “taktičnih” registracij, ki jih je zaradi slabše dobave modelov zdaj bistveno manj. Gledano v celoti je od leta 2018 do konca leta 2022 število prodanih novih avtomobilov padlo za 36 odstotkov. V letu 2018 so po uradnih podatkih v Sloveniji prodali 71 tisoč avtomobilov. Koronska prodajna kriza je prinesla večji padec, ki pa se je zaradi pomanjkanja polprevodnikov, vojne v Ukrajini in težav v logistiki v lanskem letu še povečal, saj so prodali le še 44 tisoč avtomobilov. V prvih štirih mesecih letošnjega leta se kažejo znaki okrevanja, saj je prodaja zrasla za 7 odstotkov v primerjavi z lanskim letom.

Po drugi strani imajo premijske znamke manj skrbi kot avtomobilski proizvajalci “običajnih”, cenovno dostopnejših znamk, trg premijskih modelov je v enakem obdobju (2018-2022) padel za osem odstotkov. Po eni strani gre manjše znižanje pripisati predvsem cenovnim dvigom avtomobilov. Pri volumenskih znamkah je bil ta dvig veliko bolj očiten in občuten kot pri premijskih znamkah. Ravno zato lahko tudi sklepamo, da se število premijskih avtomobilov na naših cestah povečuje. Glede na celotni avtomobilski trg premijske znamke obvladujejo že 14 odstotkov celotne prodaje, kar še ni na nivoju zahodne Evrope, a gre v slovenski tradiciji za visok delež.


Nov zadnji elektromotor

IMG_4870
Na zadku bo po novem le še napis modela. V tem primeru Q8.

Ne le aerodinamika, za izboljšanje učinkovitosti modela, ki povrhu vsega ni majhen (4.915 mm) ali lahek (2.585 kg) so ključne tudi pogonske komponente. Pri Audiju so zato v Q8 e-tron vgradili nov zadnji elektromotor. Ker gre za glavni motor izmed dveh, so mu povečali število navitij iz 12 na 14. Zaradi tega ima elektromotor močnejše magnetno polje, višji navor in posledično za delovanje porabi manj energije.

K temu so dodali še izboljšan baterijski paket, ki je dimenzijsko enak kot v predhodniku, a ima večjo energijsko gostoto. Osnovna različica Q8 e-tron 50 ima po novem namesto baterije z zmogljivostjo 64 kilovatnih ur, zdaj 89 zmogljivost 89 kilovatnih ur neto. Različica 55 ima še nekoliko večjo baterijo. Kapaciteta slednje se je iz 86 kilovatnih ur dvignila na 106 kilovatnih ur. V dosegu to pomeni 600 kilometrov dosega po WLTP pri Sportbacku in 582 kilometrov pri klasičnem Q8 e-tron. Ob izbiri različice 50 pa se doseg giblje med 491 in 505 kilometri.

Prvič na voljo tudi sistem priklopi in polni

Seznam tehnološki novosti je seveda dolg. V notranjosti je prepoznaven Audijev “kokpit”, z ločeno klimatsko napravo v obliki tretjega zaslona. Če jo lahko štejemo med novosti, je tukaj še nova Audijeva kartica za lažje polnjenje širom Evrope. Pomembna novost, predvsem z vidika uporabniške izkušnje, je tudi sistem priklopi in polni. Za zdaj deluje le na polnilnicah Ionity, v praksi pa z uporabo tega sistema niso več potrebne prijavlje na polnilnicah – vozilo le priklopiš in polniš.

Na koncu še beseda o cenah. Za vstopni Q8 e-tron 50 se pričnejo pri 75.500 evrih, doplačilo za kupejevsko različico Sportback je dva tisočaka. Več pa v ceniku.

Avtor in fotografije: Gašper Pirman.

 

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Štirikolesnik, ne avtomobil
Svetlejši pogled naprej