Volkswagen ima v ZDA 50 novih zaposlenih... in ne, ne gre za ljudi - ali robote

15. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Od njih bodo imeli precej koristi, a le malo stroškov.

Avtomobilske tovarne običajno zaposlujejo po več (deset) tisoč delavcev in jim na ta način omogočajo delo ter zagotavljajo sredstva za preživetje. Povedano nekoliko poetično: zagotavljajo jim hrano in možnost, da si ustvarijo dom, zavetje. Najnovejšim petdesetim delavcem v ameriški tovarni nemškega koncerna pa podjetje dejansko zagotavlja zgolj in samo to. Seveda pa imajo od njih tudi nekoliko drugačne zahteve. In ne, ne gre za človeške delavce.

Tovarna Chattanooga zaposluje 4.000 delavcev, poleg nje pa stoji eno največjih Volkswagnovih polj s sončnimi celicami. To skrbi za proizvodnjo 12,5 odstotka potreb po elektriki podjetja, na 33 hektarjih površin pa se nahaja 33.600 solarnih panelov. A težava pri vsem skupaj je ta, da morajo biti tla, na katerih se nahajajo paneli, dobro utrjena, zaradi česar je erozija velik problem in sovražnik rešitve.

Najboljše orožje v boju proti eroziji tal je seveda talno rastje, ki pa lahko, če ga seveda ne negujemo, hitro preraste omenjene panele. A košnja take površine je zahtevna in časovno zamudna. Zato so pri Volkswagnu ’zaposlili’ 50 ovac, ki živijo na omenjenem področju in skrbijo za to, da rastje ne zraste previsoko, solarni paneli pa jim na drugi strani nudijo zaščito pred močnim soncem. Družbo jim ob tem dela še peščica oslov.

Kot poudarjajo pri Volkswagnu, so se za ovce odločili zato, ker za razliko od koz ne skačejo po solarnih panelih, z grizenjem pa ne povzročajo škode na električni napeljavi. Hkrati želijo na ta način dokazati, da jim skrb za okolje ni tuja.

»Prilagodljiva košnja s pomočjo ovac je učinkovit in cenovno dostopen način kontrole vegetacije ter zmanjševanje možnosti za erozijo na velikih solarnih poljih. Ovce s pašo in teptanjem tal na tem področju ohranjajo nizko travo, paneli pa jim zagotavljajo hladno zavetje, zaradi česar jih visoke temperature preko leta ne ogrožajo,« je dejal Loran Shallenberger, vodja projekta za trajnostno energijo pri Volkswagnu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja