Tujina

'Rusija mora nehati skrivati tiste, ki so prispevali k sestrelitvi malezijskega letala'

Bruselj/Sydney, 17. 07. 2023 12.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Visoki zunanjepolitični predstavnik EU Josep Borrell je ob deveti obletnici sestrelitve malezijskega potniškega letala MH17 v imenu Unije Rusijo pozval k prevzemu odgovornosti in sodelovanju pri iskanju resnice in pravice za vseh 298 žrtev in njihovih bližnjih. K prevzemu odgovornosti je Moskvo ponovno pozvala tudi Avstralija.

"17. julija obeležujemo deveto obletnico tragičnega strmoglavljenja letala MH17 družbe Malaysia Airlines, ko je življenje izgubilo 298 ljudi 17 različnih narodnosti. EU še naprej globoko sočustvuje z vsemi, ki so izgubili svoje bližnje," je v izjavi za javnost sporočil Borrell.

Ob tem je ponovno izrazil polno podporo vsem prizadevanjem za ugotovitev resnice. "EU pričakuje, da bo Rusija sprejela svojo odgovornost ter v celoti sodelovala pri prizadevanjih za iskanje resnice, pravice in odgovornosti za žrtve in njihove bližnje sorodnike," je še dodal.

Razbitine malezijskega letala
Razbitine malezijskega letala FOTO: AP

Tudi avstralska zunanja ministrica Penny Wong je Moskvo pozvala k prevzemu odgovornosti za sestrelitev letala, poroča španska tiskovna agencija EFE.

"Rusija mora prevzeti odgovornost za vlogo, ki jo je odigrala v tem grozljivem nasilnem dejanju, ter prenehati skrivati tiste, ki so prispevali k sestrelitvi letala in umoru vseh na krovu," je dejala.

Letalo družbe Malaysia Airlines na poti iz Amsterdama v Kuala Lumpur so sestrelili leta 2014 nad Donbasom, kjer so takrat potekali intenzivni spopadi med ukrajinskimi in proruskimi separatističnimi silami. Umrlo je vseh 283 potnikov in 15 članov posadke na krovu.

Malezijsko letalo
Malezijsko letalo FOTO: AP

Novembra lani je nizozemsko sodišče tri moške, Rusa Sergeja Dubinskega in Igorja Girkina ter Ukrajinca Leonida Harčenka, v odsotnosti spoznalo za krive umora zaradi sodelovanja pri sestrelitvi.

EU poudarja, da je iz dokazov, ki jih je združena preiskovalna skupina predložila v postopku pred nizozemskim sodiščem in Evropskim sodiščem za človekove pravice (ESČP), jasno razvidno, da je ruski raketni sistem Buk, s katerim je bilo sestreljeno letalo, pripadal proruskim silam. ESČP je januarja kot prvo mednarodno sodišče potrdilo vpletenost Rusije v sestrelitev letala.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (120)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

