Novice

Vrtoglave vrednosti avtomobilskih klasik

Čeprav se večini visoki zneski, ki jih posamezniki na dražbah odštejejo za nakup katerega od klasičnih modelov, zdijo nedosegljivi, pa nekaj milijonov evrov predstavlja le vrh ledene gore na trgu najdragocenejših avtomobilskih klasik.

V preteklem letu so pri dražbeni hiši RM Sotheby’s za kar 135 milijonov evrov prodali model Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe iz leta 1955 s številko šasije 00008/55. Kupec avtomobila, ki je bil pred tem v lasti Mercedes-Benza, zaenkrat ostaja anonimen, z njegovo prodajo pa so postavili nov cenovni rekord v svetovnem merilu. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe je bil poimenovan po glavnem inženirju Rudolfu Uhlenhautu in je bil izdelan v le dveh primerkih. Poganja ga 3,0-litrski vrstni motor in doseže najvišjo hitrost okrog 290 km/h.

Na lestvici najdražjih mu sledi Ferrari 250 GTO, ki je zamenjal lastnika za 70 milijonov ameriških dolarjev (slabih 63,6 milijonov evrov) in ga je od nemškega dirkača Christiana Glaesela kupil David MacNeill. S tem avtomobilom so leta 1963 na dirki 24 ur Le Mansa dosegli četrto mesto, leto kasneje pa je osvojil prvo mesto na dirki Tour de France.

Tretji najdražji avtomobil je prav tako Ferrari 250 GTO, s katerim se je dirk udeleževal Jo Schlesser. Zanj so pri dražbeni hiši Bonhams iztržili 38,115 milijonov ameriških dolarjev (34,6 milijona evrov). Skupno naj bi izdelali le 39 primerkov modela Ferrari 250 GTO, ki se poleg zmogljivega 3-litrskega dvanajstvaljnika ponaša z izjemnimi voznimi lastnostmi na račun uravnotežene šasije.

Sledijo Ferrari 335 Sport Scaglietti iz leta 1957 za 35,7 milijona dolarjev (32,5 milijona evrov), Mercedes-Benz  W196 za 29,6 milijona dolarjev (26,9 milijona evrov) s katerim je dirkal Juan Manuel Fangio in Ferrari 290 MM, ko so ga pri dražbeni hiši Sotheby’s prodali za dobrih 28 milijonov dolarjev (25,5 milijona evrov).

Na sedmem mestu lestvice najdražjih se nahaja Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider, ki je bil med drugim v lasti igralca Steva McQueena in za katerega je bilo potrebno na dražbi odšteti 27,5 milijona dolarjev (23,2 milijona evrov). Osmo mesto zaseda Ferrari 275 GTB/C Speciale, za katerega je novi lastnik moral odšteti 26,4 milijona dolarjev (24 milijonov evrov). Na devetem mestu je Aston Martin DBR1 za 22,55 milijonov dolarjev (20,5 milijona evrov), deseto in enajsto mesto pa zasedata Ferrari 410 Sport (20 milijonov evrov) in Jaguar D-Type (19,8 milijona evrov.

Med šestnajstimi najdražjimi so še Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider (18 milijonov evrov), Ferrari 250 GT SWB California Spider (16,8 milijona evrov) ter Ferrari 375 Plus Spider Competizione (16,7 milijona evrov), Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione (16,5 milijona evrov) ter Ferrari 250 LM, za katerega so leta 2015 na dražbi odšteli 16 milijonov evrov.

Avtomobilizem.com  (Vir: Autocar. Foto: dražbene hiše.)

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Vrtoglave vrednosti avtomobilskih klasik"


xxl
8 meseci 19 dni nazaj

To je predvsem naložba, sicer skregano s samim namenom avta, ampak, v takšnem svetu živimo.

Blinder
8 meseci 19 dni nazaj

Špekulativni balon.

 
Težko pričakovano razkritje nove Kie EV5
Nissan z devetnajstimi novimi električnimi modeli do konca desetletja