Podpis memoranduna o sodelovanju z OCCAR za upravljanje programa boxer. Foto: Twitter/Matej Tonin
Podpis memoranduna o sodelovanju z OCCAR za upravljanje programa boxer. Foto: Twitter/Matej Tonin

Odhajajoča vlada pod vodstvom Janeza Janše je sicer Tonina za podpis tega memoranduma pooblastila danes. Slovenija je s podpisom postala članica Organizacije za sodelovanje pri skupnem oboroževanju (OCCAR), katere predstavniki bodo zatem v imenu Slovenije podpisali
pogodbo z dobaviteljem boxerjev, nemškim podjetjem Artec, so za Slovensko tiskovno agencijo (STA) pojasnili na ministrstvu za obrambo.

Ministrstvo za obrambo načrtuje, da bo Slovenija za nakup 45 vozil boxer z nameščeno oborožitveno opremo, gre za top 30 mm, in za logistično podporo, rezervne dele, specialno orodje in testno opremo, integracijo sistemov, testiranje, usposabljanja, dokumentacijo, razvoj in projektno vodenje skupaj odštela 343,43 milijona evrov skupaj z davkom na dodano vrednost.

Prihodnja vlada Roberta Goloba sicer nakupu oklepnikov nasprotuje. "Želimo si, da bi sedanja vlada, ki je v odhajanju, če že ne želi prisluhniti volji ljudstva, da so dejansko v odhajanju, mogoče prisluhnila pozivu, naj ne dela škode. Naše stališče je zelo jasno, da ne podpiramo tega nakupa zaradi spremenjenih okoliščin, ki so se spremenile v primerjavi z obdobjem, ko je bila odločitev sprejeta v preteklosti," je o zavračanju nakupa oklepnikov dejal Golob in dodal, da bodo uporabili vsa pravna sredstva, da svoje stališče uveljavijo.

"Vsak normalen in dober gospodar bi to upošteval in ne povzročal ekonomske škode svoji državi, ali v tej vladi premorejo ta kanček razuma, bodo pokazali sami v naslednjih dneh," je apeliral na odhajajočo vlado.

Medtem je znana tudi razdelitev resorjev v prihodnji vladi. Ministrstvo za obrambo naj bi vodil Marjan Šarec.

Odprta vprašanja glede oklepnikov

Gleda nakupa oklepnikov sicer ostaja še precej neodgovorjenih vprašanj. Eno izmed njih je integracija izraelskih sistemov oborožitve na nemški oklepnik, s čimer imajo še vedno veliko težav v Latviji, je za Radio Slovenija poročal Robert Škerjanec. Prav tako ni jasno, kako namerava Slovenska vojska vzdrževati oklepnike, saj nima delavnic ali garaž, kar pomeni, da bodo morali za vzdrževanje in popravila najemati zunanje izvajalce, podobno kot pri starih tankih in patrijah. Nazadnje je tukaj še logistično vprašanje, saj oklepnik skupaj z oborožitvijo tehta 43 ton, pri čemer se postavlja vprašanje, ali so slovenski mostovi in železnice pripravljeni za takšen transport.

Za podpis memoranduma 7,2 milijona evrov

Vlada se je z nameravanim podpisom memoranduma za nakup oklepnikov boxer seznanila na današnji dopisni seji in soglašala s finančnimi obveznostmi nakupa v breme proračunov za leta od 2022 do 2026.

Memorandum, kot navaja vlada, med drugim določa "obseg naročila, in sicer razvoj, raziskave, nakup ter nadgradnjo ustreznih izvedb vozil boxer. Slovenija pa namerava naročiti 45 vozil boxer in prispevati sredstva za njihov razvoj."

Slovenija bo za podpis memoranduma o soglasju odštela 7,2 milijona evrov, kar se nanaša na povračilo razvojnih stroškov oz. za vstopno pristojbino, ki bo poravnana v enkratnem znesku v letu 2022.

"Finančna sredstva so zagotovljena z Zakonom o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski v letih 2021 do 2026. Drugih neposrednih finančnih posledic za RS podpis memoranduma o soglasju ne prinaša," je ob tem navedla vlada.

Proračunski stroški nakupa oklepnikov več kot 350 milijonov evrov brez DDV-ja

Vlada je tudi soglašala s prevzemom obveznosti v breme proračunov za leta 2022 do 2026 za nakup novih oklepnikov boxer. Proračunski stroški iz pogodbe z OCCAR-jem bodo predvidoma znašali 343,43 milijona evrov, povrnitev razvojnih stroškov drugim državam bo stala 7,2 milijona evrov, administrativni stroški pa naj bi znašali tri milijone evrov.

Nakup oklepnih vozil Boxer