felixkp
18. 07. 2023 08.09
+1
Zanimivo, da se je pojavilo ime Igor Gyrkin....človek, ki je priznal, da je bil eden od akterjev, ki so s pomočjo moskve destabilizirali Donbas.
nur-amrabar
17. 07. 2023 18.12
+2
Avion je letel nad vojaškim področjem!
nur-amrabar
17. 07. 2023 18.11
+4
pa ne da še skoz držijo ta jajca skupaj v hangarju? komu na čast?
Špinača
17. 07. 2023 17.13
-2
Rusi so se zmotili je bil izgovor!...🤣🤣
King Kralj
17. 07. 2023 16.18
+5
Vsega so od nekdaj krivi Rusi,. Kavbojci, ki so samo v zadnjih par letih napadli 8 drzav - v vseh teh vojnah so jih njihovi ramboti dobili po kapci- pa so vedno nedolzni. Res pa so vedno uspeli izropat napadeno drzavo.
Bombardirc
17. 07. 2023 16.11
+5
Če se prav spomnim krivca za sestrelitev niso našli. Kdo je že miniral Severni tok?
SlepiSlovenc
17. 07. 2023 16.05
+3
MH317 je bila nesreča?
Rudar
17. 07. 2023 15.57
+4
Še malo pa bo Biden kriv, da je Djoković izgubil finale v Wimbledonu.
UtisanBimbambom
17. 07. 2023 16.04
+8
Po moje je kriva CIA. So hoteli izvesti puč. 😂😂😂
pepikrlinca
17. 07. 2023 15.57
+3
Zanimivo bi bilo pogledati poklice potnikov na letalu in potem bi dobili tudi motiv in naročnika sestrelitve. Ampak resnica nikogar ne zanima, ravno tako kot pri drugem Malezjiskem letalu, ki je čudežno izginilo.
Posteni
17. 07. 2023 15.58
+1
Verjetno niti ni blo namerno.. problem je zanikanje ze ves cas po klasicni njihovi ( ruski ) metodi..
MTM AUDI
17. 07. 2023 15.37
-1
Europa pa mora nehati podpirati Nacizem in teroriste proti Rusiji!!!! Prisel bo trenutek ko bo Rusija dala odlok za napad vseh clanic Nata takrat nebo vec smesno in neboste komentirali neumnosti..
Posteni
17. 07. 2023 15.44
+2
Rudar
17. 07. 2023 15.49
+2
Posteni
17. 07. 2023 15.51
+3
Kaj hocmo.. v fuzinah se posebej pritiska vrocina danes..
Rudar
17. 07. 2023 15.53
+1
Rusija ne more vojaško premagat niti najrevnejše evropske države Ukrajine. Razen, če jih bo zalila z vodko...
marre
17. 07. 2023 17.13
-4
Rusija dala odlok hahaha.. Na vse clanice naenkrat? Kje to v kaksni online fantazijski video igri? Ne klobasaj neumnosti ker tolk bedarij kukr si jih ti spravu v dva stavka, mors bit pa ze pravi specialac...
Anonymus2562
17. 07. 2023 15.22
+2
Ko Ukrajinci naredijo teroristicni napad in oba starsa umreta na licu mesta otrok pa poleti cez sipo od avtomobila so mediji tiho, medtem pa umre en ukrajinec in je cela farsa okrog tega.
Anonymus2562
17. 07. 2023 15.20
+3
Tako kot je v 90ih bil kriv za vse Saddam, od 2000 pa nadalje dokler ga niso ubili Usama , sedaj po letu 2020 Rusija, kdo bo naslednji scapegoat za jenkijevske imperialiste, kako to da niso mogli najt trdnih dokazov razen kvazi satelitskih posnetkov ki so lahko z lahkoto prirejeni, aja tocno kot so nasli nedotaknjen potni list enega od ugrabiteljev letal na napadu wtc 2001 ... verjamite ovcke verjamite medtem ko je vsak dan vse drazje , clovek dela za drobiz se vi tu prepirate ko vam dajo kost kot 2 lacnima psoma :)
Posteni
17. 07. 2023 15.44
-1
marre
17. 07. 2023 15.06
+0
Berem, da Rus ne po podaljsal dogovora o izvozu zita.. In kaj je bila glavna zahteva.. Da se dolocene Ruske banke sprejme nazaj v sistem Swift. Hahahaha tolk o tem, da ne bolijo sankcije..
marre
17. 07. 2023 15.08
-7
Sicer je pa to velika napaka zahoda, sa ne zasciti ladij.. Ukrajina izvaza svoje zito in to po mednarodnih vodah in nvm kaksne pogoje ma tle Rus za postavljat.. Ze dejstvo da nekdo blokira transport hrane pove dosti o njemu, da ne govorimo o tem, da je to avtomatski vojmi zlocin.. Hrana, zdravila se niti v vojni ne smejo blokirat..
Tukajintam
17. 07. 2023 15.10
-1
Zato so revne drzave prejele manj kot 10% zita?
marre
17. 07. 2023 15.14
-3
marre
17. 07. 2023 15.18
-3
Sicer je v anglescini ampak si lahko prevedete.. Da ns bomo stalno ponavljali istih neumnosti oziroma neresnic.. Tisto kar Putler bluzi, predvsem za svojo javnost, pac skoraj nikoli ni res. "In a statement to Euronews, the JCC stated that just 36% of this had gone to European Union countries, while 30% of the cargo has so far gone to low- and lower-middle-income countries. According to the latest data, 20% of grain went to Turkey, while another 27% was distributed among Asian countries; China (7%), The Republic of Korea (6%), Iran (5%), India (4%), Israel (2%), Yemen (2%), and Lebanon (<1%"
MTM AUDI
17. 07. 2023 15.39
+1
Pejd k Bajdenu da te mal povoha pa mal pogrizlja po ramenih
Rudar
17. 07. 2023 15.56
-1
Kaj je AUDI. Ti dela angleščina probleme? Skopiraj, daj v google translate v cirilico in bo. Če ne boš znal, vprašal koga...
UtisanBimbambom
17. 07. 2023 16.04
-1
King Kralj
17. 07. 2023 16.13
+3
Ko pa s treh ladij vsujejo tone psenice v morje, ter s tem dvignejo ceno psenice na trgu, je pa za nobelovo nagrado?
lili88
17. 07. 2023 15.06
+1
Odličen članek na to temo: Dnevnik, 20.9.2014: "Sporazum o prikrivanju". Za sestrelitev letala je kriv tisti, ki je imel od tega zločinskega dejanja največ koristi. In to NISO Rusi.
marre
17. 07. 2023 15.09
-2
Seveda so.. pa se enkrat preber clanek da bos razumel, kaj pise..
IskraLJ
17. 07. 2023 14.53
+4
Amerosi, za vse te dogodke ste v 95% krivi vi. Za ukr dajete miljarde, mi pa pokrovčke zbiramo, sramota EU politike. Razumem amerose, da želijo vojno, ker s tem služijo in utrjujejo svoj položaj, da ne bo bankrota. Ne razumem pa EU politike, da pusti tako tako uničevanje nas, naših držav in ljudi s katerimi so sosedje, s katerimi sodelujemo, ... Slava Rusiji
MileAs
17. 07. 2023 14.58
-2
Podpirate morilce in imperialiste. Ni lepih besed za takšne kot ste vi.
marre
17. 07. 2023 15.04
+1
Seveda.. Americani so krivi, da je Rus napadu Ukrajino, sestrelu avion in ze 505 dni izvaja zlocine po Ukrajini.. Dobra logika nimas tle kej..
IskraLJ
17. 07. 2023 15.57
+2
Marre: V bistvu je, ker je pripeljal orožje v ukrajino, ker stalno neti vojne, tudi 10.00km stran, ker izkorišča in krade naravne vire napadenih držav, ker se z letali in ladjami vozi tudi tam kjer mu ni dovoljeno, ...
PujsTekaTeka
17. 07. 2023 14.52
+6
A je pri amerih kdo odgovarjal, so so sestrelili iransko potniško letalo. Borel je bil tiho ko miš. Dvojna merila.
amabO
17. 07. 2023 14.42
-8
Wagner je sestrelil letalo.
marre
17. 07. 2023 14.40
+0
Zanimivi so tile osebki, ki tako strastno podpirajo dokazan zlocinski rezim v Kremlju.. Prav rad bi kasnga v zivo spoznal, da vidm tak osebek, kwa mu v glav spila.. Dobr pustmo Srbske priseljence, oni majo pac svoje frustracije ze od vseh izgubljenih vojn 90. let ampak ostali.. Kasn clovk mors to bit d to podpiras res fascinantno..
Glavni_Baja
17. 07. 2023 14.42
+0
marre
17. 07. 2023 14.48
+7
Iz sluzbe Baja.. Nvm iz kje ti.. Nism vedu d mate na komunali ze internet?
Golub na strehi
17. 07. 2023 14.56
+1
Marre...kaj pa tebi špila v glavi da kvasiš take neumnosti.
marre
17. 07. 2023 15.02
+0
terran
17. 07. 2023 15.09
+3
marre
17. 07. 2023 15.10
+2
Seveda.. Pred sodiscem.. ce ne vem so tocno doloceni ljudje obsojeni.. Al si to zamudu?
terran
17. 07. 2023 15.21
+0
Ha ha ha...pred nizozemskim....z zahodnimi teoretiki......kabina na fotografiji se nahaja v Rusiji....vse dokaze ki razkrivajo resnico in bremenijo urke so zavrnili....bravo marre.....naivčina
Vegeta
17. 07. 2023 14.16
+2
Buk sistem je isti dan prišel iz Rusije in nato, ko so ugotovili da so sesfrelili civilno letalo so ga hitro poslali nazaj v Rusijo. Manjkala je ena raketa. Za to obstajajo satelitske slike. Potem so se pametni Rusi slikali na razbitinah. Obstaja posnetek klica ko ugotovijo kaj so naredili. Ta primer je jasen vsem, ki niso ruski lažnivci.
marre
17. 07. 2023 14.37
+2
Seveda je jasno.. geolocirali so sistem od tistga moment ko je zapustu kasarno v Rusiji, ko je prisel v Ukrajino in kako je potem se isti dan po zlocinu zapustu Ukrajino... Sam nasi kremeljski troli pac bluzijo tle neke svoje teorije...
Glavni_Baja
17. 07. 2023 14.42
-3
koral45
17. 07. 2023 14.06
-1
Kako bodo nehali skrivati izvajalce sestrelitve, ko pa so naročniki in ukaz prišli z vrha. Temu in mnogim stvarem, ki jih izvaja Rusija se reče državni terorizem.