Slovenija

Reševalna vaja v predoru: kako dobro smo pripravljeni na nesreče?

Vipava, 14. 04. 2024 14.22 | Posodobljeno pred 17 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Sloveniji so se v preteklosti že dogajale množične prometne nesreče, zato je pomembna pripravljenost nanje. Ob predpostavki množične prometne nesreče v predoru Podnanos na hitri cesti Vipava–Razdrto so zato danes pripravili reševalno vajo. Vodja vaje Samo Kosmač ocenjuje, da je vaja pokazala na dobro usposobljenost reševalnih ekip.

"Vsaka štiri leta izvedemo tako celovito reševalno vajo v predoru, daljšem od 500 metrov, na tem odseku hitre ceste. Treba je preverjati koordiniranost enot na terenu, saj so to vendarle obsežne vaje, v katerih sodeluje ogromno enot, in je treba preveriti, kako te enote med seboj sodelujejo in se dopolnjujejo, ker je to pač ključno, če hočemo tako pravo nesrečo hitro rešiti," je po vaji povedal vodja vaje, poveljnik Civilne zaščite za Severno Primorsko Samo Kosmač.

Poudaril je še, da ob videnem lahko trdi, da so enote dobro usposobljene in dobro delujejo. "Po temeljiti analizi, ki sledi sami vaji, bomo potem tudi izvedli neke ukrepe, da se stvari v prihodnje še izboljšajo," je dodal.

Na današnji vaji je sodelovalo okoli 100 udeležencev, največ na prizorišču vaje, nekaj pa jih je bilo tudi v podpornih službah, kot so centri za obveščanje, nadzorni center Kozina in Operativno-komunikacijski center. "Tudi ekipe reševalcev se menjujejo, niso vedno enake, zato se morajo tudi mladi naučiti teh veščin," je dejal Kosmač.

Na današnji vaji so preverjali tudi novo opremo. Z novo tehnologijo so poskusili neposredno prenašati sliko s prizorišča nesreče v predoru. To bo v prihodnje omogočalo vodjem intervencij in tudi drugim odločevalcem lažje odločanje pri sprejemanju ukrepov.

Po scenariju nesreče so v predoru Podnanos, približno 250 metrov od vhoda, izvajali interventna dela na strojni opremi predora z avtokošaro. Po prehitevalnem pasu je pripeljalo osebno vozilo s štirimi potniki, ki je zaradi prevelike hitrosti ter trenutne slabosti voznika z desnim prednjim delom oplazilo avtokošaro. Osebno vozilo je zasukalo v desno.

Za osebnim vozilom je z veliko hitrostjo pripeljalo kombinirano vozilo s šestimi potniki in brez zaviranja trčilo v vozilo pred seboj. Tretje v nesreči udeleženo vozilo je bilo električno vozilo z dvema potnikoma, katerega voznik je poskušal preprečiti trk, zato je sunkovito zavil desno in trčil v zadnji del avtokošare ter delavca DARS, ki je ob trku padel iz nje.

Na prizorišče nesreče so bile napotene številne gasilske in reševalne ekipe. Scenarij nesreče je predvideval, da je po prvih informacijah ena oseba izgubila življenje, dve sta bili huje poškodovani, štiri lažje, šest oseb pa je utrpelo le manjše poškodbe.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
14. 04. 2024 19.19
Kako dobro se najbolje vidi v praksi, vaja ne zajame vsega, še najmanj človeški faktor.
Ramzess
14. 04. 2024 19.22
"zato je sunkovito zavil desno in trčil v zadnji del avtokošare ter delavca DARS, ki je ob trku padel iz nje" Nizka raba košare, le zakaj, to ni njen namen. Res mislijo da smo ...
Ramzess
14. 04. 2024 19.18
Če je osebno vozilo oplazilo avtokošaro, je ta morala biti nizko, se pravi je sploh ne bi potrebovali na tej višini. Če je bila višje, je ne bi oplazilo.
Betuul
14. 04. 2024 15.53
Je možna vaja gasilcev : ko bi zagorelo v 20.nadstropju v stolpnici in mestu!